|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Peppy!
|
Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Jeg er ikke spesielt flink til å lage mat, så nå må jeg bare sjekke her: Jeg planlegger å lage grøt av 2 liter melk, for å ha grøt nok både til julegrøtspising i kveld og til riskrem i morgen. Er det dødfødt å lage så mye i slengen? Bør jeg lage i to gryter? Jeg er en mester i å svi melk, så jeg har litt angst for det her. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Curlingkone
|
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Rør HELE tiden. Da brenner det seg ikke. Og gjerne vær forsiktig med varmen og. Det trenger ikke fosskoke.
|
|
|
#5 |
|
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Det er ikke lettere aa faa til en liten porsjon gröt enn det er aa faa til en stor porsjon. Det er bare mye större konsekvenser hvis man svir den store. I alle fall hvis det er til over 40 personer. :erfart: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
:)
Medlem siden: Jan 2007
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Jeg har aldri klart å lage grøt uten å svi bunnen. Anbefaler fjorlands - knallgod.
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Jeg har nettopp spist grøt av 2 liter melk. Dynegrøt riktignok, men hvis du setter den i ovn på 50 grader tror jeg det går ganske fort. Overhodet ikke svidd i bunnen. :mett:
|
|
|
#8 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Jeg bruker som regel 1.9 liter når jeg lager grøt, og det er sjelden den blir brent. Muligens litt gyllen i bunn mot slutten bare. Med en gang du har i melka, skru plata ned på det nest laveste, og la den stå slik til det er ferdig. Det tar muligens lenger tid, men mindre sjans for å svi.
|
|
|
|
#9 |
|
Peppy!
|
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Jeg lager risengrynsgrøt hver lille julaften, men da tradisjonelt på én liter melk. Jeg er veldig bekymret for å har kødda til rutinen her nå. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Så flink du er! Jeg brenner ALLTID, alltid grøten i bunnen, men med dynegrøt er det et problem jeg ikke har lengre. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Peppy!
|
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Flink? |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Hertuginne
|
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Tips til neste gang: Varm opp melken i micro og hell over risen når vannet har kokt inn og skru ned plata på nestnederste hakket. Da trenger du bare røre en gang i kvarteret eller så.
|
|
|
#18 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?
Noen har visst det. Jeg har aldri gjort det, den blir mye bedre på bare melk.
|
|
|
#19 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Klarer jeg å lage risengrynsgrøt av 2 liter melk uten å svi alt sammen?Den smaker like godt hvertfall, om ikke helt det samme. Konsistens og alt er kjempefin, og av en eller annen grunn svir den seg ikke. (jeg har ødelagt 2 eller 3 gryter på grøt i min tid, før jeg oppdaget dynegrøt) |
|
|
|
![]() |
|
|