Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Forslag til bøker?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-12-07, 21:26   #1
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Forslag til bøker?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Går hun på videregående?

Jeg er enig i at St. Croix-trilogien er et godt tips. Veldig gode bøker, gripende og underholdende; jeg likte dem veldig godt som jentunge (og nå også). Og far/datter-forholdet er godt beskrevet og ganske komplekst, på godt og vondt. Hun vil helt sikkert kunne se stor utvikling i hvordan faren er sett og beskrevet etter hvert som hovedpersonen blir eldre og ser foreldrene tydeligere (i tillegg til at forholdet mellom foreldrene også endrer seg i årenes løp).

Ja, hun går på videregående. Kanskje dette er det rette for henne? Hun leser ikke noe særlig med bøker, og har lesevansker, så det kan bli en utfordring. Men kanskje disse finner på lydbok?

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-12-07, 05:31   #2
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forslag til bøker?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Ja, hun går på videregående. Kanskje dette er det rette for henne? Hun leser ikke noe særlig med bøker, og har lesevansker, så det kan bli en utfordring. Men kanskje disse finner på lydbok?

Jeg tror jeg ville ha tatt en tur på biblioteket og fått anbefalt noe der. Det finnes mange dyktige bibliotekarer som har god oversikt.

Jeg er litt usikker på om jeg vil anbefale St. Croix-trilogien til en med lesevansker. ikke at den er spesielt vanskelig, men kanskje litt for omfattende. Kan hende bør hun velge en film som alternativ til en bok (event. lydbøker som du sier, selvsagt).

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.