Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 17-08-22 kl 06:57 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Stompa sin avatar
Klokka 6.30 kom sms-en fra Utdanningsforbundet. Klubben min er tatt ut i streik fra 22.8.
Postet 17-08-22 kl 07:53 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Å nei, så kjedelig Stompa.
For all del, jeg forstår lærerne.
Jeg er bare litt lei av streiking kjenner jeg. Og får litt vondt av den nyoppstartede vgs eleven i heimen som hele ungdomsskolen har vær preget av korona, nå møter vgs med streik.
Postet 17-08-22 kl 08:47 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Darth sin avatar
Oh, der kom opptrappingen. Jeg har ikke fått sms enda, vår kommune og skole pleier å bli tatt ut, vi får se.
Postet 17-08-22 kl 08:49 av Darth Darth er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Vår skole er tatt ut. Eg er tatt ut fra mandag. Herlighet. Det var det første eg og tenkte på, mex. Nett no som alt skulle bli «normalt» skjer dette. Uff.
Postet 17-08-22 kl 09:12 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så kjedelig med streik.

Jeg sover så dårlig for tiden og skjønner ikke hvorfor.
Postet 17-08-22 kl 09:41 av star star er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Masse sympati til lærere som må starte skoleåret med streik, og til elevene som opplever det samme. Det er ikke optimalt på noen måte, men jeg støtter retten til å streike. Det kan jo liksom ikke gjøres i sommerferien, så da måtte det bli slik.

Selv har jeg startet dagen med morgenjogg med puddelen, etterfulgt av sykkeltur til jobb der jeg syklet om kapp med det varslede styrtregnet. Jeg vant, dvs jeg kom frem uten å bli våt.

Vi skal ta i mot ferske studenter i dag. Jeg har på meg kjole og penjakke og smykket jeg fikk av mannen da jeg disputerte, med teksten: "Don't worry, everything is going to be amazing."
Postet 17-08-22 kl 09:49 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Vi blir som jeg har nevnt før alltid tatt ut, og streikeviljen hos oss er dessverre ganske laber. Jeg kommer til å gjøre akkurat det jeg må, og ikke noe mer, helt uten entusiasme, mens jeg tenker på at jeg nok en gang taper penger på dette.
Postet 17-08-22 kl 09:53 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Herlig smykketekst, Heilo!


Jeg lever ut i-landsproblemet "pakket i mørket, har klær som overhodet ikke matcher", og the struggle is real, ass.
Postet 17-08-22 kl 09:54 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jah, streikeuttaket kom i fleisen i det jeg gikk inn for å møte elever første skoledag. Streik er viktig og riktig nå, men det er tungt å stå i. Mitt forbund har ikke uttak fra mandag, men vi har møte sentralt i kveld. Ser for meg at sambo er en av dem som ryker i det neste uttaket. På den skolen har Utdanningsforbundet tatt ut halvparten.
Postet 17-08-22 kl 10:04 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Og i serien the struggle is real: i går ettermiddag kom vi (med fire ungdommer på slep) hjem til meldingen om at nett og tv-kabelen ble gravd i stykker og det vil ta noen dager å fikse ny. Jeg tror det gikk an å se desperasjonen i de voksnes ansikt relativt greit.

Det blir noen runder Monopol, da. Ganske hyggelig det også.
Postet 17-08-22 kl 10:08 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Polyanna: Jeg oppdaget på vei til Blindern at skoene mine kræsjer skikkelig med skjørtet. Og jeg kledde på meg i fullt dagslys (bevisstheten var det kanskje litt verre med). Gadd ikke dra tilbake, så jeg får bare eie det resten av dagen.
Postet 17-08-22 kl 10:52 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ja, vi får eie det. Du får gleden av å si "da jeg syklet til jobb", og jeg "fordi jeg skulle trene før jobb", da, så det er glorie-effekt, i det minste.
Postet 17-08-22 kl 10:59 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Man kan kle seg i hva som helst, bare man greier å se ut som man mener det.
Postet 17-08-22 kl 11:22 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Haha, jeg kan jo prøve å late som om jeg syns nesten-ton-i-ton-men-egentlig-skjærende-mot-hverandre er en cutting edge look.
Postet 17-08-22 kl 13:21 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Her er det bare kaos; jeg er ikke imponert. Og i går ble det varslet at nye 1100 ca tas ut fra mandag. Dette er altså industrien, ikke lærerne.

Men, det er sol, det er onsdag, jeg har enda jobb, så hey, det går.
Postet 17-08-22 kl 15:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Streik alle veier, men pilotene må vel i det minste ha valgt å ikke gå en runde til, for dem har vi ikke hørt noe mer fra vel?

Det er mye snakk om streik hos oss også og det blir sånt styr. Industri som går 24/7 er ikke bygget for å gå for halv maskin altså.
Postet 17-08-22 kl 15:25 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Pilotene godtok resultatet, det kom beskjed om det i media 6. august (jeg fløy SAS 5. august, derfor husker jeg det så presist).
Postet 17-08-22 kl 16:53 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Nenne: Nei, det tar jo tid å stenge ned, det må jo gjøres forsvarlig. Og tapt produksjon kan jo aldri tas igjen.

Skolene her er ikke tatt ut enda; de valgte Arendal først. Skolestart for mine i morgen.
Postet 17-08-22 kl 17:45 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God aften.

Jeg runder herved 90 timer på avspaseringskontoen og ingen utsikter til å få tatt ut noen av de timene, stakkars de som får jobben med å plukke meg opp fra det dypeste dyp om noen mnd. Alle i organisasjonen er klar over det, men ingen gjør noe for å bedre det, jeg forsøker å si nei, men blir bare overkjørt.

Men men litt til jobb nå så klarer kanskje hodet å roe seg ned litt igjen.
Postet 17-08-22 kl 20:50 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Frøy
Postet 17-08-22 kl 23:17 av Blå Blå er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no