Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 01-02-21 kl 07:43 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
Taien sin avatar
God morgen! Jeg har ikke fått sovet i natt, men det går enn så lenge greit.
Har kjørt mannen på jobb. Han har bursdag i dag, så jeg må ut å handle noen gaver fra gutta. Jeg skal på røntgen for kneet også, så jeg tar alt i samme slengen.
Nå sitter jeg med RadioNorge på radioen og en halv fersk baguette til frokost. Gutta får havregrøt som de elsker, så det er ikke synd på dem.
Ha en flott dag der ute i landet!
Postet 01-02-21 kl 08:07 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen. Og lykke til Taien

Jeg har sovet ganske godt i natt og går på en dag på spisestuebordkontoret med ganske friskt mot. Det hjelper at jeg har tre dager denne uken der jeg av ulike årsaker må til byen og enten være på kontoret eller gå på møter.
Postet 01-02-21 kl 08:21 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg er ønsket fysisk på kontoret så da får jeg vel det. Kjenner at lysten ikke helt er der.
Postet 01-02-21 kl 08:32 av star star er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg skal en tur til frisøren før kontoret lokker. Bare to undervisningstimer i dag, så da får jeg mulighet til å planlegge uka. I ettermiddag kommer barna hjem.
Postet 01-02-21 kl 08:34 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Mandag, og alle tre skal på skolen. Vaskeren driver på rundt her, kjæresten har dratt allerede, alle tre er oppe, og har spist, og første vaskemaskin står og går.

I helgen fikk jeg ryddet litt i kjelleren, så er litt triveligere å gå ned nå. Får se om jeg tar med meg støvsugeren ned senere i dag, men planen i dag er vel strikking og tv-serie de timene ungene er på skolen.
Postet 01-02-21 kl 08:40 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er også på plass ved spisestuebordkontoret.

Snuppa er i karantene og knerten får bare møte halve dager på skolen for tiden, så det kommer til å bli folksomt en stund.

Det gode er at denne uka har jeg faktisk planer. Jeg skal møte folk. På tirsdag skal jeg gå tur med en nabo, på torsdag skal de på avdelingen min som bor i Oslo møtes for å gå tur og på fredag skal jeg gå natteravn. Hodet mitt har ikke godt av isolasjonen jeg har vært i, så dette tror jeg blir bra.
Postet 01-02-21 kl 08:53 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er foreløpig i lenestol-foran-vedovn-kontor, men må snart slepe meg opp på hjemmekontoret. Det er bare så kaldt! Og jeg har sovet alt for lite, delvis selvforskyldt. Nuvel.
Postet 01-02-21 kl 09:15 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg skal gjøre noe så rart så å juble over at jeg endelig har to unger med dysleksidiagnose.
Postet 01-02-21 kl 09:46 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Morn fra kjellerkontoret etter langhelg. Lite møter i dag, så nå er det vel på tide å rydde i innbokser og mapper og starte 2021 med blanke ark.
Postet 01-02-21 kl 09:47 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn fra det leide surrogathjemmekontoret ved Ring 3. Jeg har hatt det siden midten av november, og først nå har jeg hengt opp gardinene ordentlig.
Postet 01-02-21 kl 09:54 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
God morgen!

Jeg er på plass på sofa-kontoret, for mannen har tatt mitt "kontor". Han trengte to skjermer.

Jeg fant for øvrig ut jeg måtte ta meg en dusj da jeg åpnet skapet på badet og skvatt skikkelig da jeg så meg selv i speilet som står der.
Postet 01-02-21 kl 09:55 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg fant også ut at jeg måtte dusje, Strutsen. Høynet med å ta på meg kjole, mest fordi jeg da kan bruke den fine nye strikkejakken min sammen med den.
Postet 01-02-21 kl 10:12 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Eg har jåla meg opp, med sminke, fordi eg skal på jobb, men mest fordi eg vert så bleik i yndlingsgenseren min som eg har på i dag. Berre to timer her og, Blondie, så får tid til forberedelser. Det er fint. Ha ein god dag folkens!
Postet 01-02-21 kl 10:13 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
Jeg så vel omtrent ut som avataren min. Nesten helt lik, faktisk.
Postet 01-02-21 kl 10:13 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg får vist kontorstol levert på døren og i dag, har sittet først på pinnestol og nå en billig Jysk stol siden mars og kjenner på kroppen at det er på tide med en skikkelig stol. Håper bare at det er det de har fått fatt på.
Postet 01-02-21 kl 10:30 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Uvant mye logistikk her i dag, men til gjengjeld er jeg alene hele arbeidsdagen.Ville skal fysisk møte på øvelse i ettermiddag for første gang på leeenge, det tror jeg blir bra.
Postet 01-02-21 kl 10:37 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Herlighet så ordentlige dere er. Jeg dusjet i går, tror ikke jeg lukter. Ullbukse og ullgenser. Har lovet ungen at jeg skal ha på ordentlige klær på foreldresamtale i morgen tidlig. Alt for å ikke traumatisere en 13-åring .
Postet 01-02-21 kl 10:46 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God formiddag! I dag er jeg i ullstilongs og ullsokker, men med ordentlig genser. Det var så kaldt i stua i morges at det var påkrevet.

Skulle egentlig til frisøren i dag, men det ble utsatt til onsdag siden frisøren min er blitt sykemeldt.
Postet 01-02-21 kl 10:51 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg er trett og lei allerede, og det er bare tre timer inn i ukens første arbeidsdag.


Selvmedisinerer med fyr på ovnen og kakao. Og gleder meg allerede til lunsj.
Postet 01-02-21 kl 10:53 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Femtenåringens antrekk var i dag hvit bluse, kort svart skjørt, én svart og én hvit knestrømpe og fotsid svart trollmannskappe med spiss hette (selvsydd). Lurer på om hun har tenkt å opprettholde den stilen når/hvis de får komme tilbake på skolen?
Postet 01-02-21 kl 10:57 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Toffskij og femtenåringen.
Postet 01-02-21 kl 10:59 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Jeg har forresten ny strikkagenser på, så jeg føler meg også litt fin i dag.
Postet 01-02-21 kl 11:00 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Toffskij; en ekte HP fan! Høres nydelig ut.
Postet 01-02-21 kl 11:54 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fjols sin avatar
God morgen!
Jeg jobber jo ikke, men jeg kler på meg vanlige klær på hverdager og ordner meg litt likevel. Har på en helt nydelig god hettegenser fra Mensch Copenhagen, så litt chill også.
Alt for å føle på en viss form av normal hverdag.

Siste cellegiftkur i morgen!
Postet 01-02-21 kl 12:09 av Fjols Fjols er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Heisann hoppsann. Jeg har en lang rekke stortingsrepresentanter på mailblokka i dag, men klarer ikke samle hodet. Vurderer fortløpende å skifte ut av ullundertøy og joggebukse for å lure hodet til å tro at jeg mener business.
Postet 01-02-21 kl 12:15 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Det er skikkelig dritt at vi må ha unisex toaletter på hjemmekontoret, og at kollega fra annen bedrift, driver og lar vær å låse døra når han er på do...
Fader altså, mine vanlige kollegaer er så mye enklere å ha med å gjøre enn medkontoristen i samme kohort..
#SavnerDetVanligeLivet
Postet 01-02-21 kl 12:18 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg innså da jeg var innom kontoret, altså det faktiske kontoret, hvor vi også har unisextoaletter, at mine hjemmevaner med å ikke låse døra har forplantet seg dit.
Postet 01-02-21 kl 12:24 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Alene på hjemmekontoret, har levert en søknad og må svare på diverse andre søknads og rapporteringsgreier ASAP. Men egentlig vil jeg bare være ute i snøen og sola. Har tømt vedovnen for aske og har fått fyrt opp. Må visst være min egen driftstekniker på hjemmekontoret.
Postet 01-02-21 kl 12:53 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
For å fortsette rapporteringen fra mitt spennende hjemmekontorliv, så var jeg så sulten på lunsj at jeg spiste litt for mye, litt for fort, og nå er jeg ubehagelig mett. Blir liksom aldri helt fornøyd her.

Kaffe i koppen og tovete sokker på føttene og litt mer fornøyd med livet enn jeg var for en stund siden.

Jeg må nok ta en litt kort arbeidsdag i dag og komme ut i det helt nydelige vinterværet. Sånn har vi det ikke ofte i Bergen.
Postet 01-02-21 kl 13:05 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Jeg har også hjemmekontor i dag etter at legen min syntes blodtrykk på 180/98 var i høyeste laget på fredag og sykemeldte meg 50 % ...

Så langt har jeg planlagt morgendagens timer og deltatt på et absurd teamsmøte der det tekniske sviktet fullstendig. Nå vurderer jeg å kle på meg og gå en tur i finværet (minus 6,5 og sol).
Postet 01-02-21 kl 13:12 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Ting man kan bli distrahert av: Stangselleri.

(Jeg har handlet litt for mye på Kolonial, og har nå facebook full av gode og mindre gode triks og tips til å bruke dem.)
Postet 01-02-21 kl 13:45 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
Jeg kjøpte bananer fra Kolonial engang. Trodde jeg. Jeg trodde jeg bestilte en pose med bananer, men hadde visst bestilt en banan. Fort gjort! Dog litt lettere å bli kvitt enn for mye stangselleri, kanskje.
Postet 01-02-21 kl 14:57 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Vel, ja, det var en gang jeg trodde jeg bestilte fem epler, men da bestilte jeg visst fem sixpacks med epler.

Dette er vel den ene greia det er mindre sjanse for at man tabber seg ut på om man går og handler fysisk i butikk.

Men! Ser ut til å løse seg!
Postet 01-02-21 kl 15:04 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Strutsen sin avatar
Postet 01-02-21 kl 15:05 av Strutsen Strutsen er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg hadde visst begynt på julehandelen før jul. Glemte å slette handlekurven og venter nå en del julevarer.
Postet 01-02-21 kl 16:01 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Da kan du vel like godt starte årets første juletråd, Blånn?
Postet 01-02-21 kl 16:23 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Postet 01-02-21 kl 17:06 av Blånn Blånn er aktiv nå
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no