Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
![]() |
Happy pride! Mannen har dratt på laksefiske og jeg og hunden og ungen på 11 er igjen på hytta og skal straks hjem. Jeg lånte bort bilen jeg hadde lånt av sønnen i et anfall av snillhet, så vi må bli hentet at svigerinne.
![]() |
Postet 01-06-25 kl 13:38 av Magica
![]() |
![]() |
Juni er her allerede og det er foreløpig rolige måneder framover både privat og på jobb. Absolutt ikke like mange avslutninger nå som når ungene var mindre.
![]() |
Postet 01-06-25 kl 13:52 av Fersken
![]() |
![]() |
Tenk at det er juni, ja. Her er det bare eldste på 20 som skal farte masse i juni.
|
Postet 01-06-25 kl 14:40 av millact
![]() |
![]() |
Eg har hatt superkjekk hyttehelg med ein heilt spesiell gjeng i livet. Kom heim utrangla og glad og såg fram til tidleg i seng. I staden for det vart det legevakt og sjukehusbesøk med yngste som skada seg på kamp i dag. "Jaja, vi kom iallfall heim før klokka 2", kommenterte han då vi svinga opp foran huset her etter lange timar med mange undersøkelsar og venting.
Ein variert start på årets fyrste sommarmånad der altså. |
Postet 02-06-25 kl 02:03 av Syrinx
![]() Oppdatert 02-06-25 kl 02:10 av Syrinx |
![]() |
Glasset er halvfullt-type han yngste din, ja
![]() Brått mandag i dag. Og full arbeidsuke, usikker på hvordan det skal gå. Gråvær, men ny regnjakke ![]() |
Postet 02-06-25 kl 07:44 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
God pride.
![]() Laaaang arbeidsuke. Både full uke og masse arbeidsoppgaver. Men, jeg har i hvert fall startet godt med å være først på kontoret i dag. Nå har jeg allerede svart på noen eposter og begynner å tenke at det er på tide med litt kaffe. |
Postet 02-06-25 kl 07:50 av Blå
![]() |
![]() |
Jeg har lagt bak meg en fantastisk langhelg på hytta, og kjenner at jeg er skikkelig uthvilt. Det er jammen bra, for juni er veldig travel. Familien skal hit og dit hele måneden. Men når juni er over så er det straks ferie. Jeg skal nok klare å komme meg gjennom.
Jeg har på regnbuefarget nøkkelbånd i dag. Jeg vet ikke om det gjør noen stor forskjell, men jeg tenker at det er viktig allikevel. |
Postet 02-06-25 kl 08:04 av Tjorven
![]() |
![]() |
Jeg er helt sikker på at det gjør en forskjell Tjorven.
![]() Sett denne? https://youtu.be/UVepoXddTW4?si=B5IHWF4HHvVKaojG |
Postet 02-06-25 kl 08:15 av Heilo
![]() |
![]() |
God pride! Kommunen har oppgradert til kommunevåpen med regnbuebakgrunn, og den lokale representanten fra Konservativt har vært ute og klaget. Han mener nemlig det er intolerant med regnbuefarger, siden det ekskluderer de som ikke er enige. (I fjor boikottet han kommunestyremøtet i juni, fordi det ble flagget med regnbueflagg utenfor, det var visst propaganda. Det hindret dem ikke i å ha stand på den lokale pride-markeringen, da). Jeg ga ham beskjed om ikke å syte, så lenge jeg tolererer kirkeklokker og kors i flagget.
![]() |
Postet 02-06-25 kl 08:33 av celebelen
![]() |
![]() |
God morgen! Hvorfor har vi ikke en regnbuesmiley? :regnbue: Går for denne som substitutt:
![]() Jeg har litt panikk for juni - er så sliten og skjønner ikke helt åssen jeg skal holde det hardkjøret denne måneden er. |
Postet 02-06-25 kl 08:40 av Maverick
![]() |
![]() |
Lege, biltitting og fysio.
Tror det er første gang på lenge hvor jeg "gruer meg" til jobbuke. |
Postet 02-06-25 kl 08:57 av star
![]() |
![]() |
God pride, ja! Jeg har alltid nøkkelbånd på jobbnøklene, det er en god samtalestarter for ungdommene jeg treffer i løpet av en uke.
![]() Jeg har hatt en utrolig fin helg med en bunke mennesker jeg setter veldig stor pris på, men ikke ser så ofte. Det er påfyll. |
Postet 02-06-25 kl 09:13 av Blondie
![]() |
![]() |
Tjorven: Jeg er én av dem som er kjempeglade for folk med regnbuenøkkelbånd, -armbånd, -paraplyer osv.
Bruker nøkkelbånd på jobb hele året selv, og har samme erfaring som Blondie. Noen av elevene mine har kommentert at jeg kombinerer regnbuenøkkelbånd med Palestina-skjerf, men ikke negativt. |
Postet 02-06-25 kl 09:58 av Input
![]() |
![]() |
God formiddag.
Jeg har hatt en super helg på hytta med et vennepar. Påfyll av sol, natur og sosialt samvær. ![]() Syrinx: God bedring til yngste. Håper det ikke var noen alvorlig skade. Maverick: ![]() |
Postet 02-06-25 kl 10:37 av Mex
![]() |
![]() |
Tjorven, ikke sikkert du merker forskjellen, men skal love deg at for at som identifiserer seg innen regnbuen, så er det et tegn på trygghet. Jeg vil si at jeg er ganske trygg i meg selv og egen identitet, men det første jeg legger merke til er regnbuer. Jeg har alltid regnbue på nøkkelknippe, og før hadde jeg på sekken, men mistet den. Tenker at det gir alle elever og unge jeg møter et trygt tegn. De trenger ikke si noe til meg, men det er et tegn på at jeg er trygg og ikke dømmer.
|
Postet 02-06-25 kl 13:54 av amylin
![]() |
![]() |
Jeg har alltid regnbuefarget nøkkelkortbånd på. Har et fra arbeidsgiver også, men det er ikke så fint.
|
Postet 02-06-25 kl 15:15 av Fersken
![]() |
![]() |
Jeg tenker også at det er viktig å markere litt regnbue. Jeg har regnbuepins på nøkkelbåndet mitt og har fått positive tilbakemeldinger på det.
Ellers er det stort sett regnbueparaplyen. Og av og til sokker. |
Postet 02-06-25 kl 16:30 av Blå
![]() |
![]() |
Jeg har regnbueflagg i vinduet, og en liten regnbuesløyfe festet på sekken. Love is love.
![]() |
Postet 02-06-25 kl 17:12 av nolo
![]() |
![]() |
Jeg sto opp 05:15 i morges for å rekke et fly, og det er virkelig drepen.
![]() |
Postet 02-06-25 kl 20:42 av Toffskij
![]() |
![]() |
Ikke den beste starten på dagen. Det meste har gått i gulvet og jeg har kræsja i både skoskap og skapdører.
Entur påstod at bussen var 30 min forsinka, men den var i rute. Enda godt jeg ikke sjekker sånt hjemme. |
Postet 03-06-25 kl 06:58 av star
![]() |
![]() |
17-åringen er ikke helt i form, så jeg har dratt frem gamle mammakunstner med pludring. Hun er fornøyd, jeg er fornøyd.
Nå forsøker jeg å overtale hunden til morgentur. Han er middels interessert. |
Postet 03-06-25 kl 08:13 av Blondie
![]() |
![]() |
Takk for klare meldinger om regnbue-nøkkelbåndet. Det er fint at noen kanskje finner glede av det. Det sender i hvert fall et signal.
I går ble det offisielt på jobben at jeg bytter seksjon på permanent basis. Min nye leder og nye direktør er veldig entusiastiske, og det hjelper på arbeidsmotivasjonen. Det er også veldig godt å vite at jeg ikke skal tilbake til den sjefen som jeg hadde i fjor. (Jeg nekter å kalle henne leder, for det var hun på ingen måte.) |
Postet 03-06-25 kl 09:01 av Tjorven
![]() |
![]() |
Godt å høre at jobblivet er bedre Tjorven!
Jeg hang ut regnbueflagget på altanen i går. Det henger ikke på stang, men over gelenderet, lett synlig for alle som kjører forbi og de som parkerer på butikken rett nedenfor veien. Fant ikke svart sytråd som jeg trengte på hobbybutikken i går, men gikk heller for moulinegarn i regnbuefarger - tror jeg får knyte meg et nytt regnbuearmbånd, finner ikke det jeg lagde for 3 år siden. Og tenker egentlig at jeg bør gå med det hele året, for jeg ønsker jo å være en trygg person også de andre månedene i året. |
Postet 03-06-25 kl 09:09 av tink
![]() |
![]() |
Godt å høre jobblivet er bedre, Tjorven. Og er helt enig med deg at dårlige sjefer blir kalt sjef og de gode ledere. Jeg gjør akkurat det samme.
Lite planer her idag bortsett fra å jobbe videre med å bli frisk. |
Postet 03-06-25 kl 09:53 av Millen
![]() |
![]() |
Det gir håp å høre at jobbliv kan bli bedre. Nyt!
|
Postet 03-06-25 kl 10:35 av Blondie
![]() |
![]() |
Mitt regnbuearmbånd ligger fortsatt klart hjemme på badet og venter på at jeg skal huske å ta det på.
![]() Noen som kjenner meg kan gjerne sende meg en melding i halv syv-draget i morgen, så jeg kan huske det der og da. ![]() |
Postet 03-06-25 kl 13:58 av Polyanna
![]() |
![]() |
Jeg er en smule på felgen.
Skal prøvekjøre bil igjen i dag så blir muligens henta på jobb. Er veldig bilforvirra. ![]() |
Postet 04-06-25 kl 07:03 av star
![]() |
![]() |
Jeg skjønner godt at du er bilforvirra, Star. Det er virkelig en jungel der ute. Jeg tror det er lurt å ta noen beslutninger for å begrense utfallsrommet; f.eks. el vs diesel og stor vs mindre bil. Da blir det ikke så mange ting å velge mellom.
Jeg er på jobb, og har egentlig mye å gjøre, men litt vondt for å komme i gang. Men jeg må bare få i meg litt mer kaffe, og så går det kanskje fint allikevel. Jeg håper det. |
Postet 04-06-25 kl 08:29 av Tjorven
![]() Oppdatert 04-06-25 kl 08:48 av Tjorven |
![]() |
Det er bare det at kravlista må endres og jeg vet ikke hva jeg skal gi slipp.
Har skjønt at bilen jeg har har mye ekstra og som jeg må betale dyrt for nå. Mer enn jeg hadde tenkt. |
Postet 04-06-25 kl 09:31 av star
![]() |
![]() |
Happy pride, ja! Jeg lette forgjeves i morges etter en pin jeg kjøpte for et par år siden - men jeg har i alle fall pride-armbånd og clockface på epleklokken min.
|
Postet 04-06-25 kl 10:43 av Skilpadda
![]() |
![]() |
Heisann. Skikkelig innspurt på skoleåret her nå. Sensurerer som en gal, prøver å holde trøkket oppe hos elevene (har gitt opp Vg3-klassen, der hadde jeg muntligparti forrige uke allerede
![]() |
Postet 04-06-25 kl 11:12 av Stompa
![]() |
![]() |
Skolen til knerten (vgs) imponerte i fjor med å holde fullt faglig trøkk frem til dagen før midtsommer. Men i år går han i 2. klasse, og da er det litt kapitulasjon. Det er fokus på de som skal ha eksamen. Det fikk han god hjelp av uka før skriftlig, men det har skjedd svært lite for hans del etter det. Denne uka har hans kull muntlig i dag og på fredag, så da er det enda mindre som skjer for hans del. Men de har arrangementer med eksterne foredragsholdere, så han klager ikke (han er heldig med å gå på en skole som har penger til mer enn andre skoler).
|
Postet 04-06-25 kl 12:26 av Tjorven
![]() |
![]() |
Juni ass.
![]() |
Postet 04-06-25 kl 15:11 av Maverick
![]() |
![]() |
Er i Oslo på hovedkontoret, første fly i dag tidlig. Var så utrolig flott å komme inn i kantinen og se alle pride flaggene; det gjorde meg skikkelig glad!
|
Postet 04-06-25 kl 17:26 av millact
![]() |
![]() |
Oppe klokka fire for å sikre at ungdommen kom seg opp til viktig avtale. Hyggelig pludring på morgenkvisten, men jeg spår at det blir en lang dag.
![]() |
Postet 05-06-25 kl 06:49 av Blondie
![]() |
![]() |
Vi burde kanskje ikke prøvekjørt bilen (etron) vi kjørte i går.
![]() |
Postet 05-06-25 kl 07:01 av star
![]() |
![]() |
![]() Det er sol over byen, og jeg nyter utsikten fra kontoret. Kontoret mitt er ganske høyt på lista over "Norges beste utsikter". |
Postet 05-06-25 kl 08:40 av Tjorven
![]() |
![]() |
God morgen! Jeg fikk en veldig god nyhet i går, men får ikke lov å dele den før litt utpå dagen. Beklager at det er kryptisk, men har behov for å juble litt. Er 70 % glad og 30 % vettskremt.
Er ellers enig med deg Maverick. April var kokosbananas, mai var litt limbo - mens juni har tatt av med et brak. Det stemmer virkelig at livet kommer i hauger. |
Postet 05-06-25 kl 08:53 av tink
![]() |
![]() |
Oj, nå fant du jammen din indre "si A, men ikke B"-influenser, tink! Men så gøy med gode nyheter!
Jeg har utsikt mot borettslagets lekeplass fra hjemmekontoret, men bak den er det faktisk en ganske fin skog, så selv om jeg nok ikke konkurrerer med Tjorvens kontor, så er det ikke så verst. Eldste barn er også hjemme med forberedelser til eksamen i morgen, så her blir det nok litt delt oppmerksomhet mellom arbeidsoppgaver og casehjelp. |
Postet 05-06-25 kl 09:38 av Pingis
![]() |
![]() |
Haha, ja, beklager klickbait der Pingis. Venninna mi konkluderte tørt med at "du kan aldri bli med i et realityprogram". Og det stemmer jo på alle nivå.
Lykke til med eksamensungen! |
Postet 05-06-25 kl 10:38 av tink
![]() |
![]() |
Det er litt utpå dagen nå, er det ikke?
|
Postet 05-06-25 kl 11:32 av Maverick
![]() |
![]() |
Ja, men jeg var visst litt for optimistisk... ynnsjyll...
|
Postet 05-06-25 kl 12:35 av tink
![]() |
![]() |
Det ble veldig fint her inne med alle Pride-avatarene!
![]() |
Postet 05-06-25 kl 13:18 av Toffskij
![]() |
![]() |
Jaa!
![]() |
Postet 05-06-25 kl 13:19 av Maverick
![]() |
![]() |
For en fargerik gjeng!
![]() Hjemmekontor, men jeg har lite på to do-lista i dag. Karakterer er ført, skriv til læreplass er klart til signerering og nå gjenstår bare eksamen. |
Postet 06-06-25 kl 07:56 av 007
![]() |
![]() |
God morgen! Har fått kaffe og kan endelig fortelle verden at jeg til høsten skal bli PHD-student.
![]() ![]() Dette blir skrekkelig spennende. |
Postet 06-06-25 kl 08:17 av tink
![]() |
![]() |
Gratulerer tink. Så gøy.
![]() Jeg sitter på ett litt trett hjemmekontor, fordi jeg skal i et møte utenfor vanlig arbeidssted. Prøver hardt å få unna noe som haster før jeg går. |
Postet 06-06-25 kl 08:21 av Blå
![]() |
![]() |
Så utrolig gøy, tink!
![]() |
Postet 06-06-25 kl 08:36 av Blondie
![]() |
![]() |
Så spennende, tink. Gratulere!
På kontoret. En guttunge har bytta landsdel og den andre har eksamen. |
Postet 06-06-25 kl 08:54 av star
![]() |