Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 03-03-22 kl 07:29 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 19

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Torsdag! Det lysner - dagen er over 4 timer lenger enn ved vintersolverv. Det merkes.
Postet 03-03-22 kl 07:48 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Oh, the drama! I går var det premiere på snuppas skolerevy, og i dag skal det trilles terning i selveste Aftenposten. Dette var det IKKE lov til å snakke om på morgenkvisten, men den som snakket aller mest var den som insisterte på at det ikke skulle snakkes om. Men jeg skjønner godt at det er stort og skummelt. Så det var bare å puste med magen ... og krysse fingerene for at de får god tilbakemelding. Det er brutalt å være 17 år, ha brukt så vanvittig mye tid og så kanskje slaktes i en stor avis.
Postet 03-03-22 kl 08:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Torsdag gitt og allerede er flere kriser avverget eller funnet en løsning på så da kan jeg snart vekke guttungen for å få han på jobb. han har lovet å ikke være sur når jeg vekker han i dag, spent på hvordan det går.

Spennende med terningkast da Tjorven, men er litt skeptisk til at det trilles terninger på slikt, det er som du sier brutalt.
Postet 03-03-22 kl 08:11 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Ny dag, nye muligheter.
Jeg får vondt i magen av å lese nyhetene.
Dagen skal brukes til trening og en lunsjavtale, samt søke enda en jobb. Barna får komme seg på skolen.

Håper terningkastet er bra Tjorven.
Postet 03-03-22 kl 08:19 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Oi, jeg håper for snuppas del at det blir et greit terningkast, Tjorven. Jeg antar at om noen løftes frem spesielt så blir det for å skryte da og ikke slakte. Så fæle kan ikke ei avis være med unge mennesker.

Vi fant ut i går at andregangs-sesjonen, altså den med fysisk oppmøte, ikke er gått i glemmeboka allikevel og Storebror skal inn i slutten av måneden. Jeg føler at, akkurat nå, har jeg lite motivasjon for det,

Jeg kjenner at jeg går rundt med den samme uroen i kroppen over krigen i Ukraina som jeg hadde i starten av pandemien. Sånn helt på "allerten" hele tida. Det er ganske slitsomt og rimelig idiotisk. Det er jo ikke som om jeg faktisk kan gjøre noe. Ikke denne gangen heller.
Postet 03-03-22 kl 08:35 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Jeg forstår jeg nærmer meg 50; mammografi i dag, første gang. Sol og jeg forsøker å ikke la alle store ting prege meg og livet, men det er ikke så lett. Vi påvirkes av krigen her på jobb også.
Postet 03-03-22 kl 09:04 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Feriedag uten å måtte ta hensyn til noen andre. Solen skinner fra skyfri himmel, og jeg skal ta meg en fjelltur med fjollete podcast på øret, komplett fri for krig og pandemi!
Postet 03-03-22 kl 09:40 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg vil så mye mer enn formen min tillater og det er vilt frustrerende. Om noen timer skal jeg på jobb, da er det bare å fiske frem kampfjeset.
Postet 03-03-22 kl 09:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Var det Foss, tjorven? Gratulerer, i så fall. Eg har endå ein dårleg korona-dag. Eg lurer på om hytteturen med kjæresten og kenta i helga, ryk. Er eg sånn i morgen som eg er i dag, orker eg faktisk ikkje reise, sjøl om han kjører, og gjer at. For ein drittsykdom. Men sola skin, og eg skal sitte ute mest mulig i dag.
Postet 03-03-22 kl 10:09 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg er 51 og skal på første mammografi om to uker. Tydelig at de er litt treigere her jeg bor, millact.
Postet 03-03-22 kl 10:13 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Lykke til med mammografi!
Postet 03-03-22 kl 10:27 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Altså, kva er poenget med å ligge sjuk heile vinterferien og så er det ikkje korona ein gong. Trur eg er den einaste på jobb som ikkje har hatt det no.
Ja ja, sola skinner ute, fuglekvitter og i det heile tatt. Ungane er spredt godt, ein i Drammen, ei på Finse og ei hjå faren sin. Har hatt ei veke i fred og ro.
Postet 03-03-22 kl 10:28 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har kommet meg på jobb. Starta hjemme for å få klar en som skulle ut. Og dermed opp lenge før normalen i en ferie.
Omkjøring til jobb. Syns de kunne satt en pil opp veien vi da må kjøre. Kjørte forbi. Bmrk ikke så kjent "på baksiden".
Postet 03-03-22 kl 10:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag!
Har kort uke etter en deilig vinterferietur på fjellet. Starter friskt da med å krasjlande i et kaos av krav om nytt passord, to samtaler med support senere så er jeg endelig i gang igjen.
Postet 03-03-22 kl 11:17 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Takk, gikk fint, nå er det bare å vente noen uker på svaret. Nydelig og vårlig ute, blir i godt humør av det.
Postet 03-03-22 kl 12:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Revyen til snuppa fikk 6'er og ungen vet knapt hvilket ben hun skal stå på.

Jeg er VELDIG glad for at de fikk god karakter, men hjertet mitt blør litt for de revyene som ikke får gode tilbakemeldinger i avisa. Det er ganske brutalt.
Postet 03-03-22 kl 15:05 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så gøy, Tjorven!
Jeg har hørt Aftenposten redegjøre for den dekningen tidligere, men jeg synes også at det høres ganske brutalt ut å skrive ned arbeidet til disse ungdommene.

Jeg er offisielt et brødhue. I går følte jeg meg litt bedre og tenkte at nå har det snudd! Vel. I dag er det en lidelse å stå oppreist.
Postet 03-03-22 kl 15:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Jeg drev med revy i sin tid, og det var så gøy og vi var så spente. Vår lokalavis tror jeg har policy på å aldri gi lavere enn 4.
Postet 03-03-22 kl 15:32 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Aftenposten har delt ut flere 3’ere allerede i år. Det må gjøre vindt når de har jobbet så hardt. (Nå har jeg jo virkelig sett hvor utrolig mye de jobber.)

Det var en debatt om dette for noen år siden. Aftenposten var tydelige på at selv om produsenter og artister var unge, så var det et privilegie å bli anmeldt, og at de eventuelt kunne be om å få slippe.
Postet 03-03-22 kl 17:29 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no