Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Freffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Freffe

Postet 12-08-16 kl 08:06 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 44

Kommentarer

Gammel
Palmen sin avatar
Trøtt trøtt trøtt. Venter på at kaffemaskina mi skal våkne. Har en leveranse i dag så dagen starter med tidlig hjemmekontor. :snork:
Postet 12-08-16 kl 08:08 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Jeg har en 7-åring i dag! Minstebabyen er plutselig ikke baby mer. Hun har gledet seg til bursdagen sin i ukesvis og omtrent hatt timesnedtelling.
Postet 12-08-16 kl 08:45 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Gratulerer, Éowyn!
Jeg har kaffe og strikketøy, klesvask i gang, og tenker jeg venter litt før jeg gjør mer avanserte ting.
Postet 12-08-16 kl 08:54 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Gratulerer med 7-åring!

Jeg er på jobb og har sur mail i innboksen. Kaffe nr 2 først, kjenner jeg.

Det hjelper selvsagt ikke at jeg kun har sovet 5,5 timer i dag, siden jeg av en eller annen idiotisk grunn ble sittende og se på en episode om Ingebrigtsen familien til alt for seint i natt.
Postet 12-08-16 kl 09:23 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! I dag får jeg Secunda tilbake fra Hudøy. Tenker hun er sliten og møkkete. Så da er det gjemmekontor.
Postet 12-08-16 kl 09:30 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Pelen sin avatar
Jeg har aldri sett Herremannen så møkkete som når han kom hjem fra Hudøy. Han hadde gjort et eller annet når de skulle dusje så det var bare kaldt vann igjen når det var hans tur. I tillegg var det dårlig vær så de hadde ikke badet mye i sjøen heller. Men han hadde kost seg veldig.
Postet 12-08-16 kl 09:34 av Pelen Pelen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Grattis, Eowyn!

Jeg sliter fortsatt med hodepine, men mistenker kontaktlinsekrøll. Nå har jeg byttet om, så får se om det hjelper.
Knøtteliten var trøtt som en strømpe ved SFO-levering i dag, men det kommer seg sikkert. Knotten var ikke mulig å få kontakt med da vi dro. Han kommer til å få en tøff uke neste uke. Eller kanskje ikke. Han begynner halv tolv på skolen på torsdag, så det er jo fin overgang.
Postet 12-08-16 kl 09:37 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Gratulerer, Eowyn!

Jeg er på jobb, og er fortsatt urimelig sur fordi jeg synes det er helt urimelig at jeg må stå så tidlig opp om morgenen. Men jeg merker at kaffe hjelper kjappere nå enn det gjorde for noen dager siden, så gi meg en uke eller to til så går det nok over.
Postet 12-08-16 kl 09:46 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Grattis med 7-åring, Eowyn!

Og av deg, Adri. Jammen bra du innser at du er _litt_ urimelig.
Postet 12-08-16 kl 09:50 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg føler egentlig mest at jeg er sur og at ingenting hjelper. Det går seg sikkert til i løpet av august, eller kanskje september.
Postet 12-08-16 kl 10:03 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Vi kan danne en klubb, sol. For de som mener de har en helt berettiget grunn til å være sure (selv om vi kaaaanskje ikke har det).
Postet 12-08-16 kl 10:06 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Jeg er våken, har fortsatt bortehjemmekontor, og det øsregner ute. Natten bød på litt uroligheter i magen, men sov innimellom. Ett av fire barn i huset her hadde også ugrei mage i går kveld, håper det ikke er noe som går, krysser fingrene. Kjøre bil alene med jentene hjem på søndag er ikke kombinerbart med magetrøbbel.

I morgen skal jeg møte god venninne til sushilunsj, så kan definitivt ikke være syk da!
Postet 12-08-16 kl 10:11 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Jeg har ikke begynt å bli sur enda, men vi kan snakkes torsdag i neste uke.

Akkurat våknet, men lurer egentlig på om jeg skulle lagt meg igjen.

Nada planer for dagen, får se hva jeg finner på.

Gratulerer med 7årsdag.
Postet 12-08-16 kl 10:12 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Jeg føler meg trøtt og uopplagt og uttygd. Bra det er fredag men jeg håper jeg får en bedre formkurve enn dette i neste uke.
Postet 12-08-16 kl 10:14 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Minerva sin avatar
William slutter i SKAM, men vi får tenne et lys, ta en kaffe, stå opp og brette opp ermene likevel. Vi skal ha stor fest i hagen i morgen og jeg er så spent på været. Skulle så gjerne hatt søndagens vær! :neglebiter: :biternegler: :hvalsørenheterdensmilyen?:
Postet 12-08-16 kl 10:15 av Minerva Minerva er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Første hele dag på jobb og det var helt usannsynlig hardt å komme seg opp i morges. Jeg endte med å ikke være på kontoret før 9. Heldigvis er det bare en "komme seg gjennom e-posten" dag og det skal jeg klare. Jeg er alene på kontoret, men det betyr at jeg kan spille høy musikk og jeg har lunsjavtale med en venninne så det skal gå bra.
Postet 12-08-16 kl 10:16 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Jeg er ikke sur, men trøtt er jeg. Vi fikk strøm på det nye kjøkkenet i går og lagde middag der for første gang, og kvelden gikk med til å sette på plass i skap og få opp møbler i stuedelen. Det blir så fint! Dette er det lureste vi har gjort på lenge. Greit at det er fredag i dag, så vi kan sulle rundt og fikse i helgen. Jeg må nok i en kjøkkenbutikk på vei hjem.
Postet 12-08-16 kl 10:17 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Jeg er med, Adri! Jeg trenger å være sur med jevne mellomrom. Når jeg kan, gjemmer jeg meg og er sur i fred. Ble ikke du gjort ære på i går og greier? Det finnes sikkert de som syns du ikke kan være sur da.
Postet 12-08-16 kl 10:20 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på kontoret, men i dag skjønte jeg hva "folk" mener om at torsdag er den nye fredag. Jeg har tatt buss tvers gjennom byen hele uka for å følge knerten på sommerskole. Hver morgen har bussen vært helt stappfull. I dag var det til og med sitteplasser ledig hele veien.

Jeg er klar for nok en dag på Øya. Det er meldt skikkelig drittvær, så jeg har ullstrømpis, gummistøvler, to ullgensere, regnjakke OG regnponcho. Jeg mener jeg er godt forberedt.
Postet 12-08-16 kl 10:22 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Tror ullstrømper er lurt. Brrrr, kaldt i dag!
Postet 12-08-16 kl 10:42 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg ble gjort ære på på FB, og fikk en fin bukett med roser, sol. Men ingen gave.
Postet 12-08-16 kl 10:54 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
Kaldt i dag altså. Kjedelige greier. Og jeg som har kjole på og alt i dag.

Bursdag i dag Adri? Gratulerer
Gratulerer med 7 åring, Eowyn!
Postet 12-08-16 kl 11:20 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Vi hadde bryllupsdag i går, Mex. 15 år. Og fikk veldig koselig kjærlighetserklæring på FB og roser.
Postet 12-08-16 kl 11:24 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Sol sin avatar
Ingen, gave Adri? Ikke rart man blir sur. Hva ga du ham? ;-)
Postet 12-08-16 kl 11:27 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Jeg er mer i klubben til Adri og Sol.
Det er helt utrolig hvor dust folk er når jeg er sur.
Postet 12-08-16 kl 11:29 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Sitat:
Ingen, gave Adri? Ikke rart man blir sur. Hva ga du ham? ;-)
Han fikk en løpejakke av meg dagen før, som jeg mener kvalifiserer som nesten gave.
Postet 12-08-16 kl 11:44 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Susse sin avatar
Vått, grått og ferdig med bunken av papirer på jobb. Dette blir en lang dag.
Heldigvis kommer stadig små nurk og mammer innom her for en prat. Siste rolige fredag før skolen begynner mandag og livet mitt både jobb og hjemme girer opp minst 10 hakk.
Jeg har aldri fått noe gave på bryllupsdagen jeg heller
Tror jeg har fått blomster et par ganger, i allefall på 10 årsdagen.
Postet 12-08-16 kl 12:17 av Susse Susse er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Gave på bryllupsdagen? Ukjent konsept for oss.

Anywho, jeg drukner i arbeid, men vil ikke jobbe overtid i dag igjen. Ikke minst fordi jeg har mamma, søster og niese på besøk og dessuten MÅ få tatt meg en løpetur (råtner på rot), og det er uforenelig med jobbing til langt på kveld. Hmpf.
Postet 12-08-16 kl 12:54 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi kjøper heller ikke gave på bryllupsdagen, men den feires med at vi går ut og spiser på fin restaurant.
Postet 12-08-16 kl 13:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Vi har en uke igjen før skolen starter. Neste uke skal knerten på byggeskole (i regi av selskapet NCC, men som finner sted på nærskolen) og snuppa skal ha helt fri hjemme. Jeg planlegger at hun skal rydde i skapet sitt, men det tror jeg ikke er en del av hennes planer. Jeg aner konturene av en liten diskusjon.
Postet 12-08-16 kl 13:06 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg synes en hver festlig anledning fortjener en gave.

Men jeg ble ikke sur for manglende gave i går, altså, jeg er bare litt sånn småsur pr. def. om dagene, uten at jeg helt har klart å finne rotårsaken. Det er urimelig at jeg må stå opp om morgenen, det er urimelig at jeg må jobbe og ikke kan ha mer ferie, og det er virkelig urimelig at sommeren er slutt.
Postet 12-08-16 kl 13:25 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Når jeg går rundt og er småsur uten grunn, så hender det at jeg får mensen like etterpå.
Postet 12-08-16 kl 13:31 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Jeg er småblid i dag, jeg har nemlig fått trent allerede før jobb, har gjort en innsats på jobb, og har kaffe i koppen. Igjen. I ettermiddag skal jeg til faren min og få servert middag.
Postet 12-08-16 kl 13:39 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Polyanna sin avatar
Stoppet på 7-11 i dag morges og fniser enda over forsiden på Se&Hør. Den dekket stort sett Den Kongelige Skilsmisse, og ett av oppslagene var:

"SYNSKE ANNE SPÅDDE SKILSMISSEN!!"

Fniser enda.
Postet 12-08-16 kl 13:43 av Polyanna Polyanna er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Sommeren er slutt. Håper det er sant at det blir finvær her til uka. Heldigvis er høsten fin også. Jeg har enda et nytt epletre, og bare jeg har varma meg med en kopp te, skal jeg ut og grave hull til det, det blir fint! Etter det skal jeg liksom vaske litt hus og ukehandle, får se om det blir tid til begge deler... Siste avspaseringsdag i dag.

Jaja. Når det er sånt regn, kan man jo like gjerne ha på ull og gjøre morsomme ting på jobb, som å gå hjemme og furte!
Postet 12-08-16 kl 13:47 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Divine sin avatar
Jeg er også småsur per def. for tida. Derfor kommenterer jeg lite her inne på FP. Faren for eder og galle og snurthet og sutring fra min side er for stor.
Postet 12-08-16 kl 13:50 av Divine Divine er aktiv nå
Gammel
Sol sin avatar
Det var en dårlig spøk det med bryllupsgaven, altså. Jeg er bare sånn generell sur inni meg og kjente så godt igjen hvordan Adrienne karakteriserte seg selv. Vel, jeg forbeholder meg retten til å være sur for meg sjæl og vet at jeg er veldig hyggelig når jeg først er blid.
Postet 12-08-16 kl 13:58 av Sol Sol er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Det fine med å ikke ha sett snurten av sommeren, er at det ikke er noe problem om den er over.

Jeg skal ut og drikke bobler etter jobb. Jeg har glemt lommeboken hjemme. Finn en feil.
Postet 12-08-16 kl 14:48 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
Timar sin avatar
Siste dag på ferie, og jeg er ganske blid. Men jeg tipper jeg melder meg inn i urimelig-sur klubben fra ganske tidlig mandag morgen..

God helg, alle sammen!
Postet 12-08-16 kl 14:52 av Timar Timar er ikke aktiv
Gammel
Jeg skal treffe to gode ekskolleger fra Stavanger i dag. De er kommet for å besøke meg, men fikk dessverre regn. Men, det blir fin fint uansett. Ut og spise sushi og drikke vin.
Postet 12-08-16 kl 15:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Anda sin avatar
Sol: med den avataren er det klin umulig å forestille seg deg sur.
Postet 12-08-16 kl 15:30 av Anda Anda er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Det er visst typiske bryllupsdatoer nå, vi har bryllupsdag i morgen. Ingen stor feiring, men i fjor (10 år) var vi på overraskelsestur (overraskende for meg) til Paris - den sørger vel for at mannen er på plussida i et par år.
Postet 12-08-16 kl 15:52 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Han sikret seg bra der, celebelen! Vi har bryllupsdag på søndag. 6 år, blir neppe noen stor feiring, men vi har spist så mye ute pga kjøkkenoppussing at det føles vel så luksusaktig å lage en god middag hjemme i år.
Postet 12-08-16 kl 16:02 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
Éowyn sin avatar
Takk for bursdagshilsener!

Sitat:
Det er urimelig at jeg må stå opp om morgenen, det er urimelig at jeg må jobbe og ikke kan ha mer ferie, og det er virkelig urimelig at sommeren er slutt.
Sånn har jeg det og for tiden. Bortsett fra den siste setningen, da. Kan ikke bli sur over at noe som aldri har kommet har til slutt.
Postet 12-08-16 kl 16:06 av Éowyn Éowyn er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no