Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Maffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Maffe

Postet 05-09-16 kl 08:15 av Kaffestuggu

Dagens to do-liste:

Kommentarer totalt 36

Kommentarer

Gammel
polarjenta sin avatar
Morgen. Jeg ble syk i går, vondt i hodet og kropp og litt feber, så her blir det hjemmedag i dag.

Satser på at det går fort over.
Postet 05-09-16 kl 08:46 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hupphupp!

Mandag, ass. Elsker det.

Kaffe og grøt (til barnet (bare grøten, altså)) før Den Bittelille Babyen Som Kan Gå! og jeg skal ut til barnehagen og jobben.
Postet 05-09-16 kl 09:03 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Skal bare drikke kaffen min, så er det svusj til jobb. Jeg blir så glad av dette været, å fortsatt kunne gå i småsko og lette klær.

Så herlig med en gående småttis, Mav!

God bedring til Polarjenta!
Postet 05-09-16 kl 09:14 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Straks på vingene for full reiseuke. Det betyr helg når jeg kommer tilbake. Eksotisk reisemål, mye jobbing, men dette blir spennende!
Postet 05-09-16 kl 09:18 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Hvilket A-menneske er det som har åpna i dag?

Har hatt en fantastisk helg og sov i 9 timer i natt, og fortsatt er jeg trøtt. To t-banestopp til så får jeg kaffen min...
Postet 05-09-16 kl 09:21 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på jobb, og har tatt imot en nyansatt. Tanken i dag er å jobbe masse, masse, men da må jeg jo slutte å være her. :svosj:
Postet 05-09-16 kl 09:24 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
På jobb. Har kaffe og begynnende bihulebetennelse.
Postet 05-09-16 kl 09:32 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Her er bare første punkt "haket" av.

Svimmeltrøtt, enda jeg la meg i 23-tiden i går og sovnet ganske kjapt.
Postet 05-09-16 kl 09:39 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Jeg er så trøtt at jeg ikke aner hvor jeg skal gjøre av meg. Natt til fredag; 3 timers søvn. Natt til lørdag; 6 timer (Yey!), natt til søndag 4 timer og det samme natt til i dag.

Det går jo ikke i lengden.
Postet 05-09-16 kl 09:43 av Anda Anda er aktiv nå
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg har huket av punkt 1 og 2, hoppet glatt over punkt 3, og gjør meg klar til punkt 4. Når andre eller tredje koppen med kaffe er innabords klarer jeg kanskje å fokusere på punkt 5 også.
Postet 05-09-16 kl 09:47 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg er på kontoret og må få inn to turbodager før jeg skal ut på jobbreise igjen. Det var bare det der med å komme i gang, da.
Postet 05-09-16 kl 09:59 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Hei og hopp! Mandag, har sovet i ett strekk uten å være våken og gå på do etc. som jeg pleier, mulig det har med å gjøre at jeg sover alene når mannen er på tur. Han kommer imidlertid tilbake i dag, fint det også. Kjølig morgen, men for et vær! Jeg går fortsatt i sandaler, tilbrakte store deler av gårsdagen i en solstol på terrassen og elsker at sommeren vedvarer! Det blir mer enn tidsnok kuldegrader og gråvær!
Postet 05-09-16 kl 09:59 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg har huket av 1 og 2, kledd meg sånn passelig anstendig for å levere i barnehagen, og har hjemmekontor en stund før jeg skal kjøre og være smilende og serviceminded på seminar en time eller to og så kjøre hjem igjen. Skal ta dress to impress-biten før jeg drar avgårde, tenker jeg. Først, mer kaffe!
Postet 05-09-16 kl 10:01 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Kan melde om striregn, 6 grader og nysnø i fjellene. Men jeg har utsatt et morgenmøte og fått gjort yoga før lang arbeidsdag starter så jeg er fornøyd og tar sikte på å fikse punkt 5 likevel.
Postet 05-09-16 kl 10:10 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Tror jeg må ofre strikketøy og Netflix i kveld og legge meg tidlig. Toåringen har fått det for seg at han må ligge klint oppi mammaen sin og sparke henne i nyrene mellom ett og fire hver natt.

Først sosiologitekster, te og lesestrategier. Og møter i lange baner. Dagens gladsaker: Ingen kom for seint i dag! Jeg fikk endelig logga meg på prøveadministrasjonssystemet! Hurra!
Postet 05-09-16 kl 10:19 av Matilda Matilda er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
God formiddag fra syktbarnkroken. Vesla har feber, men ser ellers ut til å være i fin form. Jeg har drukket te og sjekket e-poster. Tror ikke det blir den mest effektive arbeidsdagen, kanskje vi får kost oss litt ekstra.
Postet 05-09-16 kl 11:00 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Så var vi her igjen. Mandag. Blæh.
Fin helg dog. Med mye aktiviteter både for oss voksne og de små.
Postet 05-09-16 kl 11:02 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Punkt 1 og 2 er haket av, skal vurdere punkt 5 i løpet av dagen.
Postet 05-09-16 kl 11:21 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Morn. Jeg drømte i natt at jeg oppdaget at jeg var gravid, så jeg har kost meg ekstra med å obsververe hvor fantastisk smooth det er med "store barn-morgener", med unger som står opp og kler seg selv og spiser og smører matpakke og trenger kanskje bare en påminnelse eller to om tannpuss, mens jeg skriver to-do-liste for dem for ettermiddagen som min eneste oppgave for morgenen.
Postet 05-09-16 kl 11:25 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Kombinasjonen månedsavslutning og loppemarked til helgen tyder på at det kan bli en travel uke.
Postet 05-09-16 kl 11:25 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Candy Darling sin avatar
God morgen! Jeg fanget en Slowbro utenfor kontoret mitt i dag, og det veide NESTEN opp for den overveldende JEGKASTERBORTLIVETMITT-følelsen av å kjøre i 50 min til jobb i stedet for å sykle. Siste gang denne uken, håper jeg.

Tror jaggu jeg skal vimse en tur i lunsjen i stedet for å trøkke på pauserommet. #goalday
Postet 05-09-16 kl 11:25 av Candy Darling Candy Darling er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Polyanna, apropos store barn: I dag tidlig var første morgen hvor både Mannen og jeg skulle på jobb, den lille i barnehage og gutta tidlig på skolen, og så hadde jeg en bitteliten tidsklemme og spurte han eldste "kan du passe lillesøsteren mens jeg dusjer hvis jeg bare smører matpakken din fort først?", og da sier jammen lillebror "jeg holder på å smøre matpakken til storebror nå, jeg, siden han leker med lillesøster!"

Dagens store unger/små unger-idyll der, altså.
Postet 05-09-16 kl 11:48 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Maverick.

Det er heldigvis snart lunsj. Jeg er sulten og sur og tror egentlig at mat kan hjelpe på begge deler.
Postet 05-09-16 kl 12:25 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Ja, det hadde sikkert også løst seg fint, altså, og jeg har sett mange eksempler på "hele familiens elskede dessert med 4-5 "store" til å elske seg og passe seg" som er helt nydelige.

Men ikke nå, for oss.
Postet 05-09-16 kl 12:53 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jojojojo!
Postet 05-09-16 kl 12:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Jeg er snart 45, Mave.
Postet 05-09-16 kl 12:59 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Harriet Vane sin avatar
Bare skolebarn! Endelig! Åtte år med kombinasjoner av skole, babyer, barnehage og hva_har_du er endelig over. De smører matpakke mer eller mindre selv, kler på seg selv, går til skolen og hjem igjen selv. Og jaggu har ikke minsten fått taket på bokstaver og lyder allerede!
Postet 05-09-16 kl 13:08 av Harriet Vane Harriet Vane er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
45 er det nye 30.
Postet 05-09-16 kl 13:11 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Åh, kom igjen, Poly!

Jeg har gjort det enkelt for meg selv og skaffet meg hund i stedet.
Postet 05-09-16 kl 14:35 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
... i stedet?
Postet 05-09-16 kl 14:40 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jepp, i stedet for å være helt crazybananas og få et barn, liksom. Man er tross alt nesten middelaldrende.
Postet 05-09-16 kl 15:05 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Det er veldig gøy å få barn og valp samtidig. Spesielt når det er pappaen som har permisjon.
Postet 05-09-16 kl 15:06 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg synes i grunn det holder med valp.
Postet 05-09-16 kl 15:19 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Gaia sin avatar
Jeg har sovet i nesten hele dag. Dvs. jeg har stort sett sovet av og på siden fredag ettermiddag/kveld. Jeg håper snart all søvnen gjør imunforsvaret mitt i stand til å kverke det standhaftige forkjølelsesviruset som har inntatt kroppen min. Her leker vi ikke forkjølelse, nei.
Postet 05-09-16 kl 15:31 av Gaia Gaia er ikke aktiv
Gammel
Trixie sin avatar
Hepp hepp.
Tidlig ferdig på jobb, diverse møter og hjem til en leilighet uten vann, det er planlagt da, og kommer forhåpentligvis i løpet av kvelden.

Barna er borte noen timer, så jeg nyter litt ro i huset.
3 arbeidsdager igjen før F...
Postet 05-09-16 kl 17:12 av Trixie Trixie er ikke aktiv
Gammel
Drukner i jobb, vikaren vi har leid inn er sykemeldt, så da må jeg fikse tre jobber alene. Sent hjemme, men de store barna fikset seg middag og fikk yngste avgårde til kulturskolen. Sol fortsatt, trøtt selv om jeg la meg kl 22 i går. Mulig det blir en snarvisitt på sykehuset til min far.
Postet 05-09-16 kl 19:29 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no