Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Onsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Onsdag

Postet 18-03-20 kl 09:05 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 29

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
God morgen. Jeg har bursdag idag, og fått kaffe, sjokolade og gave på senga.
Snart åpner hjemmekontoret.
Postet 18-03-20 kl 09:06 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer med dagen, Millen!

Her blir det nok en fin dag og sannsynligvis en tur ut i sola. Jeg fikk faktisk litt farge på den lille lufteturen i går. Det blir snart vår!
Postet 18-03-20 kl 09:11 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Gratulerer med dagen, Millen!

Jeg har sovet veldig dårlig i natt og merker det godt på kropp og sinn. Har spist frokost og drukket kaffe, snart klar for Teamsmøte. Tror ikke det blir så mye jobbing etter det, må prioritere å komme meg ut og bevege meg, holder på å bli spik spenna gærn av å være syk og i isolat.
Postet 18-03-20 kl 09:16 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Gratulerer med dagen, Millen!

Jeg har vært på hjemmekontoret i over en time. I går hadde jeg møter hele dagen og jeg fikk ikke produsert noe som helst (altså - jeg får jo gjort møtene, men jeg har en del skriving også og det skjer jo ikke i møter). Jeg har faktisk mer å gjøre enn noen gang, og jeg ser allikevel at prosjektene mine eser ut noe så innmari nå mens vi sitter på hjemmekontor ... for alt tar så innmari mye mer tid.

Vel, vel. Jeg burde ikke sutre så altfor mye. Jeg har jobb og lønn.
Postet 18-03-20 kl 09:18 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer med dagen, Millen!

I dag er det drivhus-/hagedag. Noe fint kommer det ut av permitteringen.
Postet 18-03-20 kl 09:19 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Knerten og jeg var forresten på turorientering i går. Når man beveger seg så langt unna opptråkka stier, så må det være den ultimate form for fysisk aktivitet i disse smitteverntider.

Normalt sett er det ikke poster ute i midten av mars, men slik været har vært i år, så kom det opp prøveposter i midten av februar. Ikke så galt at det ikke er godt for noe.
Postet 18-03-20 kl 09:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Jeg sitter også her på hjemmekontoret og blomstrer. Endel og gjøre, men venter også på endel avgjørelser som må tas av andre enn meg før jeg får gjort jobben min skikkelig. Sol og 5 grader her i dag, må prøve å komme oss ut på en liten tur i dag også.
Postet 18-03-20 kl 09:30 av Sissel Sissel er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
God morgen.
Igår var jeg på jobb, idag er det hjemmekontor.
Skal nå ut i sola en tur også. Det er nødvendig for å opprettholde den psykiske helsa. Blir veldig stille og rart når man ikke er på jobb og barna ikke er hjemme.

Gratulerer med dagen Millen.
Postet 18-03-20 kl 09:49 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
God morgen, startet dagen med Teams-møte med noen av min, hyggelig og nyttig. Jeg venter også på en avgjørelse, men har mer enn nok annet å drive med, så det er bare å holde koken.
Postet 18-03-20 kl 09:51 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med dagen, Millen

Har ikke sovet mange timene i natt. Ikke har jeg matlyst. Det er bare brensel for dårlig psyke.
Postet 18-03-20 kl 10:05 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen, gratulerer så mye med dagen! Håper den blir super!

Hjemmekontor og teamsmøter i dag. Sol ute, jeg har kaffe i fin Mummikopp og snekker som lager terrasse til meg. Livet kunne absolutt vært verre.
Postet 18-03-20 kl 10:15 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Gratulerer med dagen Millen!

Hjemmeskolebarnet er i gang, skal egentlig holde på med gruppearbeid, men han får ikke tak i de andre. Så nå gjør han noe og så får de sy det sammen senere.
Postet 18-03-20 kl 10:16 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer med dagen Millen.

Og til alle som er lei seg.

Jeg er vel innstallert på stolen på soverommet som er hjemmekontoret mitt for tiden. Jeg sliter litt med at jeg simpelthen ikke har så mye å gjøre. Arbeidet mitt er ganske avhengig av at det skjer ting andre steder. Jeg kan sitte og gjøre en del, men det blir litt amputert. I tillegg sliter det litt på motivasjonen å sitte her. Men, jeg er klar over at jeg er privilegert som sitter her med en trygg jobb som går sånn litt nå og som kommer til å komme godt opp igjen så snart ting normaliseres. Så jeg skal virkelig ikke klage.

Jeg er nydusjet og har god kaffe og kan høre på radio mens jeg svakt hører mannen som har veiledning i stuen. Han er så flink til å snakke med elevene sine. Jeg har alltid vært sikker på at han er en strålende lærer, men nå opplever jeg det på en annen måte og det er ganske fint.
Postet 18-03-20 kl 10:27 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, Millen!

Skal i ukens eneste skype-møte snart og så vil ikke PC-en min koble seg opp på nettverket vårt. Mobil Wi-fi blir ikke det samme altså.
Postet 18-03-20 kl 10:42 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Gratulerer med dagen, Millen.
Og litt pjusk på de som trenger det i dag.

Både hjemmeskolen og hjemmekontor er godt i gang her.
4. klassingen er ferdig med dagens matte oppgaver, fått gjort unna sj-lyd øvinger og er nå i gang med dagens lese oppgave. Etter lunsj venter engelsk.
Nå skal jeg straks i gang med et webinar.
Postet 18-03-20 kl 10:46 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Gratulerer, Millen!
Jeg har vært oppe noen timer, og fått sendt ut varer fra nettbutikken. På den vanlige jobben min er det oppdateringer og serverbytte på gang, så der får jeg ikke gjort så mye i dag.
Postet 18-03-20 kl 10:48 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Gratulere med dagen! I dag er det teams-møte med elevar klokka tolv, og så skal eg arbeide med andre ting fram til det. Er etter kvart ajour med vurderinger som eg hadde igjen fra før dette starta, og det er deilig.

Men først er det kaffi ute.
Postet 18-03-20 kl 10:51 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
GeekyGirrrl sin avatar
Jeg virkelig hater den nye hverdagen!!!
Det er klink kokos umulig å sitte i skype-møter med en treåring som maser og en tiåring som skal gjøre skolearbeid..
I dag har jeg workshop mot halve landet... Tror det blir noe amputert...
Postet 18-03-20 kl 11:04 av GeekyGirrrl GeekyGirrrl er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for Millen!

To dager med hjemmekontor i pysj holdt, nå er jeg presentabel nok for en tur på byen. Jeg tester ut om motivasjonen tar seg opp med et slikt grep. Ellers kan jeg konstatere at frykten for at leiligheten er for liten når tre stykker skal sjonglere Teams-møter og jobbing var vel begrunnet.
Postet 18-03-20 kl 11:09 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Oppdatert 18-03-20 kl 11:24 av Blondie
Gammel
Pappalille sin avatar
Gratulerer med dagen, Millen!

Her har starten på hjemmeskoledagen gått upåklagelig. Selv om det er krise for økonomien og selvtilliten at jeg er arbeidsledig er det bra for denne nye hverdagen.
Postet 18-03-20 kl 11:17 av Pappalille Pappalille er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Hipp hurra for Millen.

Litt bedre tilgang pp jobbprogrammer i dag enn i går.
Postet 18-03-20 kl 11:28 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag! Jeg har sovet godt etter en kort treningsøkt i går. Har fått vite at jeg får jobbe så mye jeg klarer, men at det ikke er forventet full effektivitet på hjemmekontor og som hjemmeskoleavdelingsleder.

Føler at tryggheten fra i går etter et drøftingsmøte om permisjon. Foreløpig sitter jeg og de nærmest meg trygt, men dersom landet skal være stengt i mange måneder så vet jo ingen hva som skjer.

Stor sympati til alle som blir permittert!
Postet 18-03-20 kl 11:41 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
Hurra for Millen!
Postet 18-03-20 kl 11:45 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blå: Sjefen min har vært tydelig på at det er forståelig og greit at ikke alle har like mye å gjøre. Han vil bare ha beskjed om hvem som har lite å gjøre, slik at det er mulig for ham å omdisponere ressurser. Og mens man venter på arbeidsoppgaver oppfordrer han oss til å gå en tur i vårsola og ellers holde oss faglig oppdatert.

Jeg har mer enn nok å gjøre, og det er jo greit for meg å vite hvem jeg kan be om hjelp. Så det er fint når folk gir beskjed.
Postet 18-03-20 kl 11:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Takk Tjorven. Jeg har gitt beskjed til sjefen om at jeg har litt lite og nærmest bedt om å bli omdisponert. Men akkurat nå er det ikke så mye annet. Så da får jeg bare gjøre det jeg kan og ellers holde humøret oppe.
Postet 18-03-20 kl 12:04 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Jeg har bare helt sykt mye å gjøre og kan jobbe døgnet rundt hvis jeg vil.
Postet 18-03-20 kl 13:32 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Magica sin avatar
Samme her.
Postet 18-03-20 kl 14:11 av Magica Magica er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Vi la en inn en liten tur ut i sola etter lunsjpause, men det var sur vind i dag, slettes ikke så deilig som i går, så det ble med 20 minutter. Det var godt å lee seg litt.
Postet 18-03-20 kl 14:48 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Hurra for Millen!

Jeg har en kollega som har opplevd krig og ekte innestenging i tilfluktsrom, uten nyheter, mat og TV. Så jeg vi klager ikke så høyt.
Fortsatt forkjøla her, alle 5. Spørs om vi må finne noen som kan handle for oss i morgen, da Meny ikke hadde levering før neste onsdag.
Postet 18-03-20 kl 16:18 av Dali Dali er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no