Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 08-02-21 kl 07:10 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 26

Kommentarer

Gammel
Fintdethei! sin avatar
Mandag. Hundre minus på hundrede dagen eller noe. Minst hindre mennesker her hjemme. Så det blir nok bra, ja. Ikke hundre time søvn, i hvertfall.
Postet 08-02-21 kl 07:22 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Ungdomskolen tilbake på rødt etter økende smitte. Skoledag i dag, så han er heldig og får tre dager denne uken. Eller vi er heldig, han er gjerne hjemme.
Postet 08-02-21 kl 07:36 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Morn fra hyttekontor. Jeg skal lese og skrive tilbakemeldinger på en haug med arbeidskravsoppgaver i dag. Og fyre i ovnen og gå turer med hunden.
Postet 08-02-21 kl 07:52 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Altfor kort natt, altfor kaldt ute, altfor lite avslappende helg, altfor det meste.
Skikkelig skikkelig mandag.
Postet 08-02-21 kl 07:55 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen! Hyttekontor høres fantastisk ut! Kanskje noe å prøve på når mannen kommer hjem.

Mandag og ny uke! Det nydelige været forsetter, så det er bare å nyte mens vi venter i spenning på om Bergen/Hardangerutbruddet når oss.
Postet 08-02-21 kl 08:00 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen

Det er en litt tung start på hjemmekontoret i dag.
Jeg skulle vært på et fysisk møte i ettermiddag og på kontoret på onsdag. Men nå er alt avlyst. Treningssenteret mitt er stengt og det er ingen morsomme planer fremover.

Hyttekontor høres deilig ut. Vi skal, utrolig nok, se på en hytte til helgen. Jeg prøver å ikke ha for store håp. Den er i utgangspunktet litt dyr, så vi har ikke råd til å havne i en budkrig på den. Men det viser i hvert fall at det kommer ting for salg der vi har lyst til å kjøpe og det er positivt. Kanskje det blir hyttekontor på meg også en gang. :spent:
Postet 08-02-21 kl 08:19 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
God morgen!

Fordelen med hjemmekontor; man kan slumre litt lenger og likevel rekke å "komme seg på jobb" tidsnok. Ingen Teams-møter, så det er ingen som ser at jeg sitter i pysj og håret til alle kanter.

Her er det også minus på hundrede dagen, eller no. Men heller det enn regn nærmest konstant i to måneder, som vi hadde før jul.
Postet 08-02-21 kl 08:38 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Jeg kan melde om at joggepinnner og rød- løype i alpinanlegg ikke er en god kombinasjon. *øm i skinka*
Og nei - jeg rant ikke ned på langs, jeg skulle bremse og siktet meg inn på nærmeste motbakke.
Postet 08-02-21 kl 08:51 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Heilo sin avatar
Au, annemede!

Hyttekontor er superdeilig, og jeg er egentlig altfor lite flink til å benytte meg av det.
Postet 08-02-21 kl 09:09 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn. Hjemme, i kjelleren uten dagslys i dag. Og med kink i nakken. Jobben min har flyttet lokasjon, og i kveld skal jeg innom og finne plassen min og pakke ut flyttekassa. Så får vi se om det frister å begynne å faktisk fysisk forflytte seg fra hjemmekontoret etter hvert. Må bli litt færre minusgrader først tenker jeg.
Postet 08-02-21 kl 09:15 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen fra sone 1. Pålagt hjemmekontor med huset fullt av folk som ikke får gå på jobb/skole. Akk, ja, vi får ta en uke av gangen. Det er deilig med fortsatt fint vær, så jeg får benytte anledningen til å skyve litt på arbeidstiden i det minste.
Postet 08-02-21 kl 09:59 av tink tink er aktiv nå
Gammel
Hjertensfryd sin avatar
God morgon frå sone 2. Skulle igrunn vert ein tur innom Bergen i dag, men det avlyste eg. Turde rett og slett ikkje.
Postet 08-02-21 kl 10:22 av Hjertensfryd Hjertensfryd er ikke aktiv
Oppdatert 08-02-21 kl 10:37 av Hjertensfryd
Gammel
ingling sin avatar
Ring 2 avdeling Østlandet her.

Rolig hjemmekontordag ble til sykt barn-dag etter at minsten måtte hentes på skolen i titiden. Jaja.
Postet 08-02-21 kl 11:10 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Kaldt her også, men sol og fint så lenge værmeldingen viser.

Hjemmekontor her med mannen på andre siden av bordet. Liker bedre når jeg får ha huset alene.

Vi har vært på fjellet i helga. Herlig å få skifte stue og komme oss ut litt.
Postet 08-02-21 kl 12:02 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
For en hælvetes blåmandag.
Postet 08-02-21 kl 12:20 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Mave: blåmandag er ikke før neste mandag. Du er en uke for tidlig ute...
Postet 08-02-21 kl 12:22 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Ring 1 Østlandet her. Akkurat passe mange kuldegrader og sola tittet frem. Nå straks møte med en ansatt, deretter jobbeøkt med rektor og nytt møte med ansatt.
Postet 08-02-21 kl 12:25 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Ring 2 øst her. SATS fikk ikke åpne likevel siden de her ligger inne på kjøpesenteret. Selv om man kan gå inn uten å gå gjennom selve senteret. Skolene på gult, mann i praksis i VGS i seks uker fra nå, spennende om det holder helt til mål uten karantene(r). Minste hjemme med forkjølelse, litt hoste og snørring. Ser an, kjenner på noe av det samme selv. Æsj, litt tung mandag altså!
Postet 08-02-21 kl 13:22 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg klarte å knuse glasset i peisovnen i går. Dunket forsiktig borti det med en vedkubbe. Så her er det ikke koselig i det hele tatt i dag.

Har vært litt å gjøre på jobb da så dagen flyr jo og snart kan jeg finne frem strikketøyet igjen.
Postet 08-02-21 kl 13:45 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg snakket med pappa i formiddag, og han spurte om batteriet på bilen min hadde det greit i denne kulda. Jadda, svarte jeg, ingen problemer, tommel opp.

En time etterpå kjørte jeg for å handle, og hente Lillesøster kl 13. Kjørte på butikken, handlet og opp på skolen. Og tenkte at jeg skulle ikke stå med bilen på tomgang de 3-4 minuttene jeg måtte vente.

Så da Lillesøster kom og jeg skulle kjøre hjem, så startet ikke bilen... Og Kjæresten er 1 time unna. Og pappa i Spania.. Så måtte ringe broren, og han hadde heldigvis booster, så jeg fikk startet bilen.

Men fortsatt skulle jo Bonusgutten hjem kl 14. Så vi prøvde å gi beskjed om at han skulle være med Storebror i taxien, men den beskjeden kom ikke gjennom. Så Storebror kom hjem alene, og assistenten hans sa at han kunne kjøre hjem Bonusgutten, men heldigvis var venninne ute og kjørte og kjørte forbi skolen, så hun fikk hjem Bonusgutten.

Puh.

Nå må vi bare få ladet bilen i ettermiddag og kveld, så den vil starte i morgen tidlig.

Og jeg er enda mer bestemt på at jeg mener at det er på tide med ny bil....
Postet 08-02-21 kl 14:11 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Startet dagen med tre timers intensivt møte. Etterpå brukte jeg lunsjpausen fornuftig og laget tomatsaus, som nå står og godgjør seg på komfyren. Hjemmekontoret har da noen fordeler. (Men ikke mange nok til at jeg synes dette er en god, permanent løsning.)
Postet 08-02-21 kl 14:12 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Serafin: Belager skolen seg på at alle skal kjøres til og hentes fra skolen hver dag? Eller finnes det skoleskyss?

(Utrolig ukjent problemstilling for oss som bor i områder av Oslo hvor hver skolekrets er på størrelse med et frimerke.)
Postet 08-02-21 kl 14:35 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Tjorven, de kunne gått hjem, det tar de rundt 30-40 minutter, det er snakk om et par minutter kjøring.
Så de har ikke krav på buss, også har jeg skjemt bort de totalt. Rettere sagt, jeg har ikke tatt kampen...

Det går skolebusser, feks de som bor litt lenger opp i veien her får skolebuss.
Postet 08-02-21 kl 14:41 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Broren som er taxisjåfør fortalte at det er 15 taxier som går her ved skolestart og skoleslutt.

Noen er som Storebror, og kjøres bare 3-4 km. Noen kjøres til nabobyene. Noen hentes hjemme på gården, og kjøres ned til hovedveien, hvor de plukkes opp av skolebuss.
Postet 08-02-21 kl 14:44 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Takk. Det var ikke ment som kritikk. Jeg synes bare det hørtes ut som voldsomt mye jobb å alltid måtte kunne kjøre og hente, særlig når de slutter så tidlig.

De første årene på barneskolen ble det forventet at foreldre leverte og hentet hos oss også, men det skjedde til fots. (Slik vi bodde tok det faktisk lenger tid å kjøre enn å gå ... vel, ikke alltid med 6-åringer da. )
Postet 08-02-21 kl 14:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Det er veldig mye kjøring, hehe.
Iallefall når de ikke slutter samtidig. Mandag og fredag slutter de 1300 og 1400, onsdag 1400 og 1430. Det er en god del som tar buss, og en god del som blir kjørt, og en del som går selv/blir fulgt.

Jeg orket aldri å få inn den vanen, Storebror bruker fort 50 minutter på den strekningen.

Men når det ikke er beinkaldt lenger, skal Bonusgutten og Lillesøster få gå hjem iallefall, de dagene de slutter samtidig.
Postet 08-02-21 kl 16:34 av Serafin Serafin er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no