Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Nabbe

20. Ramadan

Rangér dette innlegget

20. Ramadan

Postet 06-10-07 kl 23:02 av Nabbe

20.Ramadan:
I dag fastet jeg jo ikke, siden jeg er på reise, så jeg kunne stå opp litt senere enn vanlig, og sove etter morgenbønnen. Ungene sov enda da jeg sto opp klokka åtte, men jeg fikk da liv i de til slutt.

De fløy rundt og pakket tingene sine, og klokka halv ti var vi ute av huset, på vei til våre ulike destinasjoner. Malika dro blid og fornøyd til Emma klokka 11, og Sofiane, Khadija og jeg dro til Seljord med 11.30-bussen.

Det gikk overraskende bra på bussen med Khadija. Hun var pigg og opplagt hele veien, og lekte og snakket med oss når hun ikke sov. Rett før Åmot trodde jeg at hun skulle spy, men det gikk heldigvis bra, og etter en halvtimes pause i Åmot, så var hun klar for de siste 40 minuttene på bussen. På bussen kom jeg i skikkelig Ramadan-stemning, fordi jeg hørte en Nasheed av Dawud Warnsby Ali, som heter “We have scanned the sky”, som handler om Ramadan. Jeg har hatt den på mp3-spilleren lenge, men har aldri hørt sangen i det hele tatt, faktisk. Nasheed-en er vakker, og Dawud Ali har en fantastisk stemme faktisk. Han har ikke sånn klokkeren stemme, det har han ikke, men han synger pent.

Da innså jeg vel hvor mye jeg kommer til å savne Ramadan når alt er over om litt over en uke. Trist er det. Vi kom da endelig fram sent på kveld, og kunne spise litt middag, og så gikk vi i seng. Khadija var usedvanlig klar for å legge seg, og vi hade bare ett par tilfeller av “Stå opp”, før hun sovnet ganske så sliten rundt klokka ti.

Da var mor ganske så ferdig også, så det var bare deilig å endelig legge seg ned!

Postet under Ramadan
Kommentarer 0 E-post blogginnlegg
Kommentarer totalt 0

Kommentarer

 
Nylige blogginnlegg av Nabbe

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no