Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Fredag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Fredag

Postet 14-05-21 kl 07:09 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Albertine sin avatar
Insomnia. Vært oppe i tre timer allerede. I dag blir en lang dag med eksamenslesing, oppgaveskriving og klargjøring av leiligheten til fotografering. Litt tidsforvirra, hvilken dag er det egentlig i dag?
Postet 14-05-21 kl 07:49 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg hører masse mas om at det er inneklemt fredag i dag, men for meg er det bare fredag. Så langt er det avtalt fem digitale møter, mistenker at det kan komme to til.
Postet 14-05-21 kl 07:52 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
Sett stor båt gå gjennom svelvikstrømmen på direkte tv Såg ikkje noko til mine, men kjenne eg pappa rett så fant han ein plass der det ikkje var så mange folk. Var overraskende mange som hadde stått opp for å sjå.
Postet 14-05-21 kl 07:58 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Gammel
Lyppa sin avatar
Her har vi alle fri i dag, men mistenker at mannen antakelig kommer til å jobbe noen timer allikevel. Planen min er å kjøre et hengerlass med gammelt skrot til fyllinga, og muligens rake plenen hvis vinden gir seg og jeg finner riva.
Postet 14-05-21 kl 08:36 av Lyppa Lyppa er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Langhelg for meg, men mannen skal jobbe litt. Jeg har null planer, kanskje ta med ettåringen på en løpetur?
Postet 14-05-21 kl 08:39 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Kort arbeidsdag på spisebordkontoret. Jeg har i hvert fall kommet meg opp, har spist hyggelig frokost og logget på. Det er nok snart på tide å lage litt mer kaffe.
Postet 14-05-21 kl 08:48 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Her er det full arbeidsdag, men ikke på langt nær så kreisi som i går. Og i den andre enden venter enda mer visningsrydding. Vi er på 35 flyttekasser nå – i morgen kommer en mobil lagringsboks hvor vi skal sette fem bokhyller, tre kommoder, x antall flyttekasser og sikkert noe annet snacks.
Postet 14-05-21 kl 09:03 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Oppdatert 14-05-21 kl 10:10 av Toffskij
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Jeg har handlet og skal gå en tur. Innom øyelegen må jeg også.
Og jeg har en jobb å gjøre, det må jeg ikke glemme

Men fredag da, det er deilig.
Postet 14-05-21 kl 09:04 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Sju bokhyller!
Postet 14-05-21 kl 09:05 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Det høres hektisk ut hos deg for tiden, Toffskij!

Vanlig fredag her også. Mannen har bursdag, så vi skal ut å spise i dag, da. Hele familien, og det skjer ikke ofte! Litt kjipt med skjenkestopp (korona), men vi overlever fint en restaurantmiddag uten vin. Restauranten blir sikkert glad for at vi kommer også.
Postet 14-05-21 kl 09:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Toffskij. Flytting er et herk.
Postet 14-05-21 kl 09:20 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg er veldig glad for at du flytte-oppdaterer, Toffskij! Det gjør at mine flytteønsker dempes litt. Jeg har en svoger som på livstid nekter å hjelpe meg med å flytte pga alle bøkene og bokhyllene.
Postet 14-05-21 kl 09:34 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Oppe og jobber. Sovet dårlig, men det gjør ikke noe.

Roverspeideren er ute, de fikk regn i natt, men det gjorde nok ikke så mye. Hun gleder seg sånn til å få nytt skjerf og slike ting til skjorten. Små gleder! Sett litt oppdatering fra lederne på hva de har gjort til nå, så det blir gøy å høre når jeg henter henne senere.

Ellers må vi handle litt til 17.mai, kjøpe beis til terrasse slik at den er klar til det tørker og få kjøpt noe blomster og plantet i krukker.
Postet 14-05-21 kl 09:39 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg Jar ofret en feriedag for denne inneklemte dagen. Sitter i treningsklær, med ambisjoner om å rekke en time på senteret snart. Fjelltur i går utgikk med høye kneløft pga pollen. En dag innendørs i går, og trening inne i dag virker mulig å gjennomføre.
Må vel handle til langhelgen i dag også.
Postet 14-05-21 kl 09:40 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb, men her er vi bare 4. Sjefen var overraska over at jeg kom. Vi har ikke fridag og jeg har ikke timer til overs. En del av de andre har nok det.
Må gå tidlig da.
Postet 14-05-21 kl 09:49 av star star er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
I hear ya, Toffen. Her er det alle mann på dekk til fotografen kommer på torsdag, og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med alt som ikke kan stå fremme. Enda verre blir det til visning. Men det verste kommer når jeg skal opp til Trøndelag og ordne til fotografering og visning der, for der har vi knapt møbler og det må gjøres en god del med både vegger og gulv + en del utvendig. Og når begge husene er solgt, venter en totalrenovering av et bygg fra 1885. Så når bøkene mine er pakket ned, regner jeg med at de forblir i eskene sine. Har sagt opp treningsabonnementet og de fleste strømmetjenestene, og jeg har lagt bokmanuset i skuffa. Her blir det ikke mye fritid.
Postet 14-05-21 kl 09:56 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Fri i dag, gåtur og massasje står på planen. Må få kjøpt litt blomster også, i tillegg til maling for vi skal male kjøkken i helgen.
Postet 14-05-21 kl 10:03 av Chablis Chablis er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Men det er faktisk ganske deilig å ha et prosjekt. Det får oss ut av koronaapatien. (Jeg mistenker at det var ca. 70 % av grunnen til at vi kjøpte ny leilighet i det hele tatt ... )
Postet 14-05-21 kl 10:09 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Når flytter dere, Toffskij? Finn gjerne noe til meg også. Har mistet troen på at det dukker opp noe aktuelt her i byen.
Postet 14-05-21 kl 10:25 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi flytter i juli, så det blir noen måneder i kreisiland.
Postet 14-05-21 kl 10:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Jeg vet at den dagen det dukker opp noe jeg kan kjøpe så må jeg leie et minilager og sette endel kasser der. Men inntil det skjer gidder jeg ikke gå gjennom de kassene på loftet. De står godt der.
Postet 14-05-21 kl 10:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Vi hadde fotografering på onsdag. Så nå er vi på hytta og gjør ingenting og all videre flytterydding av loft og boder er satt på vent til etter visning.
Postet 14-05-21 kl 10:57 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Kan forøvrig anbefale å flytte fra hus til leilighet. Vi vet at vi ikke får plass til alt i den nye leiligheten så i stedet for å mellomlagre har jeg brukt Finn og solgt eller gitt bort alt. Bortsett fra det som mannen har reddet med seg til hytta.
Postet 14-05-21 kl 10:58 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Gratulerer med vel overstått rydding, Heilo! Vi har ikke fotografering før 31. mai, men vi skal ha malere inn og male nesten hele stasen. Ble litt revet med ...
Postet 14-05-21 kl 11:13 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi får også gitt bort det utroligste på Finn. Noen riktig stygge fastskrudde hyller vi hadde på soverommet, for eksempel, de var så populære atte.
Postet 14-05-21 kl 11:14 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Har logget meg på jobb og har faktisk fått gjort litt. Har heldigvis ingen møter i dag, det passer bra siden det er håndtverkere i naboleiligheten med masse bråkete verktøy.
Postet 14-05-21 kl 11:21 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
God formiddag. Jeg jobber litt mens jeg venter på å få tatt koronatest - fikk ikke time før 16.41, så blir en lang dag. Håper bare jeg får svar før 17. mai ...
Postet 14-05-21 kl 11:33 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Satser på svar i morgen, Stompa, og ikke minst at det er negativt.
Postet 14-05-21 kl 11:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Regner med negativt; har ikke vært noen positive her på 11 dager, tror jeg, og jeg har jo fått første vaksinedose. Men liker å være sikker når jeg er såpass forkjøla.
Postet 14-05-21 kl 12:01 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Rimelig enkelt å se minsten blant alle de andre gitt. 98% svartkledde, min har knallgul genser.
Postet 14-05-21 kl 15:07 av star star er ikke aktiv
Gammel
Herlig, Star! Gult er kult.
Postet 14-05-21 kl 16:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Rolig dag på jobb. Hjelper at alle lærere og de fleste elevene har fri. Har planlagt litt fram mot sommeren, kabal for neste år, filmet rektors tale og klippet sammen film til 17. mai.

Nå sitter jeg de obligatoriske 20 minuttene etter vaksine.
Postet 14-05-21 kl 18:06 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg sto nettopp og kikket på klassebildet til andreklassingen min, og humret litt over hvordan han lyste opp i bildet med knallgul genser. Jeg er så glad for at han et glad i farger!
Postet 14-05-21 kl 18:16 av Timar Timar er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no