Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 17-03-21 kl 07:11 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 54  

Kommentarer

Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Ny, hektisk jobbdag. Oppdaget i går kveld at miljøet jeg skal kjøre kundedemo på i dag ikke virket I dag var det bra med tidsforskjell slik at noen kommer før meg på jobb, så nå er det fikset. Rekker da en kjapp treningsøkt før møtene begynner.
Postet 17-03-21 kl 08:02 av løve70 løve70 er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Jeg har vært god mor og kjørt storesøster på jobb slik at hun fikk sove litt lengre. Nå er jeg på kontoret og lader egentlig opp til en litt kort dag. Jeg er trett og har ting jeg har lyst til å gjøre hjemme.
Postet 17-03-21 kl 08:42 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Sol i dag også så jeg skal gjøre et nytt forsøk på lunsj i hengekøye i skogen, i dag med tau.

Først må jeg jobbe litt med en plan for opplæring av 60stk i et nytt system, forstår ikke helt hvordan jeg klarer å ende opp med slike oppgaver HVER gang. Det er jo ikke bare planen jeg må jo ta hele opplæringen også.
Postet 17-03-21 kl 08:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg sitter å venter på telefon fra sjefen min etter en svært snodig e-post fra en av direktørene sent i går kveld. Jeg lurer faktisk på om hen har "mista det" litt.

Ellers er det full hjemmeskole for begge mine i dag. Knertens skole har jeg trua på. Der har alt annet fungert, så jeg tror de får til dette også. Snuppa skal ha prøvemuntlig på fredag (som de forsøker å gjennomføre fysisk på skolen med oppmøte bare for akkurat den eleven som skal ha prøve). Hun får vite fag i dag, så det er spennende. Denne oppgaven fyller faktisk 3 hele dager, og selv om hun blir overlatt til seg selv så er dette akkurat som det skulle være.
Postet 17-03-21 kl 08:45 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Ikke verdens beste natt og morgen her gitt. Har drømt noe sinnsykt i natt ,og i følge kjæresten snakket og kavet noe forferdelig. Kanskje ikke rart, da marerittene jeg husker er at jeg og ungene styrtet på et fly, og jeg satt ikke sammen med de, så jeg fikk ikke trøstet. Våknet, og sovnet igjen. Da drømte jeg at jeg hadde baby, som var dødssyk og vi fikk ikke reddet babyen. Da ble jeg vekket av Lillesøster, for en sikring hadde gått, slik at rommet hennes var mørkt.
Da var klokka 05, så jeg ga opp og sto opp. Ser at trafostasjon har hatt brann i natt, så sikkert derfor det var utslag på sikringsskapet vårt, for det var sikringer som aldri går ellers, som takket for seg nå.

Nå har jeg hatt første motiveringsrunde for å få Lillesøster opp av senga, skal snart igang med runde 2. Storebror hentes av taxi, og Bonusgutten skal på cafeen, så han hentes også hjemme.

Sannsynligvis kaffe med ei venninne i dag, hvis ingenting oppstår før det...
Postet 17-03-21 kl 09:00 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det var en slitsom natt, Serafin, du fortjener den kaffen!

Jeg prokrastinerer fordi jeg ikke har lyst til å starte på det jeg burde gjøre. Arbeidsdagen startet med spørsmål om å overta en oppgave fra en kollega, og jeg hadde egentlig lyst til å si at jeg hadde nok med mitt eget. Men da jeg så at det var begrunnet med nyfødt baby, var det plutselig helt greit likevel
Postet 17-03-21 kl 09:08 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Inspirert av dere som "går" til jobb, sto jeg opp ekstra tidlig i dag og gikk en liten runde før resten av gjengen våknet. Det var noe magisk ved å rusle ut i grålysninga før resten av bygda var skikkelig våken!
Postet 17-03-21 kl 09:24 av Frk_Fryd Frk_Fryd er aktiv nå
Gammel
Mex sin avatar
Sitter på fjernkontor og prøver å våkne.
Høres ut som en tøff natt, Serafin. Huff da, Tjorven, det høres jo ikke helt bra ut.
Og høres veldig deilig ut å begynne dagen med en rusletur i bygda, Frk Fryd.

Skikkelig støl i beina i dag etter 2 timer i slalåmbakken i går på ganske hardt føre.
Postet 17-03-21 kl 09:35 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Primrose sin avatar
Jeg burde også begynne dagen med å gå til hjemmekontoret. Er ute i lunsjen og blir så mye mer effektiv etterpå, burde absolutt fått til den effekten fra morgenen av.
Postet 17-03-21 kl 09:54 av Primrose Primrose er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har fryktelig mange plusstimer, litt mye omsorgsbelastning for gammel mor og en kropp som roper au. Jeg har derfor blitt beordret til å være hjemme i dag. Det er begrenset hvor avslappende det er, med voksen datter med eksamen og 13-åring med forkjølelse.
Postet 17-03-21 kl 10:05 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Morgenen ble ikke stort bedre.
Brukte 30 minutter på å få Lillesøster inn på skolen. Rakk akkurat å komme hjem, så ringte trinnleder på Storebror sitt trinn, han sier endel om at han synes det er vanskelig hjemme, pga Bonusgutten er endel sint og hakker endel på han. Greia er at de mye av tiden er gode venner og har det morsomt sammen, men innimellom så misforstår de hverandre, så blir det konflikt, også greier ikke noen av de å legge det fra seg.

Og det er jo skikkelig overgang, nå er jo Bonusgutten her hele tiden, for mora hans flyttet visst inn til kjæresten mens de venter på at leilighet står ferdig over påske, så hun har jo ikke samvær, for guttungen vil jo ikke dit, for han kjenner ikke kjæresten hennes. (de ble sammen i desember...)

Jeg kjenner jeg er sliten og motløs.
Postet 17-03-21 kl 10:05 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på hjemmekontor. Sammen med resten av gjengen. To av to ungdommer følger nettundervisning mens de spiller på en annen skjerm. Mannen sitter i møter på stua og jeg kommer ikke helt i gang. Har noen møter senere i dag.
Postet 17-03-21 kl 10:10 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Har vondt i rompa etter hard kjøkkenstol, men jeg er likevel glad jeg kan sitte hjemme og ikke må på jobb.

16-åringen skriver engelskoppgave og sukker og stønner (hun må visst ha en 6'er på den; jeg forsøker å forklare at det er unødvendig).

12-åringen er lei barneskolen; jeg klarte å motivere ham i dag tidlig med at det nå er siste innspurt. Ungdomsskolen blir så mye bedre for ham.

I ettermiddag skal vi faktisk feire mamma sin bursdag; det blir koselig. I fjor var vi bare i døren og leverte take-away.
Postet 17-03-21 kl 10:10 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Jeg starter alltid arbeidsdagen med å dusje. Da våkner jeg. Neste steg er som regel å følge en flokk barn til skolen, kombinert med lufting av hund. Det har virkelig ikke den oppkvikkende effekten alle andre skryter av! Jeg blir alltid småkald av å være ute, og når jeg endelig kommer inn igjen, så blir jeg så daff i varmen..

Jeg har måttet jobbe veldig mye i det siste, og det irriterer meg grenseløst å oppdage hvor mye mindre effektiv jeg blir av det! I stede for å utnytte luker mellom møter, så blir det til at jeg utsetter alt til kvelden, for jeg må jo jobbe da likevel..
Postet 17-03-21 kl 10:22 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! En uventa effekt av å tvinge tenåringssønnene til å måtte stå opp og smile til mammaen sin om morgenen før de begynner på skolen, er at jeg selv må stå opp tidlig og smile - og at jeg da har fått unna masse jobb allerede i dag.
Postet 17-03-21 kl 10:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Innafor å gå i skogen med pysjbukse tro?
Postet 17-03-21 kl 11:03 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Vi har plutselig en halv fot i en budrunde. Det er litt distraherende.
Postet 17-03-21 kl 11:09 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Toffskji: Hæ? Jeg trodde dere trivdes så godt. To bad og større kjøkken?
Postet 17-03-21 kl 11:11 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Noe sånt. Og mer sentralt.
Postet 17-03-21 kl 11:15 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tallulah sin avatar
Hvor Toffen!
Postet 17-03-21 kl 11:24 av Tallulah Tallulah er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Fagerborg.
Postet 17-03-21 kl 11:30 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg vil også bo på Fagerborg.

(Mannen og jeg er klare på at vi flytter tilbake til byen når ungene flytter ut. Vi savner byen veldig.)
Postet 17-03-21 kl 11:33 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Hallois! Fordelen med at ingen skal ut av huset er at arbeidsdagen kan starte veldig tidlig. Ulempen er at den også varer alt for lenge utover kvelden. Jaja! Har fått unna litt hjemmeskole med andreklassingen, kjekt med fleksibilitet tross alt. Må prøve å rekke en utetime i hagen eller noe i dag.
Postet 17-03-21 kl 11:34 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Hvor i Oslo ligger Fagerborg?

Her går dagen unna; snart litt lunsj og så noen møter.
Postet 17-03-21 kl 12:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Fargerborg!!

(millact: Det ligger mellom Majorstua og Bislett-ish)
Postet 17-03-21 kl 12:36 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Denne dagen her altså.

Jeg tror jeg skal bestille en stor pose sjokolade fra kjæresten når han skal på butikken.

Kaffe med venninne snart. Nå har 3 av 3 barn krevd at jeg fikser til i løpet av skoledagen, Storebror må jeg snakke med i kveld, Lillesøster har fått levert krise-skift og Bonusgutten har jeg sparket bak, skjønner ikke helt at han sender mld til MEG om å hjem, av de tre foresatte er det vel jeg som har størst sannsynlighet for å si nope.
Postet 17-03-21 kl 12:43 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Flytte ja, kunne godt tenkt meg større plass. Gutta og jeg er enige om en Lotto gevinst og leilighet i de nye blokkene rett nedenfor oss.
Postet 17-03-21 kl 12:47 av star star er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg har trøsteshoppet brukt liten vev, hadde tenkt å kjøpe ny, men ramlet over en brukt, og sparte halvparten.
Syntes jeg hadde fortjent det i dag.

Og sitter og lager med handleliste/ønskeliste til garn. Også velfortjent.
Postet 17-03-21 kl 12:50 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg drømmer også om å flytte. Det er psykisk belastende å ikke ha plass til alle ungene i boligen. :sigh:
Postet 17-03-21 kl 12:58 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg skal aldri flytte!

(Merk jeg er akkurat kommet inn fra en liten time i skogen/fjellet, jeg tar bare på meg skoene også er naturen like utenfor, så nå er jeg svett, varm, lykkelig og full av arbeidslyst)
Postet 17-03-21 kl 13:10 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Tror ikke det blir denne leiligheten, altså, budrunden galopperte av gårde i voldsom fart, og nå er høyeste bud over det jeg egentlig har lyst til å gi.
Postet 17-03-21 kl 13:14 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Prisene i Oslo er helt ville nå! Altså, det har de jo alltid vært, og villere og villere blir de, men av og til er det ekstra fart i galoppen.

Vi kjøpte en leilighet for utleie/fremtidig for barna/pensjonssparing på ettersommeren, og får månedlige mailer fra megleren med estimert ny verdi basert på prisveksten i området, og jeg nekter rett og slett å tro at det stemmer. For om det gjør det, så tjener jeg mer på å sitte helt stille og EIE en leilighet (med mye lån på), enn på å jobbe.
Postet 17-03-21 kl 13:40 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Sitat:
For om det gjør det, så tjener jeg mer på å sitte helt stille og EIE en leilighet (med mye lån på), enn på å jobbe.
Det er vel ikke akkurat noen nyhet at man gjør det, med litt flaks?
Postet 17-03-21 kl 13:46 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Leiligheten er 750 000 over takst nå, så vi har definitivt gitt oss.

I prosessen fikk vi for øvrig også høre hva en leilighet maken til den vi har nå, nylig har gått for, og det var fullstendig loco. To og en halv gang det vi ga for vår (riktignok under finanskrisa, men læll).
Postet 17-03-21 kl 13:50 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ikke så mye som nå, på en såpass liten investering, nei. Men absolutt, det er et kjempeproblem at vi har et skattesystem som så til de grader oppfordrer til å setter penger i eiendom heller enn i arbeid, dersom man har noe å investere, og som samtidig gjør det mer lønnsomt å være utenlands investor i bedrifter, enn norsk, men det er en annen diskusjon.
Postet 17-03-21 kl 13:51 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det øker klasseforskjellene hvertfall, det er helt sikkert. Det blir mer og mer lønnsomt å eie samtidig som veldig mange ikke har andre muligheter enn å leie.
Postet 17-03-21 kl 13:54 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ellers våknet jeg i dag morges og hadde altså drømt at jeg hadde sagt ja til å være taleskriver for Donald Trump. Det skremmende var egentlig at jeg IKKE syns det var skremmende i drømmen, men tvert i mot en interessant opplevelse, og at jeg med liv og lyst ga meg i kast med jobben med å skrive en tale der han ba folk fra India om å dra hjem til sitt eget land, og kalte dem for sikkerhets skyld "Pakis". Hvor KOMMER sånt fra?!?! Har jeg en indre trumpist inni meg??
Postet 17-03-21 kl 13:56 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Det er jo villet politikk, da. Det er prisen vi betaler for å ha formuesskatt. Mer utenlandsk eierskap i næringsliv, mer norske penger plassert i eiendom.
Postet 17-03-21 kl 13:57 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Meget urovekkende, Poly!

Nå er leiligheten over en million over prisantydning. Sprøtt!
Postet 17-03-21 kl 14:11 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
En million? Gåsj.
Postet 17-03-21 kl 14:12 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er denne, om noen flere har lyst til å slenge inn et bud!
Postet 17-03-21 kl 14:16 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Input sin avatar
Den var veldig i tråd med hvordan jeg ser for meg at du har det hjemme hos deg. /
Postet 17-03-21 kl 14:18 av Input Input er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hehe, jeg har det ikke sånn nå, men jeg ville gjerne hatt det!
Postet 17-03-21 kl 14:19 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Vi har en hel vegg med bokhyller, da.
Postet 17-03-21 kl 14:20 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Lyset! Plass til bøkene!
Postet 17-03-21 kl 14:20 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Kjøkkenet i den leiligheten var da litt lite, var det ikke? Sånn for å si at det var bra noen andre får den.

Det var en fin leilighet. For all del. Sånn kan jeg godt bo om noen år.
Postet 17-03-21 kl 14:27 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Joa, kjøkkenet var et minus. Men jeg ville nok satt inn en kjøkkenbenk langs kortveggen der også, og da ville det blitt bra, tenker jeg. Uansett, det ble ikke oss. Tenk på alle pengene vi har spart!
Postet 17-03-21 kl 14:30 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Krise etter e-posten jeg fikk i dag er forresten avverget.

Sjefen min: Men Tjorven, du må ikke lese det som står der helt ordrett.
Jeg: Tja. Dette er en person som har skrevet til meg som jeg har møtt fysisk en 4-5 ganger i korte møter for over et år siden. Det er litt vanskelig for meg å vite hvordan jeg skal lese en e-post om jeg ikke skal lese det som står der.
Postet 17-03-21 kl 15:44 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Nehei, hvordan leser man da da?!
Postet 17-03-21 kl 17:28 av star star er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Å, den var enormt lik den leiligheten vi bodde i før (og som jeg aldri skulle solgt, ser jeg. )

Bokhyller er et problem med skråtak, da.
Postet 17-03-21 kl 19:48 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no