Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 14-10-22 kl 07:54 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 22

Kommentarer

Gammel
annemede sin avatar
På jobb. Har kaffe.
Postet 14-10-22 kl 08:46 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
På hjemmekontor. Har drukket en stor kopp te.

Hold ut, snart helg!
Postet 14-10-22 kl 08:48 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Fredag.
Postet 14-10-22 kl 08:49 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Fredag, og endelig en dag jeg ikke sitter her og har dårlig samvittighet for hjemmeværende barn
Gleder meg veldig til å gjøre ingenting etter jobb i dag, og i morgen. På søndag har jeg sagt ja til dugnad 08-16.30, trøster meg med at det er innendørs
Postet 14-10-22 kl 08:56 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret.
Må være mange som tar fri i dag. Var veldig lite trafikk på ei til jobb.
Postet 14-10-22 kl 09:16 av star star er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg blir sprø, jeg står fast på den obligatoriske innleveringsoppgaven min og jeg klarer ikke å løse det. Hvis noen kloke hoder vil tenke litt på makt i dag og har gode innspill på hvordan organisasjoner kan hindre store endringer i ansattes væremåte etter oppsigelse og hvor de blir nødt til å jobbe ut oppsigelsestiden sin så blir jeg happy! Jeg gir meg selv snart opp.
Postet 14-10-22 kl 09:31 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Så spennende Frøy! Kan man egentlig hindre disse væremåtene? Den beste løsningen jeg kan tenke på er å behandle de ansatte skikkelig, slik at de ikke slutter fordi de er sure eller misfornøyde.

Jeg er på kontoret, ser også fram til en rolig fredag kveld og lørdag. Søndag derimot skal jeg både være på dugnad og få en vurdering av treningen min...
Postet 14-10-22 kl 09:42 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har virkelig ALTFOR mye å gjøre på jobb. Denne helgen må jeg jobbe MYE. (Jeg jobbet veldig mye for lenge siden da jeg var ung og fremadstormende, men nå kjenner jeg at det er veldig mye tyngre å jobbe for mye - enda jeg faktisk får overtidsbetalt nå.)

På den positive siden: Knerten skal holde bursdagsfest i dag, men lykkeligvis skal han holde festen sammen med en kompis som har bursdag samme dag som han. Så håndballaget drar hjem til kompisen etter trening og der spiser de pizza og ser på film. Kompisens foreldre har gjort alle innkjøp (jeg har selvsagt tilbudt meg å hjelpe til, men dette klarte de visst selv). Min og mannens oppgave er å møte opp kl 20-ish. Aller mest for å skravle, men også for å hjelpe til å rydde når de en gang blir ferdige med "festen". Det er jo helt fantastisk at han får fest og vi ingen jobb på en gang.
Postet 14-10-22 kl 09:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Frøy: Er det gjort noen vurdering om det faktisk er kontraproduktivt å ha personen på jobb? Det er jo mulig at det er bedre å bare la personen få lønn uten arbeidsinnsats hvis det ikke produseres noe og personen i tillegg bare lager dårlig stemning.
Postet 14-10-22 kl 09:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg sov dårlig i natt, men sovnet tydeligvis deilig etter at vekkerklokken hadde ringt. Så jeg forsov meg med en time.

Heldigvis ingenting som brenner på jobb i dag. Så nå skal jeg få meg en kopp kaffe og så skal jeg prøve å få unna en kjedelig oppgave, som jeg tror er vanskelig, men som sannsynligvis kommer til å vise seg å være lettere enn jeg tror når jeg bare kommer i gang.

Neste uke har jeg alt for mye å gjøre, men i dag kan jeg faktisk ta en rolig dag med god samvittighet.

Og i kveld skal jeg ut og spise med en venninne.
Postet 14-10-22 kl 09:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tjorven: Kontraproduktivt var nok kanskje akkurat stikkordet jeg trang for å komme meg videre i oppgaven her, takk!
Postet 14-10-22 kl 09:54 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg tjuvstarter på helgen med en fridag i dag. Da passer det jo fint å våkne 05.40. Nå er jeg trøtt da og kunne sikkert sovnet som en stein!

Ingen planer for helgen annet enn litt vinklubbplanlegging og det er godt for nå er det travelt for tiden.

Lykke til, Frøy!
Postet 14-10-22 kl 10:01 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
På jobb, men avspaserer halve dagen. Har et intervju etter lunsj; 8 år siden forrige gang. Tror ikke de betaler nok, men jeg går og ser og får intervjuerfaring igjen.
Postet 14-10-22 kl 10:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Årsavslutning.
Postet 14-10-22 kl 10:19 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Jeg nyter høstferie på hytta. Deilig å kunne lande litt her og få senket pulsen. Gutta er relativt fornøyde så langt også, dog det er litt surmuling over at nettet ikke er like bra som hjemme. Her må de fokusere på det som er viktigst; vi HAR nett.
Fikk med hele familien ut på tur i fjellet i går. Tur i nydelig høstvær, grilling og mye skravling.
I dag skal vi en tur på badeland, så da blir minstemann fornøyd ihvertfall.
Postet 14-10-22 kl 10:24 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Har lunsjservering i dag og det dufter helt himmelsk av focaccia med hvitløk- og basilikumolje. Må en tur på gammeljobben for å hente diverse greier, og gruer meg skikkelig.
Postet 14-10-22 kl 10:25 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
"Stalker" unga på nett.
Altså, ikke de spesifikt i så måte. Sikkert litt rar som syns sånne tracking apper for bil/båt/fly er litt artige.
Postet 14-10-22 kl 12:01 av star star er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Vi kruser inn høstferien med litt forefallende arbeid hjemme, ungdommene sover.
Postet 14-10-22 kl 12:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Nesten alene på kontoret i dag. Frostnatt og vrang bil i dag ble fort glemt når jeg fikk ha på musikk i landskapet, og brus og kaffe.
Postet 14-10-22 kl 12:18 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Har kjøpt billetter til Karpe i Amsterdam! 720 kr. for to. I Paris koster billettene 280 kr. Et tips for de som har lyst på konsert og helgetur.
Postet 14-10-22 kl 14:44 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Gøy, Pelle! Nevnte det for min datter i går. Hvor kjøpte du dem?
Postet 14-10-22 kl 15:26 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg gikk inn på det konsertstedet som fremgikk av spilleplanen. Men ser at Karpe også har lagt ut link til hvert enkelt sted i instagramposter.
Postet 14-10-22 kl 16:16 av Pelle Pelle er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no