Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-06, 11:50   #1
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Mulig leserinnlegg, trenger synspunkter og hjelp til forbedring

Det er normalt
Eldstejenta vår sov ikke mer enn 2 timer sammenhengende de første 6 mnd. Det er normalt sa de på helsestasjonen. Hun var tydelig plaget med magesmerter, hadde grønn avføring med spor av blod i; det er normalt sa legen på helsestasjonen da vi var til kontroll, her har dere en oppskrift på sukkervann, det vil hjelpe. Vi tok det opp med helsesøster flere ganger, og lurte på om det var noe i kosten jeg burde kuttet ut, hun fikk bare morsmelk. Det er for mye bry å kutte ut melkeprodukter sa helsesøster, og ville ikke anbefale det.
Det ble mer blod i avføringen til jenta, så en morgen tok vi henne til legevakten, etter en rektal eksplorasjon ble det påvist en sprekk i endetarmsåpningen, denne kunne komme av at jenta pressa sånn når hun skulle bæsje. Det var ikke unormalt sa de på legevakten. Jenta fikk mer og mer slim i avføringen, det er normalt sa de første gang vi var innom kveldspoliklinikken. Andre gang vi var innom sa legen at jenta reagerte ihvertfall på melkeprodukter som jeg spiste, så det måtte jeg kutte ut i min kost. Det ble gjort og jenta ble litt bedre. Da jenta var 7 mnd fikk vi endelig komme til en spesialist, da ble det påvist betennelse i tarmen. For at hun skulle bli bedre skulle hun fremdeles få morsmelk, men denne måtte være fri for melkeproteiner, fiskeproteiner, soyaproteiner, eggeproteiner og gluten. Når jenta nå er nesten to år tåler hun fremdeles ikke noen av disse tingene.

Jenta ble av spesialisten henvist til prikktesting. Da vi kom inn igjen til sykepleieren for å kontrollere resultatet fikk jeg meg en skyllebøtte. Hvorfor kom jeg der med mitt barn og brukte av hennes tid? Det var tydelig at det ikke var noen ting galt med barnet, det var helt unødvendig å utsette barnet for denne påkjenningen, og hun hadde bedre ting å gjøre. Jeg måtte trekke pusten dypt flere ganger før jeg klarte å svare rolig på det. Jeg hadde tross alt barnet sittende på fanget.

Jeg gikk tilbake til helsestasjonen etter at jeg begynte på diett, og sa at jeg syntes de kunne anbefalt meg på et tidligere tidspunkt å slutte med melkeprodukter. Det gjør vi alltid var svaret jeg fikk av de tre helsesøstrenen som var tilstede. Jeg har derimot snakket med to andre mødre som også har barn med påvist melkeintoleranse som hører til samme helsestajon som er blitt frarådet å kutte ut melkeprodukter av helsesøster.

Vi fikk et barn til, og spesialisten sa at det var stor sjans for at nestemann også ikke ville tåle melk, så jeg ble anbefalt å holde et melkefritt kosthold mens jeg ammet. Da jenta vår ikke tåler at vi har noen av de ovenfornevnte ingrediensene i hus til vanlig, var det ikke så vanskelig å gå på diett. Allikevel ble gutten dårlig. Allerede etter et par dager hadde han slimete avføring som lignet den søstera hadde. Det er normalt sa de på barselavdelingen. Det er normalt sa legen på helsestasjonen. Fastlegen vår sendte henvisning til spesialist, som ba oss ta kontakt om han ble verre. Det er nomalt sa de da jeg tok ham med til kveldspoliklinikken, men han ble lagt inn da faren tok ham med neste dag. Han hadde også betennelse i tarmen.

Så langt har jeg kommet, jeg trenger en litt kul avslutning om jeg skal sende det inn. tenkte litt på noe om hysteriske mødre som blir avvist av helsepersonell, men det blir litt klisje kanskje?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:42.