Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 09-06-23 kl 06:18 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 24

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Fredag. Sol. Plussgrader. Sommerskjørr og ingen jakke .
Postet 09-06-23 kl 07:19 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Friyay, endelig! Har vært en lang uke føles det som. Blir utrolig godt med helg nå!
Postet 09-06-23 kl 08:05 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Morn! Denne morgenen er bratt. Jeg var på sommeravslutning i går og det ble ganske sent og et glass eller to mer enn jeg burde. I ettermiddag har vi et spilleoppdrag og så er det helg.
Postet 09-06-23 kl 08:07 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Avslutning med elever i dag, neste uke skal det bare planlegges. De har fått karakterer og er ferdige med eksamener, så det er lite daglig motivasjon å spore. Vi reiser derfor til en strand i nærheten.
Postet 09-06-23 kl 08:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
I går hadde direktøren vår avdelingsmøte, og han holdt en tordentale om brudd på Arbeidsmiljøloven. Dette skal ikke skje på hans vakt!!! Jeg satt der og tenkte at jeg hadde full kontroll, men så regna jeg over på vei hjem og innså at denne uka er jeg med på lovbruddet. Jeg har sendt e-post og lovet bot ot bedring. Egentlig skulle jeg visst ikke vært på jobb i det hele tatt i dag.

Men jeg har ting å gjøre på jobb i dag også, så jeg er her. MEN; dagen i dag avsluttes med rebusløp og lønningslimonade hjemme i hagen til en kollega. Det gleder jeg meg til. Definitivt en god start på helgen.
Postet 09-06-23 kl 08:37 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Sol og godvær her også, endelig med stigende temperaturer.

Godt å høre at dere rydder opp i timebruk, Tjorven. Vi har hatt noe rusk i vår organisasjon også, ledelsens forslag er å justere reglene - ikke å fortelle folk at de slett ikke skal jobbe for lenge og når de ikke er satt opp på vakt. Jeg jobber i en bransje der folk elsker jobben sin, og stiller opp i tide og utide.
Postet 09-06-23 kl 09:56 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fagdag med middag fra kl 12 i dag, en god start på helgen. Neste uke skal jeg kombinere hjemmekontor og avspassering, må få ned timene i timebanken og det er meldt et vær som gjør det verdt det.
Postet 09-06-23 kl 10:29 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
God morgen!

I går fikk jeg en bestilling på 55 kanelknuter til i dag, og jeg satte bolledeig og bakte ut knutene og satte dem til kaldheving. Da jeg skulle ta dem ut av kjøleskapet telte jeg over dem, og det var 54. Så da måtte jeg hive meg rundt og lage ny deig, og klarte fint å huske at jeg bare skulle ha enkel porsjon denne gangen. Helt til jeg skulle ha i saltet. Åkei, da var det bare å begynne på nytt igjen. Like greit, for frokostgjestene som satt i den himmelske lukta spurte pent om å få kjøpe med seg noen boller, så da så. Og nå er bollene hentet og det er sol og jeg skal ikke gjøre annet enn å vaske ut av tre rom og legge på til nye gjester og vaske to bad og bake brød og vaske noen maskiner med sengetøy og håndklær og dra på fyllinga med bilen som brukes som søppelkontainer på hjul og vaske rundt i kafeen og jobbe med nettsiden vår. Ja og den deigen som fikk for mye salt, den ble justert opp og er straks klar til utbaking, så da blir det tretti nye kanelknuter. Noen som vil ha?
Postet 09-06-23 kl 11:04 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Che sin avatar
Du har nok å henge fingrene i, Albertine!
Selv klarte jeg det kunststykke å få en heftig strekk /avrivning i leggen i går - Kan ikke kalle det idrettsskade, for det skjedde på sommerfestens uhøytidelige stafett - men irriterende er det i alle fall. - Godt med helg nå da. - Og med streng beskjed av fysio om å bare ta det HELT med ro. Vi ser sol også i denne landsdelen i helga, så det skal nok gå fint.
Postet 09-06-23 kl 11:08 av Che Che er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Hvis du svipper innom Oslo med dem, kan jeg stille med kaffe, Albertine.

Kontordag i dag, med utsikt til et par kull små måkeunger som tasser rundt på nabotaket.
Postet 09-06-23 kl 11:08 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg er I kanelknuteavstand!!

Nettopp vakna etter ei natt som ikkje inneholdt så mykje soving. Betre lukke neste natt.

Opp, lage frukost og kaffe og kome meg ut i sola.
Postet 09-06-23 kl 11:30 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Mams sin avatar
Dag to etter 1,5 uker med "fri" (kurs og ferietur) og jeg er så dau. Trøtt som få enda jeg i natt sov lenge for en gang skyld.
Veldig glad det er fredag.
Postet 09-06-23 kl 11:33 av Mams Mams er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Fridag for å orge for konfirmasjonen i morra, men er blitt forkjølet med feber og hodepine. Blir Max dose Paracet de neste dagene.
Postet 09-06-23 kl 11:40 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn! Ble svett av å lese innlegg fra Albertine og Martis. Har hjemmekontorutelunsj i sola, tror jeg henter pc og tar resten av dagen ute.
Postet 09-06-23 kl 11:49 av Dali Dali er aktiv nå
Gammel
Pingis sin avatar
God bedring, Martis! Så kjip timing, da.

Jeg har akkurat krøpet ut av ei ukes solid forkjølelse, akkurat i tide til jobbhelg. Hvilken fest!
Postet 09-06-23 kl 12:06 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har lyst på fersk gjærbakst! Men får nesten ha det til gode.

Trøtt i dag! Jeg var på forestilling i forbindelse med PiT i går og den var ikke ferdig før kvart over midnatt, så det ble seint i går. Men for en forestilling! Grenland Friteater altså.
Postet 09-06-23 kl 12:08 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God fredag! Deilig sommervær i Oslo for tiden; jeg skal la være å klage på at det blir varmt på kontoret utover ettermiddagen. I kveld skal vi på kino, og i morgen skal vi på navnefest for datteren til en venn. Og om bare en uke er det sommerferie!
Postet 09-06-23 kl 13:10 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
På jobben min er det ikke varmt på jobb. Her har vi air condition på høygir, og det er faktisk ganske kjølig. Jeg sitter med ullcardigan inn, men den må jeg definitivt ta av når jeg får ut.
Postet 09-06-23 kl 13:19 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Fredag! Jeg er i samme region som Nenne, og nyter festivaluka. Onsdag så jeg en av de Hedda-nominerte forestillingene, Varm melk med honning, og det var en veldig fin opplevelse. Anbefales!

I ettermiddag "reiser" jeg på festival igjen, og da blir det nok et glass eller to sammen med venner og kjente (mange års frivilligerfaring fra PIT).
Postet 09-06-23 kl 13:45 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg må ha på mer klær inne på jobben enn været ute tilsier ja.
Er effektiv i dag også, men humøret daler.
Postet 09-06-23 kl 13:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Wow Albertine! Er dere åpne 20.6/1.-2./7? Vi planlegger bemlig å overraske sønnen på bursdagen hans 30.6 (kjøre etter jobb torsdag, overnatte ett eller annet sted og stå på døra for å synge bursdagssang før kl. 7). Etter det kommer jeg til å trenge god kaffe og kake.
Postet 09-06-23 kl 14:50 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
IOA sin avatar
Nenne, var du på Herøya 1943? Jeg skal på den i dag, og lurer på hvor mye kaffe jeg bør drikke først. Gleder meg skikkelig!
Postet 09-06-23 kl 15:02 av IOA IOA er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Blånn, de datoene er det dessverre fullt. Men kafeen skal være åpen da, så stikk innom!
Postet 09-06-23 kl 18:34 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Kaffe må vi ha.
Postet 09-06-23 kl 19:25 av Blånn Blånn er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no