Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 30-03-22 kl 09:13 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 8

Kommentarer

Gammel
Dali sin avatar
Morn, sykt barn her igjen. Siste barnet jeg har sykt barn-dager å bruke (men ikke tid så klart ) Jobber hjemme men tar meg litt mer tid i dag til å sitte i sofa og klappe på den syke.
Postet 30-03-22 kl 09:45 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har valgt hjemmekontor fordi jeg trodde jeg skulle skrive masse, masse. Men så ser jeg at jeg har fått veldig gode bidrag fra prosjektgruppa mi, så da blir det mer koordineringsjobb på meg. Det er så godt når det funker!

Og så er jeg veldig glad i dag. Snuppa begynte på videregående i høst, og har fått masse nye venner. Men de kjenner vi selvsagt ikke foreldrene til. Snuppa og venninna hadde plutselig avtalt at snuppa kunne få være med noen dager til København. Jeg tenker at det er greit nok at 17-åringer drar på ferie med familien til venninner, men det er jo litt rart når det er helt nye folk. Et par sms og så kjenner jeg at det er avklart og fint. Det blir sikkert en fin tur. Det er noe med å klare seg litt på egenhånd når man begynner å bli stor.

Jeg tør nesten ikke tenke på hva jeg holdt med på på reisefronten da jeg var på snuppas alder. Jeg bodde i et fremmed land hvor nesten ingen skjønte hva jeg sa. Og jeg reiste rundt i hele Sør-Europa på kryss og tvers. Delvis organisert, men tidvis bare med venninner. Og vi hadde IKKE smarttelefoner som kunne hjelpe oss. Det gikk bra det også, men vi lærte jo masse underveis.
Postet 30-03-22 kl 09:58 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Yngste har dag på VGS i dag. Håper det kan tenne en gnist.
Postet 30-03-22 kl 10:06 av star star er aktiv nå
Gammel
Fersken sin avatar
Klamrer meg til kaffekoppen og håper å komme i havn med ting før jeg tar helg og skal delta på vårens vakreste eventyr i vinterbyen Trondheim.
Postet 30-03-22 kl 11:11 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Star: Knerten var på besøk på vgs på mandag, og var veldig fornøyd med besøket. Her i byen får de ikke velge hvilken skole de skal besøke, men han fikk være et sted hvor de har studiespes realfag (og han var der sammen med en haug av vennene sine).

I Oslo skal de trolig legge om inntakssystemet til neste år slik at det ikke lenger er bare karakterbasert. Det gjør det vanskeligere å komme inn på "de beste" skolene, så jeg tror det er bra at han fikk orientere seg litt om at det finnes gode alternativer til de få skolene han egentlig har på lista si. Skolen han besøkte vil definitivt være et godt alternativ som sistealternativ på lista (det som tidligere gjorde at man "sikret" seg plass på studiespes, men med ny ordning blir jo ingenting sikkert lenger).
Postet 30-03-22 kl 11:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her fikk de komme med ønske. Derfor jeg håper på en gnist.
Men det er jo ikke det store utvalget her. Bare 1 skole som har 1.valget hans.
Spent på hvordan han syns det var.
Postet 30-03-22 kl 12:42 av star star er aktiv nå
Gammel
Frøy sin avatar
Travelt som søren på jobb i dag så da får det bli et god ettermiddag fra bussen.
Men på den lyse siden, guttungen bestod teori til bil på første forsøk i dag .
Postet 30-03-22 kl 15:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer til sønnen din, Frøy, så stas!

Star: Hva syntes han om skolebesøket?
Postet 30-03-22 kl 23:40 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no