Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Mandag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Mandag

Postet 30-03-20 kl 08:25 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 33

Kommentarer

Gammel
Heilo sin avatar
Jeg har bursdag i dag. Har allerede vært ute med valpen og tatt i mot streif av morgensol og fuglekvitter som en lovnad fra våren om at den kommer selv om det enda er nysnø igjen. Nå er jeg nydusjet og sitter på badet og venter på at det er "trygt" å gå opp til familien som ordner i stand. Det er litt vanskelig, jeg liker bedre å være den som ordner tror jeg. Jeg må innrømme at denne korona-isolasjonen plutselig svir litt mer. Jeg har sagt nei til besøk fra søster og babyniese, og nei til besøk fra mamma og pappa. Jeg er familiens koronapoliti, og det er jammen ikke noe morsomt selv om jeg mener det er rett. Tross alt er jeg kjempeheldig som får tilbringe dagene sammen med mann og to store barn, så jeg har ingenting å klage over. Neinei. Jaja. Jeg har dessuten nye fine jeans fra Mud Jeans og ny t-skjorte med fuglebrosje på, og snart skal jeg gripe hjemmearbeidsdagen i luggen og få gjort ferdig en superbra forelesning.
Postet 30-03-20 kl 08:37 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Gratulerer med dagen, Heilo!

Jeg er stuptrøtt og forbanner sommertida.
Postet 30-03-20 kl 08:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Gratulerer med dagen!

Jeg sliter med å komme meg på jobb. Har dusjet og ligger nå under dyna. Må få på meg noen klær pg komme meg opp trappa.
Postet 30-03-20 kl 09:10 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer med dagen, Heilo!

Jeg er litt mer optimistisk når det gjelder den kommende uka. Vi har sluppet litt opp for snuppa sin del, og hun får treffe noen (få) venner. Dette gjør forholdene klart mer levelige for hele familien, og vi krangler ikke like mye. Faktisk har vi denne helgen hatt opptil flere helt siviliserte samtaler.

Og jobben spinner videre. Der er det mer enn nok å gjøre uansett hvilket kontor jeg sitter på.
Postet 30-03-20 kl 09:14 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen, Heilo! Håper den blir skikkelig flott! Her i sør skinner solen for deg og fuglene kvitrer.

Det var tøft å stå opp i dag, ja. Godt jeg bare skulle opp en etasje.
Postet 30-03-20 kl 09:15 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Sommertid.
Postet 30-03-20 kl 09:20 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer med dagen Heilo.
Her er snø, sola er oppe, og jeg forbanner klokkesnuingen.
Postet 30-03-20 kl 09:27 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
amylin sin avatar
Gratulerer med dagen, Heilo!

Sommertid! �� Våknet tidlig, og har sett iHeartshowet. Nå jobb!
Postet 30-03-20 kl 09:34 av amylin amylin er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Gratulerer med dagen, Heilo!

Jeg er ganske god på klokkestilling. Har starta arbeidsdagen, riktignok i pysjbukse, men likevel.
Postet 30-03-20 kl 09:36 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Er oppe, system nede. Jada. Neida.
Postet 30-03-20 kl 09:45 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen Heilo.

Jeg sitter på et foreløpig ganske kaldt soverom. Men jeg har satt på varme og skal snart lage meg litt mer kaffe så dette skal gå bra.

Dagens første digitale møte er unnagjort. I dag har jeg flere møter på jobb og så et møte i frivilligheten og så må jeg ut med bil og handle for mine foreldre og hjelpe mannen som skal få hjem en del ting fra jobben. Så for en gangs skyld er det faktisk en litt travel dag.

Jeg lever fremdeles høyt og lykkelig på at tenåringen foreslo tur i går og at hele familien gikk sammen. Det var fint, om enn litt tungt i våt snø.
Postet 30-03-20 kl 09:49 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer med dagen, Heilo!

Her er håndtverkerne inne i sin siste uke. Vi gikk mange runder før de begynte, dette hadde vært avtalt lenge, men da de skulle starte var det jo akkurat blitt inført mange restriksjoner, så vi var glade da finansministeren sa at dette var innafor. Vi har jo hatt god avstand hele tiden, så minimalt med kontakt, men hele huset er jo på halv tolv og i dag mister mannen kjøkkenkontoret sitt fordi vinduene der skal byttes. Men siste innspurt er mantraet her nå.
Postet 30-03-20 kl 09:50 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
My sin avatar
Gratulerer med dagen Heilo, du och jag!

Jeg er på plass på hjemmekontoret, har et videomøte kl 10 som jeg må forberede meg til. Kaffe og frokost nå, kake senere i dag.

I går gikk jeg en lang tur, for første gang ute av huset på 25 dager. Det var nydelig og rart. Veldig absurd verden når det høflige å gjøre når du møter folk er å krysse over til andre siden av gata. Men deilig å få litt mosjon og frisk luft.
Postet 30-03-20 kl 09:51 av My My er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Gratulerer, Heilo og My.

I dag har jeg lærerdag, men foreløpig ingenting å gjøre. Så jeg kommer nok til å jobbe med hovedtillitsvalgtsaker i dag også. Det er ikke lett å komme tilbake til skolen sånn som situasjonen er nå,
Postet 30-03-20 kl 09:56 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for Heilo og My!
Jeg feirer den firbeinte, som blir tre i dag. Han er alltid viktig, men nå om dagen er han rett og slett livsviktig.

Fire møter, undervisning og samtaler på planen.
Postet 30-03-20 kl 09:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Gratulerer til Heilo og My!

Jeg sov lenge og mer sammenhengende enn på lenge, men det ble litt vel brå start på arbeidsdagen, så det var muligens ikke så smart. Nuvel, bare å stå på.!
Postet 30-03-20 kl 10:07 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer til Heilo og My.

På jobb, men foreløpig ikke veldig produktiv.
Postet 30-03-20 kl 10:22 av star star er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Gratulerer My! Og gratulerer til den firbente Blondie-jubilanten, enig i at disse dyra våre er ekstra viktige og gode å ha akkurat nå.

Og ja, My, det er skikkelig rart å krysse veien når man ser folk. Jeg føler meg litt uhøflig når jeg gjør det, selv om jeg regner med at alle vet at det ikke er vondt ment.

Tusen takk for alle gratulasjoner! Jeg har fått hagebøker, minidrivhus, plantebrett i sink og ompottingsverktøy i bursdagsgave. Og masse frø. Så nå skal de 12 potensielle tomatspirene på kjøkkenbenken få selskap. Skal tro om det blir noe spiselig av det hele til slutt. :gartner-rookie:
Postet 30-03-20 kl 10:32 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Gratulerer med dagen til My og Heilo!

Håper den blir bedre enn min, som går med på å få tyveriet av elsykkelen min inn i systemet til forsikringsselskapet. ALT skal være vanskelig!
Postet 30-03-20 kl 10:36 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med dagen Heilo og My!
Jeg er fortsatt snufsete, så det blir vel ingen jobb på meg denne uken heller.
Telefonkonsultasjon med lege senere.
Postet 30-03-20 kl 10:43 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Så ergerlig Candy! Jeg synes forsikrings-saker har blitt mye enklere de siste årene, som regel kan alt gjøres elektronisk og ukomplisert. Håper det ordner seg.
God bedring Mex!
Postet 30-03-20 kl 10:46 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer til Heilo og My! Håper dere får en fin dag. Her hvor jeg bor skinner i hvertfall sola!

Det er litt traurig å motivere seg selv til nok ei uke med hjemmekontor og hjemmeskole. Kjenner at det skal bli deilig med påskeferie, selv om vi ikke skal noe sted.
Postet 30-03-20 kl 10:50 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Hurra for My også!
Postet 30-03-20 kl 11:02 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen til Heilo og My!

Noen hadde ikke ryddet i kantina i helgen, så jeg begynte arbeidsdagen med å rydde benken ved kaffistasjonen.
:hjemmekontorhumor:
Postet 30-03-20 kl 11:05 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Hurra for My og Heilo!

Hjemmekontor og hjemmeskole, business as usual. Minsten er stuptrøtt, for vi glemte å stille veggklokken og da ble det alt for sent for han.
Postet 30-03-20 kl 11:10 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med dagen, Heilo, My og vofsen til Blondie.

Så kjipt Candy.

Løper innom og sier hei, traveldag.
Postet 30-03-20 kl 11:34 av Millen Millen er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Hurra for Heilo og My!
Postet 30-03-20 kl 11:46 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med dagen til Heilo og My!

Her er det hjemmeskole, jobbing på mann og litt frivilligjobbing for meg. Når det bare blir litt varmere i lufta skal jeg ta elsykkelen på en langtur til nærmeste fiskebutikk, (2 mil). Håper sykkelen klarer 4 mil nå på senvinteren.

Og så grubler jeg på hvordan jeg kan skaffe meg ny bukse i disse tider, jeg som må prøve sikkert 10-12 før jeg finner noe. :vanskelig kroppsform:
Postet 30-03-20 kl 11:56 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hurra for Heilo og My!

Her har jeg hatt dagens første undervisningsøkt, og har hjemmeskolevakt før lunsj og sosiologitime. Ingen 9A-saker i hjemmeskolen så langt i dag, det er bra. Kan ellers melde at det går skikkelig dårlig med retting - alle tre bunkene. Jaja. Ny dag i morgen.
Postet 30-03-20 kl 13:00 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
En tur på butikken og litt sjokolade, det hjalp på humøret.
Postet 30-03-20 kl 13:28 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Frøy sin avatar
Turgåring, handling, muffinsbaking og insektshotell på timeplanene her i dag, litt til 10.klassingen og litt til 6.klassingen, men de hjelper hverandre og er utrolig gode venner. Er så glad for at de har hverandre nå.

10.klassingen synes egentlig at aktivitetsbingoen de har fått er kjempe teit, men han utfører nå aktivitetene en etter en. Så det kan ikke være så ille.
Postet 30-03-20 kl 13:58 av Frøy Frøy er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med dagen, My! Tenker det var innmari godt og etterlengtet å komme seg ut i verden igjen.

Arbeidsdagen er snart slutt, takk og lov!
Postet 30-03-20 kl 16:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer med dagen til My også!

Jeg har virkelig sprengjobbet i dag. Jeg blir litt satt ut av hvor stor forskjell det klarer å være i effektiviteten min på gode og dårlige dager.
Postet 30-03-20 kl 17:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no