|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Forslag til bøker?Datteren min skal skrive en særoppgave, men vi er like blanke begge to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Forslag til bøker?Henrik Ibsens "Vildanden" kanskje eller "Det nye vannet" av Roy Jacobsen. |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: Forslag til bøker?Glemte å si at det må være en norsk forfatter. Og bøkene trenger ikke å være en trilogo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Forslag til bøker?
Disse har jeg ikke hørt om før. Har du lest dem? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Rastløs dagdrømmer
|
![]() Sv: Forslag til bøker?Når jeg tenker på far/datter-forhold, tenker jeg automatisk på oppvekstromaner om jenter uten at jeg husker nøyaktig hvor mye disse bøkene handler om akkurat dette...
![]() |
#9 |
![]() Sv: Forslag til bøker?Tusen takk, LilleT, skal sende disse navnene videre, og så får hun lese på nettet om dette er noe. Tusen takk for at du har tatt deg tid til dette!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
flisespikker
|
![]() Sv: Forslag til bøker?Går hun på videregående?
![]() |
#11 |
Ja, hun går på videregående. Kanskje dette er det rette for henne? Hun leser ikke noe særlig med bøker, og har lesevansker, så det kan bli en utfordring. Men kanskje disse finner på lydbok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Rastløs dagdrømmer
|
Jeg tror jeg ville ha tatt en tur på biblioteket og fått anbefalt noe der. Det finnes mange dyktige bibliotekarer som har god oversikt.
![]() |
#13 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til bøker?Elling-bøkene da? Men det blir jo mor/sønn. Norsk forfatter, og stort morsommere blir det jo ikke. Husker jeg leste de mens jeg var gravid, lå oppe hele natten og knistret og lo, og mannen skulle opp på kvisten :gliser: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til bøker?Elling-bøkene får du på lydbok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Har fått nytt nick
|
![]() Sv: Forslag til bøker?Jeg skrev om eventyr-sjangeren. Her kan man jo gjøre mye gøy. Jeg så på Regine Normann's eventyr og sammenliknet med eventyr-sjangeren generellt. Hva som var spasiellt for hennes eventyr og hva som føyde seg inn i normen for eventyr. I tillrgg er hennes skrevet på dialekt da, så jeg kommenterte det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Gro
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Forslag til bøker?Jeg anbefaler som flere andre bøkene om Elling! Om hun feks velger Ingvar Ambjørnsen så ville jeg anbefalt Brødre i blodet (den tredje Ellingboka), en av bøkene om Pelle og proffen (ungdomsbøker)og en tredje bok avhengig av hva hun liker. I og med at hun har lesevansker så er det viktig at ikke leselysta drepes med tunge verk. Pelle og proffen,samt Elling er gode og lettleste! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|