Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 06-05-20 kl 08:02 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 38

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Hepp! På jobb, har kaffe.

Skal forfatte en komplisert søknad om dispensasjon (labyrint av regler og forskrifter, både nasjonale og europeiske), men har forslag til mal og råd fra advokat, så det er vel bare å gyve løs på den. Wish me luck!
Postet 06-05-20 kl 09:04 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har lesedag før eksamen i morgen. Sto opp tidlig for å få gjort unna noen artikler før barnet vekkes (nå straks). Håper værmeldingen slår til, da skal jeg ligge i hagen med pensumbøkene.
Postet 06-05-20 kl 09:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Her har jeg laget laksepakker og stappet sjokolade i bananer nå på morgenkvisten, her blir det lunsjbesøk fra jobb om kun få timer. Er tre stk som kommer, vi skal sitte ute med minst en meter mellom oss.
Postet 06-05-20 kl 09:36 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Mårn. Hjemmeeksamen ble levert igår kveld, frist idag kl.10. Men jeg var ferdig, og det er digg. I dag skal jeg jobbe full dag. Vært litt unntakstilstand her i huset etter brått dødsfall, begravelse og 2 eksamner midt opp i alt. Men idag er jeg tilbake til hverdagen. Og det hjelper på at 2 av 3 barn er på skolen noen timer hver dag.
Postet 06-05-20 kl 09:40 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
I dag har jeg lite å gjøre på jobb, foreløpig, så jeg lurer på om jeg skal ta en halv dag ferie rett og slett? Har overført 3 dager fra i fjor jeg må ta ut nå i mai.

I ettermiddag er det speiderdugnad, plukke søppel, regi av kommunen. Gode penger og lettvint jobb. Neste uke skal vi også ut.
Postet 06-05-20 kl 09:42 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det er så vanskelig å stå opp. Er jo søren meg like trøtt som sa jeg la meg.
Er nå kommet meg på jobb. Har samarbeidsmøte senere i dag og lurer på om det blir noe av. Jeg skal hvert fall komme meg hjem i tide sånn at jeg er klar.
Postet 06-05-20 kl 09:48 av star star er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
God morgen, her har kjæresten kommet frem til jobb i byen, ungene er delvis oppe, og jeg krysser fingrene for at den neste timen til vi skal kjøre på skolen foregår smertefritt og uten baluba.
Postet 06-05-20 kl 09:49 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
God morgen. Jeg var oppe grytidlig for å få jobbet litt før resten av huset våkner. Det er (for meg) noe av det beste med hjemmekontor. Å kunne banke inn noen timer tidlig på dagen. Nå er resten av familien i gang enten hjemme eller på skole/barnehage.
Postet 06-05-20 kl 09:53 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
God morgen. Her multitaskes det kaffedrikking, et halvt øre på en Teams-presentasjon og litt morgenscrolling før dagen brått starter om noen minutter.

Jeg skal på jobbintervju i dag! På video, men jeg bør vel kle meg litt ordentlig likevel? Jeg har glemt hvordan man gjør det.. Jeg har ikke tenkt å bytte jobb, men dette selskapet virket så spennende at jeg fikk lyst til å ta en prat med dem likevel.
Postet 06-05-20 kl 09:56 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Så spenennde, Timar, lykke til!

Frk Fryd; enig, deilig å få noen timer i fred først. Men i dag våknet begge mine to før 0830. Første gang disse ukene hjemme tror jeg. De gjør seg vel klare til skole igjen, sånn på sikt.
Postet 06-05-20 kl 10:21 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er 50 % sykemeldt, og jobber litt på og av. Jeg jobber best tidlig på morgenen, og har snart laget klar et par presentasjoner. Så tar jeg en god pause før jeg har møter igjen i ettermiddag.

15-åringen skal være pålogget teams kl 09.30, og det er utfordrende at hun blir veldig sint for at jeg vekker henne nå.
Postet 06-05-20 kl 10:27 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Pappalille sin avatar
Hva skjer om du ikke vekker henne, Tjorven? Om hun må ta ansvaret og dermed også konsekvensene av å ikke stå opp selv? Ville det bare gjøre at hun ble sint fordi hun ikke ble vekket?

Her er yngste på skolen for lenge siden og eldste i gang med laptopen (men neppe skolearbeidet )

Nå skal jeg spise frokost og drikke kaffe, og så er det dugnad for borettslaget senere.
Postet 06-05-20 kl 10:41 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Tjorven. Jeg vurderer å ringe helsesøster om mellomste. Han gråter over mattelekser og krav om å være til stede i familien. Det ender ofte med at jeg ber han ta seg sammen, men innser at det kanskje ikke er så lett.
Postet 06-05-20 kl 10:55 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Alle dingser gjemt og ungen ligger og furter på sofaen. Dette går strålende.
Postet 06-05-20 kl 11:00 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Jeg er på kontoret og det er kjekt, selv om vi har dagsmøte på teams om OU-prosess. 6-åringen min våknet med feber og vond hals i dag tidlig så pappaen er hjemme.
Postet 06-05-20 kl 11:06 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Tjorven. Greier hun ikke å stå opp til 9.30 ish selv? Hos oss måtte de stramme inn, var så mange elever som de mistet kontrollen på, så nå er det oppmøte 8.30 for alle, men så er det masse huller i dagen likevel. Min venter nå på matteprøve kl 13, og mener han har ingeting før da. Kanskje han kan strekke seg til å øve litt til prøven.
Postet 06-05-20 kl 11:08 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
God bedring til frøkna, Magica.

Tjorven, jeg hadde latt henne ta ansvar selv tror jeg, særlig om hun blir sint for å bli vekket. Jeg vekker begge mine i disse tider (til vanlig også), men de blir ikke sinte eller sure for det.
Postet 06-05-20 kl 11:09 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Tjorven.

Vi (les: mannen - selv stikker jeg før de våkner) hadde skikkelig baluba med eldste i fjor (da var han 15) hver morgen, inntil vi overlot hele ansvaret for morgenrutiner til han. Etter det ble det en mindre til frokost, men ikke noe baluba. Et par sene morgener, men så gikk det seg til. Kan det ha noe for seg hos dere?
Postet 06-05-20 kl 11:22 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Det er lenge siden jeg vekket mine, på fast basis. Det hender, om jeg tror de har forsovet seg, men de har alltid kontroll. Moren, ikke så mye.
Postet 06-05-20 kl 11:32 av annemede annemede er aktiv nå
Gammel
Eia sin avatar
Og du skriver her i stedet for på søknad? Fysjom! Tilbake til dokumentet ditt, Eia! :sinnastemme:
Postet 06-05-20 kl 11:33 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
15-åringen sov bare videre og klarte ikke å møte opp ved opprop 9.30. Hun har heller ingen erindring om at hun ble forsøkt vekket, og i hvert fall ikke om at hun var sur på meg. Dette er strålende.

Normalt sett tar hun selv ansvar for å stå opp og komme seg på skolen til rett tid, og hun har ikke fått anmerkninger for dette når det er vanlig skole. Men nå er det tungt å motivere seg, altså.

Men jeg er straks klar for lunsj. Det er jo noe positivt i hvert fall.
Postet 06-05-20 kl 11:54 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
nolo sin avatar
Jeg skal ut av huset og jobbe i dag. Møte om karaktersetting og deretter kafé.
Postet 06-05-20 kl 12:00 av nolo nolo er ikke aktiv
Gammel
Tjorven: Det kan skje de beste; ikke tenk på det. Min skulle vært på google meet forleden og glemte det visst helt ut. Tipper hennes lærer bare lo av det, for hun er så perfekt på resten at hun trenger å gi litt mer blaffen i følge ham.

I morgen vet de nok mer om skole også.
Postet 06-05-20 kl 12:04 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det er nok en ganske høy rate av ungdommer som både forsover seg til Teams-oppmøte og glemmer tidspunkt for fagsamtaler og går surr i frister om dagen. Det er ikke så big deal, hvertfall ikke hvis det ikke er jevn nedadgående kurve, synes jeg.
Postet 06-05-20 kl 12:19 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Det er ikke en jeg deal, de fleste lærer noe av det. Jeg hadde fem av tjuesju i første time her en uke, da lo vi som var der godt.
Postet 06-05-20 kl 12:25 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det der er ingen ukjent samtale her i huset, Tjorven. Eldste protesterer jevnt på at han ikke visste, ikke har fått beskjed, ikke har blitt vekt etc. Han har selvsagt både blitt fortalt og vekt.
Postet 06-05-20 kl 12:26 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 06-05-20 kl 12:59 av star
Gammel
Serafin sin avatar
Ungen er på skolen!

Nå er det frokost på meg, på høy tid.
Postet 06-05-20 kl 12:36 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Det er jo en ulempe med disse skolemøtene og oppgavene når det ikke er koblet opp mot en kalender... jeg hadde nok glemt ganske mange møter om jeg ikke hadde fått opp en kalenderpåminnelses både 15 min før og rett før, spesielt i disse tider når alt er elektronisk.
Postet 06-05-20 kl 12:39 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Så bra jobbet, Serafin, nyt det!
Postet 06-05-20 kl 12:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Så flott, Serafin!

Jeg sitter og ser jevnlig på klokka og det er ikke en god ting. Skikkelig urolig innvendig og skyggeredd.
Postet 06-05-20 kl 13:00 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
på Star også.

Jeg er apatisk i dag. Mener å huske at jeg var effektiv og flink sist uke, det får kanskje holde... Skal i teams-møte om 30 minutter da.
Postet 06-05-20 kl 13:23 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Star. Hva er det du gruer deg til?
Postet 06-05-20 kl 13:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Åh det var så koselig med lunsjbesøk, jeg har savnet å bare henge med gjengen. Fine, fine menneskene.
Postet 06-05-20 kl 13:39 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har alt av møter og timer i kalender, med varsling, i Teams. Lyden er dog ikke høy nok til å vekke ungdommer, viser det seg.
Postet 06-05-20 kl 13:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gruer meg til samarbeidsmøte som jeg ikke engang vet om blir noe av. Gruer meg fordi psyken er på bærtur.
Under en halvtime til jeg kan dra hjem. Det er da noe.
Postet 06-05-20 kl 14:02 av star star er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Puh! Første utkast til søknad ferdig.

Nå skal jeg straks sykle hjem i solskinnet. Må bare sende hjem de andre og låse.
Postet 06-05-20 kl 16:07 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Håper det gikk greit, Star!
Postet 06-05-20 kl 16:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Litt før 15 ringer min behandler å spør om vi har hatt møte. Skal vi ha møte. Hvor er dere? Bare en time for sent. Ble til at hun ringte tredje person dom skulle være med og så meg etterpå. Vi finner nytt tidspunkt ansikt til ansikt i slutten av måneden.
Postet 06-05-20 kl 17:59 av star star er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no