Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 24-06-22 kl 08:27 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 34

Kommentarer

Gammel
Stompa sin avatar
God morgen fra flyet til Wien. Vi forlot OSL helt på rutetida, så foreløpig går ferien etter planen. *bank i bordet*
Postet 24-06-22 kl 08:31 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg er på vei til jobb. Godt det er fredag!
Postet 24-06-22 kl 08:59 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
God morgen fra hjemmekontoret! Jeg skal jobbe her noen timer, og så skal vi oppover for å overta det nye landstedet! (Det er fra 1920, og altfor stort til å kalles hytte, så det får bli landsted).
Postet 24-06-22 kl 09:04 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God tur, Stompa!
Og gratulerer med landsted, celebelen!

Her er det noen timer på kontoret før vi tar helgen i hovedstaden. Lite visste vi at det er Pridehelg, og (sannsynligvis) mye folk, og vi har ikke booket noe bord for å spise noen steder, men håper at det går greit likevel.
Fredag og søndag er fullbooket med aktiviteter, men lørdag har vi litt åpen. Hva gjør man i Tigerstaden når kvikksølvet kryper opp til 30 grader på gradestokken...?
Postet 24-06-22 kl 09:12 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra hovedstaden. Mex overtar stafettpinnen etter oss. Kan bekrefte mye folk men det har nå vært plass til oss iallefall. Sikkert greit å finne seg et bord til i morgen tenker jeg. Da er det vel pride paraden også, noe som kan være gøy å få med seg. Vi tar toget hjem i ettermiddag.

Gratulerer med landsted celebelen og med flyavgang Stompa.
Postet 24-06-22 kl 09:20 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Ungene mine ble sendt med fly til besteforeldre i går. Det gikk også helt i henhold til rutetid. Men vi er spent på om vi får dem hjem om en uke. (Svigerfar er klar på at han kan kjøre nedover hvis det er krise.)

Mex: har dere med ungene? Jeg ville badet på Sørenga, men vær forberedt på at det er litt "fesjå" (altså; en del folk som liker å vise seg frem).
Postet 24-06-22 kl 09:48 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, celebelen.

Jeg har på kjole. Husker ikke sist jeg gjorde det en vanlig dag. Aka ikke konfirmasjon eller jul.
Men jeg har manko på klær. Kjolen er også i største laget. Ser nå at den har flekker også. Ikke veldig synlige da.
Men jeg hater shopping.
Postet 24-06-22 kl 10:10 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg kan ikke huske sist jeg ikke hadde kjole, men det er litt upraktisk i flytteprosessen. Lemping av stein ga meg for eksempel lyst på shorts. Min eldste datter mener at en del av å bli voksen er å innse at shorts aldri kan være flatterende, men jeg leter videre!

Jaja. Ferieflyttedagene er snart over.
Postet 24-06-22 kl 10:19 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
God ferie, Stompa! Og gratulerer med landstedet, celebelen. Det høres fasjonabelt og flott ut må jeg si!

Jeg skal også ut og fly i dag, forhåpentligvis. Men optimisten i meg har fått en knekk av pandemien, så jeg forventer egentlig at det blir avlyst. Det skjer jo strengt tatt med det meste som er gøy fortsatt.

Bare i juni har jo koronaen berøvet meg for en fin mor-datter-tur og to teaterforestillinger jeg hadde gledet meg til veldig lenge. Så at helt andre ting nå ev. kommer på banen og sørger for flere avlysninger er liksom normalen nå.
Postet 24-06-22 kl 10:21 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Pappalille sin avatar
Jeg sitter nå fortsatt på jobb og dingler med bena og venter på at kommunen skal få den berømte fingeren ut. Dette er helt fjollete. >< Nå har jeg bedt om å få ta ut ferie i hele juli dersom vi ikke snart får folk, da. :sukke:
Postet 24-06-22 kl 10:24 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Nenne - en megler ville nok omtalt det som stort potensiale. Det kan bli veldig bra, når vi får gjort en del.
Postet 24-06-22 kl 10:33 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Det er fredag og endelig noe som ligner på sommer!! Juni har vært helt begredelig! I helga er det meldt opp i mot tretti grader og det er øltelt og konsert her. Gutta drar til byen med mannen og skal på Lerkendal. Så det blir godt gammeldags vorspiel med cremant på verandaen før konsert.
Postet 24-06-22 kl 10:38 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Shorts har jeg. Og bruker den.
Ikke valget i dag da det fortsatt er grått. Dessuten litt kort i jobbsituasjon tror jeg (passet ikke i fjor)
Postet 24-06-22 kl 10:41 av star star er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Blondie: Jeg synes alltid alle andre kler shorts, bare ikke jeg. Og jeg er misunnelig! Men det er nok fordi jeg ikke er komfortabel med å kle meg i noe som er kortere enn til knærne. Jeg savner den tiden (for sikkert tjue år siden) da capribukser var in.
Postet 24-06-22 kl 10:45 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg synes alltid andre kler alt mye bedre enn meg. Jeg må nok bare innse at noe er mer praktisk enn pent. Jeg kommer uansett ikke til å bruke det mest.
Postet 24-06-22 kl 10:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg har løpt Oslo på kryss og tvers før jobb i dag, inkludert et bad på Sørenga, og fy fasan så vakker og kaotisk og herlig og rotete og fantastisk denne byen kan være. Det virrer forvirrede turister overalt, og byen vibrerer av liv og folk. Tenk at for ikke så lenge siden, så var byen helt øde!
Postet 24-06-22 kl 11:10 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg driter lang mars i hva som er in og ikke.
Passer det og jeg syns det ser OK ut på meg så brukes det.
Postet 24-06-22 kl 11:19 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ja, jeg gir også blaffen i mote. Utfordringen er å få tak i det.
Postet 24-06-22 kl 11:28 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Ja, det hjelper ikke å ikke bry seg når man ikke får kjøpt det. Ser det selges en del capribukser nå, men ikke sånne som jeg vil ha.
Postet 24-06-22 kl 12:56 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ser den.
Jeg klarer ikke kvitte meg med klær så har litt diverse liggende i ulike størrelser.
Men er litt i beita nå og finner sikkert noe som passerer det smale nåløyet.
Postet 24-06-22 kl 13:14 av star star er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Inspirert av dette har jeg på meg shorts i dag da. Øver på å tenke mindre på at knærne mine er stygge og mer på at jeg er som jeg er og det er greit.
Postet 24-06-22 kl 13:23 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg tenker stadig at jeg ønsker meg en shorts, men så prøver jeg på i butikken og finner ut at jeg hater det på meg ... hver gang.

Men jeg går stort sett alltid i kjoler uansett. Jeg pleier å begrunne det med at jeg er så lat. For da trenger jeg bare velge ett plagg - ikke både over- og underdel.
Postet 24-06-22 kl 13:27 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg har visst ikke fått med meg at kort capribukse er ut. Jaja, det er det beste sommerplagget, så capri blir det!

Ellers er dette en dum dag med fint vær. Håper den tar seg opp..
Postet 24-06-22 kl 13:40 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Lindex har hatt et greit utvalg shortser de siste årene. Ingen ser bra ut i shorts, men jeg digger å ha på shorts når det er varme dager og jeg skal gjøre noe som likner fysisk jobbing.
Postet 24-06-22 kl 13:41 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Jeg vet ikke egentlig om det er ut altså, jeg bare antar det basert på at jeg ikke finner det i butikken.

Håper dagen tar seg opp Timar!
Postet 24-06-22 kl 13:42 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg har gudsjelov lagt bak meg kompleksene for "stygge knær" (selv om de fortsatt kan dukke opp på en dårlig dag, når jeg kommer i skade for å fokusere på dem), så jeg trives egentlig ganske godt i shorts. Det hjelper med selvbruningskrem, syns jeg. Det "flater ut" diverse cellulitter og sånt.
Postet 24-06-22 kl 14:27 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg har et tydelig vektoperert utseende på beina mine, dvs. at det er veldig mye som henger og slenger og fasongen er bulkete og ganske "rar", i mangel av et bedre ord. I tillegg er jeg veldig blek og har åreknuter. Jeg misunner derfor "alle andre" om sommeren, for jeg synes at 99,9 % av befolkningen har penere bein enn meg. Jeg går sjelden i shorts, for jeg føler meg ikke bare "ikke så fin som jeg gjerne skulle vært", jeg føler meg faktisk litt frik slik beina mine ser ut. Jeg ønsker at jeg ikke brydde meg om det, for egentlig er jeg ikke så veldig forfengelig.
Postet 24-06-22 kl 14:42 av Divine Divine er ikke aktiv
Oppdatert 24-06-22 kl 15:08 av Divine
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er for øvrig uenig med Pamina. Jeg synes de aller fleste ser bra ut i shorts, jeg.
Postet 24-06-22 kl 15:10 av Divine Divine er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Arrete knær etter ørten operasjoner samt kneskåler som er vridd en kvart gang får lov å lufte seg. Så får de som syns det er fælt se en annen plass.
Gjelder også meg selv. Får tidvis neller av kneskålene.
Postet 24-06-22 kl 15:21 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 24-06-22 kl 16:43 av star
Gammel
Frøy sin avatar
Travel dag på jobb i dag, har sittet på andre siden av bordet i intervjusituasjoner for første gang i mitt liv og er en opplevelse rikere.

Nå skal jeg jobbe et par timer til før jeg skal til byen og møte de fine menneskene jeg jobber sammen med til lønningspils, gleder meg til å kunne senke skuldrene sammen med en gjeng med mennesker som vet hva vi er midt oppi nå. Må kanskje busse litt tidligere inn til byen så jeg kan få meg en matbit, ellers så kan jeg bli ganske "morsom" i løpet av kvelden.
Postet 24-06-22 kl 16:12 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Prøver å ta farvel med min siste prostata før jeg tar ferie, men det er en seig prosess
Postet 24-06-22 kl 17:15 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Og jeg prøver å ta farvel med sensurbunkene og neste års timeplaner, men det er seigt her også.
Postet 24-06-22 kl 17:51 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Ville ikke ha byttet, Toffskij
Postet 24-06-22 kl 18:07 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Ferdig med sensurbunkene! (Om ikke med timeplanene og diverse annet snacks.)
Postet 24-06-22 kl 21:11 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no