Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Juni-kaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Juni-kaffe

Postet 01-06-25 kl 05:40 av Kaffestuggu

Happy pride, folkens.

Kommentarer totalt 170  

Kommentarer

Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer tink.
Postet 06-06-25 kl 09:24 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så kult, tink! Og så skummelt.
Postet 06-06-25 kl 09:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God formiddag! Spennende om vi får kritisk maskin i gang igjen i dag, etter nesten 2 uker ute av drift, og spennende med yngstes eksamen i dag.
Postet 06-06-25 kl 10:30 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Takk for lykkeønskninger og sympati!

Krysser fingrene for at maskinene kommer opp og går før helga Eia. Her har vi fått beskjed om å ikke bruke toalettene på bygget. Gjelder ansatte og publikum, krysser fingrene for at de, eller den mer akutte avløpsproblematikken, er i orden før helga.
Postet 06-06-25 kl 10:40 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer, Tink!
Postet 06-06-25 kl 11:10 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Maverick sin avatar
Oh, så kult tink!

Jeg har en masterplan (høhø) og funderer på hvordan jeg skal få den i havn.
Postet 06-06-25 kl 11:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Grattis, tink! Det var godt du ikke fullførte influencerstilen med å lansere ny selvbruning eller noe sånt.

Jeg har én unge som har eksamen, og en unge som er fornøyd med muntligtrekk i dag, så huset er noe preget av at det er slike tider. Jeg må si at jeg gleder meg litt til det er overstått!
Postet 06-06-25 kl 14:22 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Fikk med meg trøstepremie på fredagslotteriet før jeg tok helg. Koselig.
Postet 06-06-25 kl 14:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Sårt tiltrengt fredag her. Sliten!
Postet 06-06-25 kl 15:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg er på vei til ho mor. Klarte å shoppe for et uanstendig beløp på veien… jaja, feriepenger om et par uker.
Postet 06-06-25 kl 16:56 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God lørdag!
En helg uten planer!
Men først kaffe..
Postet 07-06-25 kl 10:19 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg er også lykkelig over helg uten planer for på tirsdag reiser jeg igjen.

Nå blir det klesvask, strikking, lesing, god mat og TV og absolutt ingen vekkeklokke.
Postet 07-06-25 kl 16:21 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
millact sin avatar
Gratulerer, Tink!
Postet 07-06-25 kl 19:02 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Pinsekaffe i koppen. Var på kjempefin konsert i går. I dag er planen å vaske og shine litt. Ny søndag i morgen….
Postet 08-06-25 kl 09:52 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal bruke det meste av min tilmålte energi til å gjøre klart for visning til uka. Ungdommer og pelsdott gjør det ikke lettere.
Mulig vi tar en tur til kysten i dag også, det er finere vær enn meldt foreløpig.
Postet 08-06-25 kl 11:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Sensurmorgen, så forsommer i en parsellhage på ettermiddagen.
Postet 08-06-25 kl 11:23 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Jeg fortsetter med ingen planer, og usikker om jeg gidder gjøre noe.
Postet 08-06-25 kl 11:55 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
Jeg sitter fortsatt på henda mine for å ikke si/skrive noe jeg kommer til å angre på. Lenge siden jeg har vært så sint.
Trodde det skulle pissregne da jeg stod opp, men neida. Men nå ser det utrygt ut igjen.
Ingen planer.
Postet 08-06-25 kl 13:13 av star star er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Jeg oppdaget at det er nest siste helg for den Gothic Modern-utstillingen på Nasjonalmuseet, så jeg skal gå dit i dag. Og i kveld skal jeg og Datteren se den siste Mission:Impossible-filmen på IMAX.
Postet 08-06-25 kl 14:11 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Denne helgen helt uten planer er akkurat hva jeg trenger. Lader batterier og gjør absolutt minst mulig. Kanskje kjøre en tur og rusle litt bortover en strand i morgen.
Postet 08-06-25 kl 16:48 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Oppdatert 08-06-25 kl 17:27 av Fersken
Gammel
Millen sin avatar
Jeg har vel vært slakt på sofaen siden fredag tror jeg. Vasket klær da, og små turer rett utenfor døra.
Postet 08-06-25 kl 17:23 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Martis sin avatar
På Island i nydelig vær, jeg kan ikke huske sist jeg opplevde fem dager på rad med blå himmel og sol her. Ganske kaldt, men det går bra. Jeg har truffet masse familie og vi har badet hver dag i finværet.
Postet 09-06-25 kl 12:48 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Etter flere dager sofaliggende har jeg idag litt overskudd, vært ute og gått tur på 45-60 minutter inkl. stolpejakt.
Nå sitter jeg i sola og slapper av.
Postet 09-06-25 kl 12:54 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg elsker at biblioteket vårt har meråpen løsning, har nettopp vært og levert inn en bok og lånt en ny. Og det helt uten å måtte forholde meg til folk.
Postet 09-06-25 kl 13:56 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Vi har vært på gartneri og jeg gikk som vanlig helt amok. :kbegg:
Så nå sitter jeg i oasen min med en blanda dhalia og hortensia rundt meg.
Postet 09-06-25 kl 14:45 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg gjør klar til visning. Igjen. Bah.
Postet 09-06-25 kl 16:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Lykke til, Blondie
Postet 09-06-25 kl 16:37 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
annemede sin avatar
Lykke til Blondie.
Postet 09-06-25 kl 17:05 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Livet har nokre lause trådar som forstyrrer litt for tida, så eg er aktivert og i høg angst heile tida. Fryktelig slitsom. Men i morgon tidleg flyg eg til Oslo for å ha nokre dagar i sakte liv på ein seglbåt i Frognerkilen, så håpar å greie lande litt.
Postet 09-06-25 kl 18:07 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Millen sin avatar
Postet 09-06-25 kl 19:20 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
Albertine sin avatar
Da møtes vi kanskje kjapt i luftrommet over flyplassen, Syrinx.
Siste kveld på en vakker, gresk øy, og jeg vil virkelig ikke hjem.
Postet 09-06-25 kl 19:42 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen

Mandags-tirsdag og det var helt grusomt å stå opp i dag. Prøver å finne frem litt arbeidsmotivasjon her, men den ligger litt langt inne kjenner jeg. Jeg er klar for ferie, men må holde ut i 4 uker til.
Postet 10-06-25 kl 07:59 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på jobb, og kjenner at helgen med to søndager gjorde meg godt.

I dag skal jeg på teater med ei venninne, og det gleder jeg meg veldig til. Vi skal se Arv og miljø etter boken til Vigdis Hjort. Jeg elsket boka, og forestillingen har fått gode kritikker, så jeg håper at jeg blir revet med.
Postet 10-06-25 kl 08:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen. Juni.
Postet 10-06-25 kl 09:30 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Vet egentlig ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg.
Sliten og stressa.
Postet 10-06-25 kl 10:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gikk greit å stå opp i dag, kom til og med på at jeg hadde et tidligmøte. Blir nok verre å stå opp i morgen eller på torsdag, men heldigvis er det snart fredag og helg igjen.
Postet 10-06-25 kl 12:05 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er kaldt ute, altså! I et anfall av påtatt iver tok jeg på meg olajakke. I morgen blir det parkas.
Postet 10-06-25 kl 12:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Da er jeg på reise igjen. Denne gangen blir det stopp i Oslo før Helsinki og så Oslo igjen før jeg "lander" hjemme lørdag kveld.

Det blir kurs og annet nyttig og jeg får hilst på kjentfolk i Helsinki, så det blir nok bra, jeg hadde bare litt vondt i viljen da jeg satte av gårde i morges.
Postet 10-06-25 kl 13:42 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God mandag/tirsdag! Tjorven jeg så DNS sin oppsetting av Arv og Miljø for noen år siden. Den var veldig fin.

I dag har jeg startet dagen på en av de andre avdelingene. Veldig fascinerende med gamle gårdshus, og et dødsbo med gjenstander, redskaper og verktøy fra 1800-tallet og fram til nyere tid. Har hilst på både mus og sauer.
Postet 10-06-25 kl 13:50 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det var skrekkelig koselig å skravle med venninne i går. Koselig er vel ikke riktig ord for Arv og miljø, men gripende var det i hvert fall. Og det får en jo til å tenke på hvordan familier fungerer.

I ettermiddag har jeg treningsdate. Egentlig vil jeg dra på fotballkamp etterpå, men ettersom jeg var borte i går og skal på sommerfest med jobben i morgen, så bør jeg kanskje dra hjem og sørge for at 17-åringen får i seg en skikkelig middag i dag? (Han lagde skikkelig middag til seg selv og kjæresten i går, så han lider ingen nød.)
Postet 11-06-25 kl 08:10 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen fra solfylte Oslo
Postet 11-06-25 kl 08:10 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Vi har overlatt ungene til seg selv i ettermiddag/kveld og stikker på Bergenfest.
Postet 11-06-25 kl 08:33 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Juni.
Postet 11-06-25 kl 10:30 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg ligg halvnaken (men anstendig) på ein seglbåt i Frognerkilen og har fin dialog med sola. Etterpå skal eg til ein kompis og ete pizza. Det er sånn ca det denne dagen har å by på for meg og det passar meg perfekt.
Postet 11-06-25 kl 15:59 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Åh, du er flink til å male gode bilder! Kos deg på sjøen, Syrinx!
Postet 11-06-25 kl 16:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Flere som venter på Alanis Morissette?
Postet 11-06-25 kl 20:22 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
God stemning, men havnet ved siden av noen amerikanere som skravlet høylytt i et sett. Flyttet meg litt, men folk skravler altså. Gøy å ha sett henne live.
Postet 12-06-25 kl 00:37 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Oh yes, Appelsin. Var du også der? Fin dag med godvær og gode konserter. Men jeg er imponert over husbonden, som har festivalpass og skal holde ut fire dager med jobb - festival - jobb - festival - Jobb - festival - festival.

Sender varme tanker til Maverick som er delaktig i at sånne ting kan lages for oss andre.
Postet 12-06-25 kl 09:34 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Åh, så hyggelig å lese tink - akkurat nå som jeg skulle inn og gruffe over juni igjen.
Postet 12-06-25 kl 09:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Tink, fikk dere med dere Lucy Dacus? Syntes hun var fantastisk og er lei meg format det var festivalset og ikke headlinerset
Postet 12-06-25 kl 11:13 av amylin amylin er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:18.