Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Marskaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Marskaffe

Postet 01-03-26 kl 11:23 av Kaffestuggu

Endelig mars

Kommentarer totalt 48

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Først i marskaffe!!

Første offisielle vårmåneden er her!!!!!
Prøver å motivere meg til å skifte til turklær, men har ikke lykkes veldig så langt…
Postet 01-03-26 kl 13:31 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har foreløpig ikke gjort noe fornuftig. Skal ut å være sjåfør etterpå.
Postet 01-03-26 kl 14:21 av star star er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Starter mars knallsterkt med tur i skog og mark. Hunden var veldig fornøyd med at det gikk an å gå igjen, selv om det fortsatt var partier med klink is og veldig hardt underlag.
Postet 01-03-26 kl 14:51 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Guttungen på toget og jeg har måkt terrassen. Dvs bare kantene sånn at den blir fortere tørr.
Postet 01-03-26 kl 15:26 av star star er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Hjemme etter 10 dager på fjellet. Nå er jeg litt mer uthvilt enn jeg var før ferien.
Postet 01-03-26 kl 17:18 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Masse fjell og fuglesang og rennende bekker i helgen
Nå har jeg fikset klesvask og støvsugd, og er klar for strikking og sofa.
Postet 01-03-26 kl 19:50 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Fintdethei
Mars er måneden da det blir veldig tydelig at Norge er et langt land.
Postet 01-03-26 kl 21:20 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg fikk skikkelig vårfølelsen i går. Vi gikk søndagstur, og det var vanvittig godt å kjenne at sola varmet i ryggen.

Jeg er spent på hvor glatt det skal bli nå. Vi har jo vært gjennom en veldig stabilt kald vinter. Det har gjort det mulig å spa bort snø, og vi har sluppet at det har tint og frosset på; igjen og igjen. Men nå som det blir pluss- og minusgrader om hverandre blir det fort glattere.

Men jeg skal først og fremst være positiv. Våren er min favorittårstid.
Postet 02-03-26 kl 09:26 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Dragen sin avatar
Jeg ser at det er meldt varmegrader alle dager til månedskortet mitt utgår på fredag, og lurer på om det er mulig å sykle til jobb neste uke.
Postet 02-03-26 kl 09:47 av Dragen Dragen er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Det er mars, vinterferien er ferdig for mange og det vises i jobbkalenderen.
Postet 02-03-26 kl 10:33 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Vår? Her snør det nå. Igår på tur med hunden hadde vi regn, sol, sludd og det var på 1 time. Er i Oslo, og vet det ofte er forskjell på været rundt om i byen. Ellers kaffe i koppen, hund under pleddet mitt og en dag uten planer.
Postet 02-03-26 kl 10:59 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
I går spiste vi lunsj ute i sola, i dag snør det og er glatt over alt. Typisk mars.
Postet 02-03-26 kl 11:08 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Sitat:
Siste vintermåned er her!!!!!

Her er det vinterferie. I praksis: Her er det ei uke uten undervisning som kan brukes til å få unna vurderinger. Jeg er godt i gang med dagens kvote.

Når det er sagt, reiser jeg til Wien på onsdag for å delta på kurs. Det gjør det litt ekstra stressende med alle vurderingene, men det blir også deilig med noen dager med sol og 12-14 grader.
Postet 02-03-26 kl 11:28 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Sola varmet gjennom vinduene i går, så en anelse om at våren kommer er nok her, men det ligger nå snø ennå og det kan veldig godt hende at det kommer mer, så vårlig vil jeg vel ikke kalle det. Men det er håp!

Jeg har en rar uke foran meg. Begravelse for svigerinna mi i morgen skal overstås. Så skal vi på konsert i det som visstnok ikke heter Telenor arena lenger på onsdag og så er det feiring av Storebrors bursdag på fredag og familieselskap med feiring av både bursdag og fagbrevet hans på lørdag. På grunn av dødsfallet vet jeg ikke hvem som egentlig kommer til helga og hvilke allergier jeg må ta hensyn til, så mat er vanskelig å planlegge. Men jeg føler meg så smålig som styrer med det som jo er en fillebagatell i forhold til et dødsfall.
Postet 02-03-26 kl 11:34 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vært hos fysio og vært på sykehuset og tatt blodprøver.
Rydda ikke i går så kanskje ikke dag.
Postet 02-03-26 kl 12:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Våt dag her i Sandnes i dag. Heldigvis ikke kaldt da. Fikk løpt en god intervalløkt på mølle. Nå snart ferdig med møter og deretter en tur til stallen.
Postet 02-03-26 kl 16:25 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Blitt knekt og most litt. Hatt legetime og har ligget rett ut i sofaen siden.
Postet 03-03-26 kl 16:47 av star star er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Når folk får blålysa inn i stua så blir vi nysgjerrig altså. Det var mange som krøp ut av sitt lune hi for å se hva som foregikk.
Så ikke noe (var en garasje i veien), men gjetter brannbil. Men lukta ikke noe.
Postet 03-03-26 kl 20:22 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Startet tidlig hjemmefra i 5 grader og bar mark og er nå kommet til det sentrale østland der det er snø og så vidt over 0. Håper det ikke er glatt i sentrum.
Postet 04-03-26 kl 09:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag fra OSL. På vei til Wien, og forbindelsene dit er såpass dårlige at jeg måtte opp klokka 5. Blir også to ekstra dager på tur utover de tre dagene kurset jeg skal på varer. Men men; godt å komme seg litt bort.
Postet 04-03-26 kl 10:33 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Mars ja! Jeg har hatt noen dager med skriveopphold på fjellet. Det var det vær! Det er ekstra stas å sitte på toget når jeg vet at hardangervidda sannsynligvis blir stengt grunnet vind og snø. Kjipt for de som ble stående fast i går kveld/natt da.

Her nede i lavlandet er det endelig litt mildere og fullstendig fritt for snø. Deilig å sykle til jobb i dag.
Postet 04-03-26 kl 10:51 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg er på jobb og skal snart ha internundervisning for bioingeniørene. Hadde presentasjon for noen i går også, og kjenner at to på to dager er litt for meget med mitt veldig smale eksponeringsbehov
Blir fint med ettermiddag og kveld med minstemann - vi skal se en Karate kid-film siden vi har fri fra mellomstemann som prøvespiller i en annen by
Postet 04-03-26 kl 12:36 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Kor godt det var med ny kaffetråd, no var det oversiktleg nok til at eg har fått oppdatert meg på godt og vondt frå dokker alle.

Hos meg har roa lagt seg etter nokre veker med tur og fest. Det har igrunn vore deilig med regn, for då har eg kunne holdt senga med god samvittigheit nokre dagar.

I dag skal eg, 50+, til manuellterapeut og få sjekka ut ei hofte.
Postet 04-03-26 kl 13:55 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Det er så deilig med lysere morgener, og at det er lyst på ettermiddagene. Og i tillegg (nesten) fullmåne som lyser litt ekstra.
Postet 05-03-26 kl 09:35 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Dose 3 satt. Nå mangler jeg bare dose 3 på den andre.
Postet 05-03-26 kl 09:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har tatt mi fyrste (og sikkert siste) tatovering i dag! Faderullan. Har tenkt på den i nokre år, men ikkje hatt handlekraft til å gjennomføre. Men i går kveld sendte eg epost, fekk time i formiddag og no sit eg her og kjenner på kor riktig den var for meg. (Pittelita tatovering på handleddet: eg er
Postet 05-03-26 kl 14:44 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Syrinx: Fortell gjerne mer om hva du har tatovert
Postet 05-03-26 kl 15:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har berre tatovert orda "eg er" på handleddet. Ei påminning og ei stadfesting, samt ei opning om ei vel å følge på med innhald etter orda.
Postet 05-03-26 kl 16:12 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Nydelig tatovering Syrinx!
Postet 05-03-26 kl 16:22 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar

Så uttrykksfullt. Jeg trodde det var en ufullstendig setning, men nå skjønner jeg poenget.
Postet 05-03-26 kl 16:27 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Takk. Eg har som sagt tenkt på den lenge og kjenner at det er fint og riktig å ha den. Og så håpar eg at den kan vere til hjelp dei stundene eg slett ikkje trur på dei to orda.
Postet 05-03-26 kl 16:28 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Syrinx:
Postet 05-03-26 kl 21:29 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
For spesielt interesserte så ligg det bilete i bloggen min. Den er ikkje så spektakulær, men den gjer meg glad.
Postet 05-03-26 kl 21:43 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da var det vel blitt fredag da. Prøve å rydde litt kanskje. Tror jeg har litt mer action i meg i dag.
Postet 06-03-26 kl 12:54 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Endelig fredag Vaskehjelpen kom ikke i dag heller - tror jeg må finne en ny Så må vaske selv i dag og :ilandsproblem:
Postet 06-03-26 kl 13:28 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Kul tattovering, syrinx!

Jeg er litt matt. Kjørte til sentrum, men har pådratt meg noe pc-trøbbeln som har ballet litt på seg, og endte med å kjøre ut til jobb i "gokk", flaks at jeg faktisk kjørte bilen inn til sentrum. Føler at store deler av dagen har gått bort i vas, og håper jeg kan gå hjem snart uten alt for dårlig samvittighet over ikke å ha fått gjort noe særlig.
Postet 06-03-26 kl 14:39 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ble litt mas med både den ene og den andre instansen, så nå ble jeg litt satt ut.
Postet 06-03-26 kl 14:43 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tatt helg; uvant til meg å være! Et barn skal på hyttetur og studenten til Kina.
Postet 06-03-26 kl 15:57 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Takk, alle.

Til Kina, millact? Spenstig. Studietur?
Postet 06-03-26 kl 21:14 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Ja, studietur, Syrinx. Blir nok flott.
Postet 06-03-26 kl 22:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Absolutt, stor opplevelse vil eg tru.
Postet 06-03-26 kl 22:21 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Endelig hjemme! Forsinket fly fra Gardermoen gjorde at hjemreisen ble laang. Og er himmelfallen over personer som høylytt diskuterer ansettelsesprosesser i mobilsamtale midt i fullstappet restaurant på flyplass. Tviler på at den i andre enden viste at høytaleren var på.
Postet 06-03-26 kl 23:29 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen! eller ikke. Sent i seng og tidlig oppe pga Distriktmesterskap for korpsungen idag i Lørenskog. Kanskje flere her inne skal dit. Men først kaffe.
Postet 08-03-26 kl 10:30 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Gratulerer med dagen!
Vi droppet å reise inn til byen og toget, men var på markering lokalt. Tok med valpen, så det ble sosial trening for ham - han var ganske sliten etterpå og sov dypt.
Postet 08-03-26 kl 20:59 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her har det vært sløvesøndag.
Postet 08-03-26 kl 22:33 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg hadde en ekstremt sløv helg. Mannen var på randoné-kurs på Beitostølen og knerten var på brettspillhyttetur med et elevlag på skolen. Så jeg var helt mutters alene hele helgen, og det var helt sinnssykt deilig.
Postet I går kl 11:43 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg burde ha vært mer sløv. I stedet herjet jeg rundt på fjell, hadde bursdagsfeiring for 14-åringen, sov for lite pga. russegutt og ymse. I dag skal jeg holde fred
Postet I går kl 11:55 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg har hatt en slags semisløv helg. Gullbryllup hos svigers på lørdag med påfølgende fullt hus av både sønn og mamma som kom til byen på grunn av denne festen. I går var det bare sofa og strikking som stod på programmet. I tillegg til å skifte på senga, hoppet rett på sommerdyner og håper det ikke blir for kaldt framover. Kjenner at det var litt for tidlig å kaste vekk all ulla før sykling til jobb i morges.
Postet I går kl 12:55 av tink tink er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.