Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 28-04-22 kl 08:32 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg skal ha hjemmekontor i dag. Jeg skal i et 4 timers arbeidsmøte på teams hvor vi sitter i flere forskjellige land. Da er det faktisk bedre å sitte hjemme enn på et møterom.

Det er mye å gjøre på jobb for tiden, og rekker jo knapt å være innom kaffebloggen. Jeg savner det litt.

(Det jeg IKKE savner er å nå sitte på hjemmekontor å se alle de tre andre familiemedlemmene bruke uendelig lang tid på å gjøre seg klare å dra hjemmefra akkurat så seint at jeg blir stressa for om de rekker avtalene sine. Det slipper jeg når jeg er på kontorkontoret, for da forsvinner jeg ut døra før de andre er i bevegelse.)
Postet 28-04-22 kl 08:46 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har lyst til å bare bli i senga. Men får dra meg til kontoret snart. Foreldremøte i kveld
Postet 28-04-22 kl 08:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Hjemmekontor som vanlig her. I neste uke må jeg dra meg på kontoret et par dager tenker jeg. Har jo grodd helt fast her. Ikkje bra...

Koselig 75 års dags feiring for mamma i går. Fikk skravlet med tanter jeg ser sjelden.

Overskyet her i dag, men tror det er meldt sol, så vi får se.
Postet 28-04-22 kl 09:13 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er hjemme og venter på en snekker som kommer på befaring. Er spent på hvor omfattende jeg må tømme leiligheten før han starter - til uka.
Postet 28-04-22 kl 09:23 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg kjente også at jeg grodde fast på hjemmekontoret en periode, men skjønte jo at det egentlig ikke var bra for meg. Så jeg lærte av mine feil, så da vi ble sendt hjem før jul i fjor, så søkte jeg om å få møte et par dager i uka på kontoret allikevel. Det tror jeg var VELDIG lurt for min del.

Men vi er jo skrudd sammen forskjellig. Noen synes hjemmekontor fungerer supert. For meg har det vært en skikkelig belastning. (Jeg er veldig ekstrovert og får energi av å omgås folk. Det blir ikke mye energipåfyll med hjemmekontor i nesten to år ... for å si det sånn.)
Postet 28-04-22 kl 09:32 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg skal ha middagsselskap på lørdag og i dag er det handling av alt som skal være ferskt på planen, urter og what not. I går fant jeg frem alt til bordpynting. Det er ganske mye jobb på forhånd for at alt skal gå problemfritt for seg, men denne gangen er jeg bare kjøkkenhjelp så det blir nok lettere enn om jeg skal sitte til bords også. Selskapet er forsinket 50-årsfeiring av eldste broren min og han og gjestene hans skal bare sitte på stas og forhåpentligvis kose seg.
Postet 28-04-22 kl 09:33 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blondie: Vi fikk skiftet gulv i 1. etasje for halvannet år siden. Da ryddet vi ut av alle skap i den etasjen gulvet skulle skiftes (ett rom var STAPPFULLT), og så flyttet snekkerne rundt på "tomme" møbler mens de la gulvet. De sa at de drømte om å komme til folk hvor det overhodet ikke var møbler, men de skjønte jo at dette var utopisk i vår situasjon.
Postet 28-04-22 kl 09:34 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ja, vi bor jo her foreløpig. Det meste av møbler med innhold er allerede tømt, så håpet er at han skal synes at 60 kvm er en grei lunsj-jobb.

Heldigvis er jeg bortreist når det skal gjøres.
Postet 28-04-22 kl 09:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 28-04-22 kl 09:54 av Blondie
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg elsker hjemmekontoret mitt! Det sparer meg 14 timer reisetid hver dag.

Nå skal jeg lese meg opp på noe jeg kunne mye om for tjue år siden.
Postet 28-04-22 kl 09:50 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg er også på plass på hjemmekontoret igjen etter to fine dager på Gardermoen. Hjemmekontoret er perfekt da for å få unna alt som hopet seg opp når jeg var borte. Men blir kontorkontor i morgen da.
Postet 28-04-22 kl 09:56 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Tjorven
De sa at de drømte om å komme til folk hvor det overhodet ikke var møbler, men de skjønte jo at dette var utopisk i vår situasjon.
De som la gulv hos oss før vi flyttet inn sa også det. Det var den letteste jobben de hadde hatt på lenge.

Nå får vi nye fliser i gangen, og et nytt kontor med parkett, og heldigvis hadde vi mer enn nok plass til å flytte alle gangmøblene inn på det nåværende kontoret. Det meste av det skulle kastes da.
Postet 28-04-22 kl 10:48 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Vi hadde egentlig håpet å få slipt stuegulvet før vi flyttet inn, men det lot seg ikke gjøre. Det sitter mye lenger inn å få det gjort nå, med sofa, piano og spisebord som må flyttes på.
Postet 28-04-22 kl 11:46 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det virker som det løser seg selv her, for snekkeren er en time for sein. Det gidder jeg ikke.
Postet 28-04-22 kl 11:51 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg sitter på hjemmekontor og prøver å være effektiv, men det går tregt.

Har hatt elektriker på befaring så jeg endelig kan få bedre belysning i kjøkken/stue. Og sannelig klarte han å finne en montør som kunne komme i dag - bare en time etter befaringen - og demontere to taklys sånn at jeg kan male taket på en trygg måte!
Postet 28-04-22 kl 12:43 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Sitat:
Opprinnelig lagt inn av Pingis
Jeg elsker hjemmekontoret mitt! Det sparer meg 14 timer reisetid hver dag.
14 timer hver dag, Pingis?
Postet 28-04-22 kl 13:01 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Dagens store spørsmål: Kan jeg kjøre på jobb på sommerdekk? Det er 2 grader. Det ligger nysnø i hagen og innkjørselen, men de veiene jeg ser, ser bare ut.
Postet 28-04-22 kl 13:39 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Er det bare jeg som har stått opp og har fredag i dag?
Postet 29-04-22 kl 10:49 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Tror det er fredag her også, Nenne. Håper i hvert fall det!
Postet 29-04-22 kl 10:51 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det føles som fredag her.
Postet 29-04-22 kl 10:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Det er fredag. Dette er gårsdagens kaffeprat.


Jeg har ineffektivt hjemmekontor kombinert med brødbaking. :innrømmer:



Jeg er snart ferdig med det som haster og da skal jeg logge meg av og avspasere resten av dagen.
Postet 29-04-22 kl 11:09 av Blå Blå er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no