Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Adventskalenderbloggen

Før julen ringes inn - 14



Hver morgen fra og med 1. til og med 24. desember blogges en luke i kalenderen, og her kan man finne noe hyggelig eller morsomt eller nyttig eller fint eller gøy; bilder, vers, aktiviteter, oppskrifter, sjokolade ... Det er bare lukeutøvernes fantasi som setter grensene.
Rangér dette innlegget

Før julen ringes inn - 14

Postet 14-12-21 kl 06:59 av Kalenderpiken

FORELDREPORTALENS FANTASTISKE FØRJULSTRADISJON
- 14. årgang -

14


[1 Heilo] [2 Nenne] [3 Mex] [4 Fersken] [5 Che] [6 Toffskij]
[7 Tjorven] [8 Blånn] [9 ingling] [10 oslo78] [11 Tallulah] [12 Skilpadda]
[13 Pøblis] [14 amo] [15 Floka] [16 Dali] [17 tink] [18 daffy] [19 vixen]
[20 Taien] [21 007] [22 annemede] [23 Maverick] [24 celebelen]


7. desember har jeg vært mamma i 34 år. I løpet av årene har det samlet seg uanstendige mengder med perler. Jeg prøver å pushe perlene på tantebarn og barnebarn. Ingen har brukt for mere perler, men de skal ikke gies bort heller, nei de skal ta opp plass her hos oss. Jeg flytter mengder av perler hver gang jeg rydder i boden.

Nå er det nok. Kommer det en skapning under 13 år inn i vårt hus, må det perles. Det perles og perles. Høsten fangst ser slik ut, nå begynner det å bli tomt for hvite perler, men det blir ikke kjøpt mer perler, da får snømannen bli neongul neste år.



Dagens tips, om du har mengder av perler: Lag julemotiv og knytt på gaver til alle rund dere, små og store. Vi hadde juleverksted i forrige uke, og det var egentlig veldig gøy å perle etter gammelt, avslappende terapi.



Den nye generasjonen finner mønstrer på iPad og bruker gjennomsiktig brett som de legger over, da har de uendelige mengder av mønster. Så jeg anbefaler en liten perleløkt nå i førjulstiden. Kos dere!

Kommentarer totalt 20

Kommentarer

Gammel
Blå sin avatar
Koselig.

Jeg har heldigvis fått nieser og nevøer, så her forsvant alt av perleutstyr for en stund siden, etter å ha fylt opp i skap alt for lenge.
Postet 14-12-21 kl 07:22 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Så bra å få brukt perlene til gavepynt!
Postet 14-12-21 kl 07:49 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Genialt, perling er både koselig og passelig tilfredsstillende for å oppnå et øyeblikk med zen. Lillesøster hadde perlekalender for noen år siden, og tar fram mønstrene derfra hver år og lager nye hjerter og nisser.
Postet 14-12-21 kl 08:09 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Så lurt! Kanskje noe de halvsyke kan prøve seg på i dag.
Postet 14-12-21 kl 08:33 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar


Jeg er en sånn som liker å lage ting som blir fint, men som er helt forskrekkelig lite kreativ. Så perling (og strikking) etter oppskrift er så de tingene jeg liker å holde på med.

Vi har flyttet en del ganger, så perler vi har hatt hjemme har blitt borte. Men på hytta har vi fremdeles perler ... men ikke noe strykejern, så der minker aldri lageret.
Postet 14-12-21 kl 08:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Og så dulter jeg litt på deg.

Du grua deg jo for om du fikk til dette, og så klarte du det helt fint.
Postet 14-12-21 kl 08:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Ine sin avatar
Fin idé til gavene!
Postet 14-12-21 kl 08:46 av Ine Ine er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Perling er jo i vinden for tiden. Skikkelig populært å perle kjente gaming figurer.
(https://stayhappening.com/e/perlekve...12-E2ISU324UAI)

Her i hus har jeg 2 gutter, som aldri har hatt noe interesse for perling, så ikke noe lager her i hus. Men ser jo at det er en super aktivitet. Og kjempekul ide med gavepynt da!

Takk for fin luke amo!
Postet 14-12-21 kl 08:57 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg skal jammen insistere på å få perlet opp julegavepynt! 14 åringen perlet faktisk et stort bilde av Skrik her i sommer. Det er kommet i glass og ramme.
Postet 14-12-21 kl 08:57 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Så god idé§ jeg liker ganske godt å perle faktisk. Hiawata hadde en skikkelig perlerunde på barneskolen, og her dag kom han hjemmet nye pixelfigurer fra diverse retrospill.

Anbefaler å følge @pappasparlor på instagram, han bruker perling i street art!
Postet 14-12-21 kl 09:06 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Så søte snømenn! Takk for tips.
Postet 14-12-21 kl 09:42 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Bluen sin avatar
Morsomt! Jeg perlet små blomster som jeg satte på bordkortene til høstens konfirmasjon, og så perler jeg julekurver.
Postet 14-12-21 kl 09:43 av Bluen Bluen er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Åh, så fin luke! Jeg har et par sånne som jeg fikk i fjor av noen av familiens yngste. OG vi har heldigvis fått gitt bort våre til ivrige perlene i neste generasjon.

Men det skrinet med mange mange tusen pastellfargede strikker som kom fra Kina rundt 2010, det er verre å bli kvitt.
Postet 14-12-21 kl 11:03 av Pøblis Pøblis er aktiv nå
Gammel
Toffskij sin avatar
Veldig søte! God ressursbruk!
Postet 14-12-21 kl 11:47 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Godt tips! Ville har tatt opp igjen perlingen etter et par års tørke, så her ble det perler i julekalenderen. Mulig jeg har en bok med julemønstre, i så fall skal hun få lage litt gavepynt.
Postet 14-12-21 kl 12:17 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
nolo sin avatar
Postet 14-12-21 kl 12:53 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Så fine Her brukte Lillesøster Pinterest en stund etter idé til perling. Syntes det ofte går litt i perioder med perling.
Postet 14-12-21 kl 23:41 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Gikk glipp av denne i går. Så flott perlejulepynt.

Mine to har perlet mye, men så ble restene gitt bort.
Postet 15-12-21 kl 07:48 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gøy!
Postet 15-12-21 kl 08:56 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
gnuri sin avatar
Så morsomt- og så lurt å bruke de til pakkepynting
Postet 15-12-21 kl 12:59 av gnuri gnuri er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kalenderpiken

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no