Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 27-04-20 kl 08:45 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 37

Kommentarer

Gammel
007 sin avatar

Jeg skal fysisk på jobb i dag, så jeg er egentlig seint ute all den tid at jeg fremdeles ligger i senga.

I dag bør vi vel ta steget å avbestille sommerferiebillettene. Vi får igjen alt av utlegg om vi avbestiller nå, om Norwegian går konk får vi ingenting. Og Spania i juni/juli er vel ganske utenkelig?
Postet 27-04-20 kl 08:49 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Er på jobb, har full dag i dag, og ca. halv i morgen. Neste uke blir det litt mer, og da blir vi flere.

Krysser fingre for at tendensene holder, både hva gjelder korona-situasjonen og ordreinngangen.
Postet 27-04-20 kl 08:53 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Vi avventer til mai med å avbestille for sommeren. Ikke at jeg forventer at det blir noe tur, men tenker at det kanskje foreligger råd/bestemmelser for sommeren snart.

Er fysisk på kontoret. Trøtt etter en helg fylt med beising av hus.
Postet 27-04-20 kl 08:59 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
God morgen! Er også på kontoret idag. Skal ha permitteringsmøte igjen, og sikkert permittere en god del folk i dag. Ingen kjekk jobb, men noen må jo gjøre det.
Postet 27-04-20 kl 09:17 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Vi får ikke lov å være på kontoret. Inntil videre skal alle ha hjemmekontor. Jeg har utrolig mye å gjøre de beste dagene, men jeg skjønner ikke hvor jeg skal hente motivasjon fra på dette dørgende kjedelige hjemmekontoret.
Postet 27-04-20 kl 09:22 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Mornings. Vi har levert begge barn på skolen, og det er altså så stille i huset! Deilig og rart på en gang. Skal prøve å gjøre noe fornuftig arbeid mens de er borte, og så må jeg rykke ut en tur for å kjøpe inn litt støvler og regntøy siden den bittelille snart-niåringen har vokst noe så enormt disse ukene. Damestørrelse i sko og greier.
Postet 27-04-20 kl 09:23 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
007 Vi skulle jo reise på samme tid. Hvordan får dere igjen alt nå? Er det via reiseforsikring? Eller har dere lure billetter med avbestilling i? Det har selvsagt ikke vi og vi trodde vi måtte vente, men om du vet noe jeg ikke vet så er jeg også helt klar for avbestilling kjenner jeg.

Her er det det som har blitt vanlig morgen. Jeg har sovet lengre enn jeg gjorde tidligere, har spist frokost og er nå innstallert på lenestolkontoret. I dag har jeg faktisk litt å gjøre og det er deilig.
Postet 27-04-20 kl 09:26 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
007: Tror Spania da er helt urealistisk, ja. Nå har de jo akkurat "sluppet" ut spanske barn en time om dagen, maks 3 stk, kun en km fra hjemmet. Parkene er stengt. Det vil ta tid før de åpner for befolkningen og turister vil de jo neppe kunne ta.

Sol her, men det har regnet i natt. Har flere ting jeg må gjøre og en legetime midt på dagen, så må bare være effektiv. Fortsatt på hjemmekontor.
Postet 27-04-20 kl 09:27 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, jeg har levert en unge på skolen, så nå er det bare tenåringen og jeg hjemme. Om 30 minutter skal jeg ha eksamen, og nå sitter jeg bare og venter...
Postet 27-04-20 kl 09:30 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Lykke til Millen
Postet 27-04-20 kl 09:35 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Et barn er sendt på skolen, det andre skal straks vekkes for å rekke morgenmøtet med klassen.

Dagen er full av møter, jeg har ikke helt fått hodet på plass enda.
Postet 27-04-20 kl 09:37 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Pappa mener jo at vi alle helt sikkert kan reise til Spania som planlagt i juli. Jeg tenker at det skjer ikke. Men han blånekter å avbestille, men det får bli hans problem. Haha.

Her skal begge på skolen 10-14 i dag, jeg skal skifte dekk, og var og handlet allerede 0730 mens Storebror var på badet, så jeg kan bare hjem og nyte stillheten når dekkene er skiftet. Oh lykke.

Lillesøster er veldig lite gira på skole, men hun er bestukket med fersk landgang og iste som frokost på senga.
Postet 27-04-20 kl 09:46 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Noen ganger er bestikkelser fint, Serafin!

Tvi tvi, Millen, går nok fint!
Postet 27-04-20 kl 09:48 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Blå: Ingen lure billetter, men reiseforsikring gjennom Europeiske.
Postet 27-04-20 kl 10:06 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk 007. Vi har gjennom Frende og jeg ser at de akkurat nå har dekking frem til 15. juni. Så jeg får smøre meg med tålmodighet en liten stund til.

Og sette i gang enda flere hageprosjekt.
Postet 27-04-20 kl 10:08 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Litta fireåring levert i barnehagen i dag for første gang på halvannen måned. Det var litt rart for både liten og stor.

Nå er hjemmeskoleguttene vekket og jeg har kaffe og så skal jeg på kontoret en liten tur om litt.
Postet 27-04-20 kl 10:19 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Drikker kaffe og spiser frokost.
Postet 27-04-20 kl 10:21 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Ingen som er igang igjen her, så vi fortsetter i unntakstilstand. I dag regner det, på første gang på så lenge jeg kan huske. Jeg ser fascinert ut på trærne i hagen, de har blitt grønne over natta.
Postet 27-04-20 kl 10:22 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
God morgen, her startet dagen med sammenbrudd for 10.klassingen! Noen lærere skulle ikke fått lov til å skrive tilbakemeldinger på arbeid.
Postet 27-04-20 kl 10:27 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Huff, klem til 10.klassingen din Frøy. Og lykke til med eksamen Millen!

Jeg har bortekontor i dag, her er det stille og rolig. Godt å komme seg ut av hjemmet, og godt med den gåturen med musikk på ørene på vei til jobb om morgenen. Ble nesten litt emosjonell hver gang jeg møtte småskolebarn med ryggsekk på vei til skolen. Blanding av bekymring og entusiasme over at tiltakene gradvis slakkes på, er spent på utviklingen framover.
Postet 27-04-20 kl 10:39 av My My er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen
Trøtt og sliten og drittlei i dag. Er så fedd opp av å sitte hjemme, ikke minst uten å vite når jeg kan komme tilbake til kontoret.
Postet 27-04-20 kl 10:45 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Blå: Det varierer litt fra forsikringsselskap til forsikringsselskap om de dekker sommerens avbestillinger på nåværende tidspunkt. Men, om reiserådene står seg etter 15. juni så vil de store forsikringsaktørene i Norge dekke kostnadene dine forbundet med avbestillingen (men rådet er fortsatt at man skal prøve å få pengene igjen hos reiseoperatør/flyselskap før man kontakter forsikringsselskapet).
Postet 27-04-20 kl 11:07 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg er på jobb og i dag har vi barn på skolen!
Postet 27-04-20 kl 11:38 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Lykke til, Millen.

Her skal det fikses pass til en av unga.
Postet 27-04-20 kl 11:41 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har snakket med legen min, og hun mener at så lenge jeg liker å jobbe og problemene mine er på hjemmebane, så skal jeg begynne å jobbe 50 % i morgen. Jeg har også fått beskjed om å ta en del fri fra hjemmekontoret og sitte fysisk på jobb en del av dagene. Jeg er fremdeles veldig frynsete, men det blir sikkert bra å jobbe. Å fokusere på noe annet er ikke så dumt.

I dag er det litt regn i Oslo, så jeg tror jeg skal bruke siste hele sykmeldingsdag på å strikke.
Postet 27-04-20 kl 11:49 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Morn.

Jeg rakk å trene før klasselærerråd kl. 8.35. Nå har jeg fått unna mange småjobber, og prøver å komme i gang med noen av de større.
Postet 27-04-20 kl 11:50 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag! Et barn på skolen, litt mer tid til den ene som trenger tett oppfølging her hjemme. Vi har plutselig fått tilbud om å låne familiehytte i helga, så nå krysser vi fingrene for fint vær og utsikter til stuebytte.
Postet 27-04-20 kl 11:57 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Løve70 - som om jeg skulle skrevet det selv.
Postet 27-04-20 kl 13:19 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Frk_Fryd sin avatar
Et barn i barnehage, 1 på skolen, 1 hjemme og jeg er på kontoret. Jeg er spent på hvordan 4. klassingen har det den første dagen i dag. Han ble plassert på en gruppe uten noen av de han vanligvis henger med, men vi tenker å gi det et par dager før vi maser.
Postet 27-04-20 kl 13:27 av Frk_Fryd Frk_Fryd er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Prøver å gjøre klar en presentasjon til onsdag.
Postet 27-04-20 kl 13:36 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Pass fikset og litt handling på guttungen.
Her regner det.
Postet 27-04-20 kl 14:37 av star star er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
Jeg fikk jo aldri Lillesøster på skolen, hun gikk helt i vranglås. Så det var hektisk her en stund, med en som skulle sendes på skolen, ei som lå UNDER senga og hylte, en bil som skulle skiftes dekk på, og prøve å ringe pappa for å få han til å hente bilen, lærer til Lillesøster om at hun ikke kom til å være på plass til 10.00 og få Storebror ut døra samtidig. *svett*

Endte med at assistenten som skal være på Lillesøster kom hit, og vi fikk en koslig time ute, og tror Lillesøster føler seg mye mer klar for skole i morgen nå. Det er så fint når de kan gjøre slik, det trygget Lillesøster masse tror jeg. <3
Postet 27-04-20 kl 15:14 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Eksamen gjennomført, og det gikk sånn tålelig greit. Sliten i hodet nå.
Postet 27-04-20 kl 15:58 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Bra jobba Millen!

Serafin: Vet hun hvem hun skal være sammen med på skolen nå?
Postet 27-04-20 kl 16:21 av My My er ikke aktiv
Gammel
Serafin sin avatar
My: Det viser seg at det mystiske barnet ikke skal være sammen med Lillesøster allikevell. Det er 2-3 gutter fra klassen som også er på skolen, men Lillesøster får "sin" assistent helt for seg selv.

Neste uke skal bestekompisen hennes også ha skoletilbud, så vi håper håper at de setter de to sammen. Men ser ut som om disse tre dagene blir det bare Lillesøster og assistenten, også kan de innimellom være med de tre guttene, hvis det passer sånn. (Lillesøster mente at det var en innmari dårlig ide, for de var "irriterende, bråkete og veldig guttete" haha)
Postet 27-04-20 kl 17:01 av Serafin Serafin er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Sitter her og er rørt av Bent Høies hilsen til ungdommen.
Postet 27-04-20 kl 17:15 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Samme her Albertine, helt nydelig å lese.
Postet 27-04-20 kl 21:36 av Addison Addison er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no