|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??I mitt tilfelle en mann (min far), men skriv gjerne om tips til kvinner også. Min far er en spreking på 82, men han har stort sett "alt", i hvert fall ting jeg tror at han vil ha. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Våre foreldre har stort sett pleid å få bøker, filmer eller musikk, og det trenger man jo alltid noe nytt av hvis man er interessert.
![]() |
#3 |
Permakulturell
|
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??En opplevelse for to (kanskje for deg og han), i hans eller dine hjemtrakter? Teater, middag, sightseeing eller noe sånt? I vår familie trumfer tid ting, i hvert fall for den eldre garde.
![]() |
#4 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Pappa får stort sett bøker om vi ikke kjøper fellesgave til han og mamma.
![]() |
#5 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Min mor er ikke å komplisert, så hun synes det er gøy å få noe nytt, selv om hun har masse greier fra før. Hun får et tøft armbånd av meg i år. Faren min er det verre med, i fjor fikk han airfryer (spleis med søstrene mine), året før fikk han en genser. I år tror jeg det må bli en opplevelse, som billett til konsert på årets jazzfestival her i byen, til våren. Veldig lite som er lagt ut enda, og to av konsertene er et sted med bare ståplasser, så det funker ikke. Hvis det ikke legges ut flere konserter før jul så improviserer jeg et gavekort.
![]() |
#6 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Abonnement på avis, kryssordblad eller et annet blad om noe han interesserer seg for.
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye. 2008 - 2011 - 2013 Sist redigert av Myria : 02-12-24 kl 14:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tatt på
|
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Min mor ønsket seg en enkel batteridrevet radio med både DAB og FM for å ha i beredskapslageret.
![]() |
#8 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Hva med symbolske gaver?
![]() |
#10 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Jeg har noen ganger gitt bort hjemmebakt skikkelig godt brød, med digg pålegg.
![]() |
#11 |
Musk
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Min far pleide å få genser eller bøker de siste årene, evt. noe spiselig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Fotobøker kommer jeg tilbake til. Det kan være fra en tur dere hadde sammen et år, fra et sted dere har tilknytning til hvor du har bilder over mange år, kan du digitalisere gamle bilder og få med i en fotobok?
![]() |
#13 |
Impulsiv innimellom
|
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Pappa får Northug-briller i år, han kom faktisk på et ønske etter at jeg hadde handlet. Det varmeste ullundertøyet til Devold, så det får bli bursdagsgaven hans. Han fyller år i januar. Mamma får nytt strykejern, noe hun ønsket seg. I tillegg har vi kjøpt Nespresso kapselmaskin som de kan ha på hytta. Spleiser med søstrene mine da.
![]() |
#14 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Jeg har de siste par årene gitt en levering fra Oda med ulik mat/drikke i tillegg til en liten gave til de hver. De har alt og ønsker seg ingenting bortsett fra pappa som alltid ønsker seg bøker. I fjor fikk de også abb på Vi over 60 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??
Passer ikke helt i mitt tilfelle, men godt forslag for andre. Jeg tror at han forventer å få brød når han er her på besøk i flere dager. Sist redigert av Pelen : 02-12-24 kl 18:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Koselig, Pelen!
![]() |
#17 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Helt perfekt gave!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??For en flott gave! |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Kjempefin gave Pelen!
![]() |
#20 |
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
![]() Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??Fatter'n hadde ikke alt så han pleide å få en husleie eller to og mat. Mutter'n hadde alt, så hun ville ikke ha julegaver de siste åra før hun ble borte i demenståka. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|