Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Luciatirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Luciatirsdag

Postet 13-12-22 kl 06:20 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 28

Kommentarer

Gammel
tink sin avatar
Jeg tar en lussekatt og setter meg ved vinduet for å se på snøkaoset utenfor. Starter sent på jobb i dag, så jeg skal nok få brukt en time eller to på å måke unna litt snø.
Postet 13-12-22 kl 07:29 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Engleøredobbene er på. -13,5 i dag. Spent på temperaturen på kontoret.
Postet 13-12-22 kl 07:37 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Minus 11 her i sør. Godt kontoret er varmt. Min unge kollega lovet å bake lussekatter.
Postet 13-12-22 kl 07:38 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Kaldt ute, men jeg skal bare en svipp ute for å få ungdommen på skolen. Alene hjemme resten av dagen/kvelden, noe som er fullstendig bortkastet på meg. Jeg misliker å være alene, det er kjedelig. (jada, jeg vet at majoriteten av dere kunne gjort hva som helst for alenetid, men det gjelder ikke meg).

Litt mer kaffe før kulde ute.
Postet 13-12-22 kl 07:42 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Bytter mer enn gjerne, Blondie!!!!
Hjemmekontor her også, før jeg skal følge tenåringen til en timeavtale seinere. Med snøkaos på veier, så passer jobbet egentlig bra.
Jeg har mest lyst å bruke tiden på å få unna de siste julegavene (les: vri hjernen), enn å jobbe.
Postet 13-12-22 kl 07:52 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen

Her er enda ikke det meldte snøværet kommet. Håper det holder seg borte litt til, slik at jeg rekker å løpe til jobb. Rolig nå før alle møter starter...
Postet 13-12-22 kl 07:52 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
-19 her.

Dratt ut uten å ta på trynet. Ikke at jeg gjør annet enn å farge brynene litt. Men føler meg litt naken og blass.
Postet 13-12-22 kl 08:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jepp. 16,4 grader på kontoret. Radiatoren er nesten helt kaldt. Godt jeg har en elektrisk ovn i tillegg. Det morsomme er at de har brukt hele sommeren til å installere fancy romstyring. Men bygget er fra 1897 eller noe sånt.
Postet 13-12-22 kl 08:17 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
ingling sin avatar
Aner ikke hvor kaldt det er her, inne er det varmt siden mannen har fyrt opp. Deilig det, men jeg kunne klart meg uten korona og vondt overalt, vil heller være frisk og på jobb! Jaja, neinei.
Postet 13-12-22 kl 08:27 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Den ene bilen levert på service i dag morges, men nå er jeg hjemme og fyrer. Hvis vi ikke holder det vedlike gjennom dagen blir det så kaldt her, så nå tar vi litt hjemmekontor inne i mellom for å fyre.

Lussekatter og gløgg er på programmet i kveld. Og nistrikking.
Postet 13-12-22 kl 08:54 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Kom på jobb og fikk nybakte lussekatter av kollega. Har vært og hentet julepakken fra jobb også; vi får alltid en stor eske mat. Den tradisjonen henger igjen fra den tiden vi har eid av Orkla. I år må jo da den gaven ha økt endel i verdi mtp matprisene.
Postet 13-12-22 kl 08:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
På hjemmekontor i dag også, hadde tenkt meg på kontoret, men så var det meldt så mye snø at jeg droppet det. Nå lar jo snøen vente på seg, men det er fortsatt meldt endel både vind og snø nå i ettermiddag. Det gjenstår å se hvor ille det blir.

Fyrer i ovnen, har tent stearinlys og kikker på småfuglene som spiser på utsiden.
Postet 13-12-22 kl 09:43 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Brr, ikkje noko varme i dag. Kaldt både ute og inne. Håpar å finne noko ved i løpet av dagen så eg kan fyre opp i kveld. Håpar å få unna litt julehandel i dag og, så kanskje eg faktisk hadde blitt ferdig.
Postet 13-12-22 kl 09:44 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Korona her også. Det kjennes som om jeg har løpt en maraton og så drukket alt for mye rødvin etterpå. Vondt i hode og kropp. Men får satse på at det i hvert fall går over før jul
Postet 13-12-22 kl 10:02 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det er bikkjekaldt på jobben i dag, men jeg har heldigvis et svært skjerf å pakke meg inn i. Jeg er frisk etter noen feberdager i forrige uke.

I dag har jeg vært streng i sjefens fravær og sendt hjem en kollega. Han var helt tydelig syk, og da skal han ikke komme hit. Han var enig da jeg bare sa ifra.
Postet 13-12-22 kl 10:04 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det høres kjent ut, Blå. på oss begge to.
Postet 13-12-22 kl 10:20 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Vakna i vakre Volda i dag. Sto opp, sklei og ramla ned ei trapp (ullsokkar og glatt trapp = oups), men greidde unngå andre skader enn eit skrubbsår og så blir eg vel litt støl etterkvart.

Køyrde til Ulsteinvik og kjøpte lussekattar til dei heime, så kan det løne seg litt for dei at mor får lov å lufte seg i fred og ro av og til.
Postet 13-12-22 kl 10:31 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Pingis sin avatar
God bedring til koronafolket!

Jeg bakte et uendelig antall lussekatter i går (både med og uten gluten), så jeg vet hva jeg skal ha til lunsj i dag!
Postet 13-12-22 kl 10:36 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Jeg har spist en haug lussekatter; trenger snart ikke lunsj.
Postet 13-12-22 kl 11:27 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Tviler på om det blir lussekatter her, jeg baker ikke og jeg tror ikke noen utsalg har glutenfrie heller. Jeg har derimot skumnisser.
Postet 13-12-22 kl 11:33 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Vi er på gardermoen. Første tur unnagjort. Fly videre ca fire. Alle er friske gitt!
Postet 13-12-22 kl 11:44 av vixen vixen er aktiv nå
Gammel
Selma sin avatar
God tur, vixen! Dere skal vel på langtur om jeg ikke husker feil?


Iskaldt ute og horrible strømpriser gir ganske kalde lokaler på jobb gitt. Greit med tekopp å varme hendene på i det minste
Postet 13-12-22 kl 12:08 av Selma Selma er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Riktig god tur, Vixen!
Postet 13-12-22 kl 12:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
God tur, vixen!

Sitter å venter på det store snøfallet og dermed om jeg kommer meg på musikkøvelse i kveld.
Postet 13-12-22 kl 12:43 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
God tur, vixen!
Postet 13-12-22 kl 12:46 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Kos dere Vixen, håper dere får en uforglemmelig tur.

Fortsatt ikke noe stort snøfall her. Mannen skal til Ålesund, så vi sitter og følger med litt på hvordan det er i Bergen også akkurat nå, for han skal via Flesland. Føler det er litt sånn 50/50 om han kommer seg frem i dag.
Postet 13-12-22 kl 13:05 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Det har sluttet å snø i Bergen, og ikke meldt mer snø, så da normaliserer det seg etterhvert, Sissel.
God tur, Vixen! For en spennende tur dere skal ut på!
Postet 13-12-22 kl 14:02 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Håper det blir en fantastisk tur, Vixen, god tur!!!
Postet 13-12-22 kl 14:29 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no