Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Tirsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Tirsdag

Postet 06-09-22 kl 07:39 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 21

Kommentarer

Gammel
Sissel sin avatar
God morgen fra ukas første av 2 kontordager. Fantastisk soloppgang på vei til jobb i dag, og det er meldt 20 grader senere. Får nyte så lenge det varer.
Postet 06-09-22 kl 08:07 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
God morgen! Moccamasteren er i sving, og solen skinner over fjellene her. Hjemmekontor på agendaen i dag, med et eviglang teamsmøte. Mest lyttende deltaker på meg, så jeg kan nok få gjort unna litt samtidig, (og kanskje strikke litt..?).
Postet 06-09-22 kl 08:08 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Teamsmøte fremskyndet til 0815, så må straks avgårde. Fint vær i det minste.
Postet 06-09-22 kl 08:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal presentere et stort prosjekt i ledergruppa i dag, og er veldig spent på om de klarer å si seg enige i vår endelige konklusjon. Presentasjoner for ledergruppa har det siste halvåret vært så ubehagelig at jeg har en STOR klump i magen, og frykter veldig at jeg kommer til å begynne å grine. (Normalt sett synes jeg jobben min er veldig ålreit.)

Ja, ja. Om to timer er det overstått. Og jeg har sørget for å ha noen klare til å trøste meg i etterkant hvis det går som jeg frykter.
Postet 06-09-22 kl 09:01 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
God morgen!
På kontoret. Lurer litt på om skravledama kan ha litt rett angående høst.
Postet 06-09-22 kl 09:02 av star star er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Masse lykke til Tjorven. Krysser fingrene for at det går bedre enn fryktet.

Her er det komplett kaos for tiden og det blir bare verre og verre. Hadde ansatt en mann, men han tar de plutselig i fra meg til andre prosjekter så da står jeg nok en gang alene, men en haug med nye ansvarsområder og arbeid som vokser seg høyt som et fjell.
Postet 06-09-22 kl 09:12 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Lykke til, Tjorven. Det høres jo ikke særlig allright ut, da.
Postet 06-09-22 kl 09:20 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Heia tjorven! Eg er streikesykemeld med bronkitt og alle festlighetene som følger med. Kjære tid, så pyton. Men været er fint, da.
Postet 06-09-22 kl 09:24 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Heia Tjorven!

Jeg skal bare kare meg til et par timer for å sende en søknad, deretter tror jeg det blir en tur ut i finværet for min del.
Postet 06-09-22 kl 09:37 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Tjorven. Masse lykke til! Håper det går bedre enn fryktet.
Frøy, det høres strevsomt ut.

Hektisk på morgenkvisten hos oss i dag med 2 ekstra unger (nevøer) i hus, med vekking og tid på badet som skal koordineres, matpakker og frokost smøres, 3 som skal fotograferes, så ekstra sjekker på klær og sveiser måtte til, en som skal rekke buss, to som skal sykle, og en som skal kjøres til SFO.
.. og bare en time for seint på jobb...
Postet 06-09-22 kl 10:00 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Tjorven

Frøy
Postet 06-09-22 kl 10:19 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Heier litt ekstra på Tjorven

Pappa har bursdag i dag, så eg har nettopp gjort han til Lord Han får eit artig utvalg av presanger i år. Hjå meg ein lordtittel, hjå mellomste ein karamellpudding og hjå yngste eit ønske om at dei to reiser på amcartreff neste helg.
Postet 06-09-22 kl 10:54 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tjorven.
Frøy

Jeg er litt gretten nå. Får se om jeg blir klokere når jeg forhåpentligvis får et svar.
Postet 06-09-22 kl 10:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Møtet gikk greit. Jeg fikk skryt for både god presentasjon og solid arbeid. Ledelsen vår tar rare beslutninger, men jeg har fått beskjed om å fortsette etter planen.

Frøy: Du må bli enda strengere. Når jeg blir fratatt ressurser har jeg nå blitt veldig tydelig på at de 1)må erstattes eller 2)velge hva som skal prioriteres bort. På underlig vis får jeg da alltid nye ressurser selv om det var helt umulig i utgangspunktet. Å velge bort noe er visst ikke aktuelt.
Postet 06-09-22 kl 11:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg halter videre på jobb, men koser meg med elever. I dag har vi diskutert kjønnsroller i norrøne tekster og funnet en utforskende Loke i Trymskvida.
Postet 06-09-22 kl 12:01 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Tjorven: Jeg skal få nye, eller jeg skal få lov til å lyse ut nye stillinger som betyr alt arbeidet en slik rekrutteringsprosess innebærer så på nyåret en gang er det kanskje folk på plass, spørsmålet er da bare hvor mange ganger ting har endret seg igjen.

Godt møtet gikk greit.
Postet 06-09-22 kl 13:05 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg gir ikke slipp på ressursene før de nye er på plass. Ellers ender jeg bare opp med all jobben selv, og det går faktisk ikke. Jeg har prøvd (og det høres ut som at du prøver det ut akkurat nå).
Postet 06-09-22 kl 14:17 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Støtter Tjorven her. Dersom nødvendige ekstra ressurser faller bort, må oppgaver prioriteres bort inntil ressurser er på plass igjen.
Postet 06-09-22 kl 14:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ressurssituasjonen i kommuner er ganske sprengt, så det er dessverre helt vanlig å måtte gå med færre ansatte en periode, altså. Og når en har fått lov til å ansette nye, har de ofte tre måneders oppsigelsestid. Jeg har vært to i minus hos meg siden mai, nå kommer de endelig snart. Oppgavene må vi gjøre uansett, vi er der for innbyggerne. Vi nedprioriterer det som ikke brenner alt for mye, men det er ikke helt enkelt. Helt vanlig hverdagsproblematikk i kommune-Norge. Men frustrerende, javisst!
Postet 06-09-22 kl 19:42 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Like dårlig i det private, Ingling, til tross for at vi går utrolig godt og setter nye rekorder hver bidige måned.
Postet 06-09-22 kl 20:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Ja, det er det helt sikkert altså, jeg har aldri prøvd. Var mest en kommentar til at det ikke alltid er lett å beholde ressurser frem til en får nye, vi må ofte avgi ressurser til andre oppgaver eller ha noe gap imellom før vi får nye. Så det handler ikke nødvendigvis om å være strengere alltid. Jeg er definitivt ganske streng på mitt fagområde, men noen ganger skjer det ting som gjør at vi må hjelpe til andre steder.
Postet 06-09-22 kl 21:31 av ingling ingling er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no