Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-24, 13:52   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??

I mitt tilfelle en mann (min far), men skriv gjerne om tips til kvinner også. Min far er en spreking på 82, men han har stort sett "alt", i hvert fall ting jeg tror at han vil ha.

- De siste årene har han fått votter og luer og annet varmt for å bruke når han går tur, men nå har jeg gått litt tom. Vin kunne han få, men han reiser hit og det er litt upraktisk å ta med hjem (og i tillegg er det rimeligere der han bor).

- Finnes det noen smarte dingser for eldre? (Han er veldig god venn med sin Mac, men har en aversjon mot apper i mobilen ellers hadde han fått Airtag til f.eks. nøklene).

- Piggsko har han.

Kanskje vi kan inspirere hverandre?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 14:03   #2
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva i all verden gir man i julegave til forelder som har "alt"??

Våre foreldre har stort sett pleid å få bøker, filmer eller musikk, og det trenger man jo alltid noe nytt av hvis man er interessert.

Ellers: Ting blir jo slitt ut når man har hatt og brukt dem lenge. Kanskje han trenger en ny regnfrakk, pysjamas eller et par nye tøfler? Eller ny stekepanne, enten fordi den gamle er slitt eller fordi den er litt tung? Ny hodepute eller badematte?

Eventuelt kanskje veske eller ryggsekk til håndbagasje, med plass til laptopen (hvis han reiser med den).

Gammel 02-12-24, 14:12   #3
Eia
Permakulturell

Eia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

En opplevelse for to (kanskje for deg og han), i hans eller dine hjemtrakter? Teater, middag, sightseeing eller noe sånt? I vår familie trumfer tid ting, i hvert fall for den eldre garde.

Gammel 02-12-24, 14:15   #4
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Pappa får stort sett bøker om vi ikke kjøper fellesgave til han og mamma.

Ellers så får han "vinter"skjorter fra mamma i år.

Mamma er vanskelig å kjøpe til. I år skal hun få gavekort fra hudpleiesalong. Hun har også fått gavekort på massasje. Vi har innimellom kjøpt felles gavekort som kan brukes på de fleste butikker her, men problemet er som du sier at de har det meste så de sliter med å finne noe å kjøpe for sånne gavekort.

Gammel 02-12-24, 14:21   #5
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min mor er ikke å komplisert, så hun synes det er gøy å få noe nytt, selv om hun har masse greier fra før. Hun får et tøft armbånd av meg i år. Faren min er det verre med, i fjor fikk han airfryer (spleis med søstrene mine), året før fikk han en genser. I år tror jeg det må bli en opplevelse, som billett til konsert på årets jazzfestival her i byen, til våren. Veldig lite som er lagt ut enda, og to av konsertene er et sted med bare ståplasser, så det funker ikke. Hvis det ikke legges ut flere konserter før jul så improviserer jeg et gavekort.

Min stefar fyller 90 år rett over nyttår, han får en Varsity caps i ull.

Andre ting jeg kommer på i farta, som kan være aktuelle:

Netatmo værstasjon har vært nevnt i annen tråd (mine svigerforeldre fikk en slik et år, vi har det også).

Puslespill, for eksempel fra Cewe Japan photo, med bilder av hyggelige minner fra ulike perioder, eller et sted de har tilknytning til, som hytta, barndomshjemmet e.l.

Luer, hansker, skjerf e.l. med refleks fra Morild

Gammel 02-12-24, 14:22   #6
Myria
Eppur si muove.

Myria sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Abonnement på avis, kryssordblad eller et annet blad om noe han interesserer seg for.
"Gavekort" på lunsj eller middag ute med dere.
Digital fotoramme med bilder av familier, evt fotobok.

Sist redigert av Myria : 02-12-24 kl 14:44.
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 14:31   #7
Fersken
Tatt på

Fersken sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Min mor ønsket seg en enkel batteridrevet radio med både DAB og FM for å ha i beredskapslageret.
(fant en med solcellebatteri og sveiv i tillegg til oppladbare batterier)

Gammel 02-12-24, 14:35   #8
frukt
finner ut av mye

frukt sin avatar

Medlem siden: Mar 2013
Blogginnlegg: 267
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hva med symbolske gaver?
I fjor ga jeg bort minehunder.
https://symbolskegaver.no/alle-produkter/

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 14:38   #9
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bøker eller opplevelser. Jeg støtter veldig å gi en hyggelig opplevelse sammen med deg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 15:21   #10
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har noen ganger gitt bort hjemmebakt skikkelig godt brød, med digg pålegg.

Gammel 02-12-24, 15:29   #11
liefje
Musk

liefje sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
liefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de flesteliefje er kulere enn de fleste
Standard

Min far pleide å få genser eller bøker de siste årene, evt. noe spiselig.

Typiske gaver til mamma har vært nattkjole, klær, veske, hudpleieprodukter eller gavekort på hudpleie, skjerf, hansker, noe spiselig, smykker etc. etc. Lett å kjøpe til henne.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 15:32   #12
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Fotobøker kommer jeg tilbake til. Det kan være fra en tur dere hadde sammen et år, fra et sted dere har tilknytning til hvor du har bilder over mange år, kan du digitalisere gamle bilder og få med i en fotobok?

Gammel 02-12-24, 15:34   #13
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pappa får Northug-briller i år, han kom faktisk på et ønske etter at jeg hadde handlet. Det varmeste ullundertøyet til Devold, så det får bli bursdagsgaven hans. Han fyller år i januar. Mamma får nytt strykejern, noe hun ønsket seg. I tillegg har vi kjøpt Nespresso kapselmaskin som de kan ha på hytta. Spleiser med søstrene mine da.

Henger her inne for tips til svigerforeldrene mine, de er hakket vanskeligere.

Gammel 02-12-24, 16:10   #14
Obelix
Ferdig!

Obelix sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Jeg har de siste par årene gitt en levering fra Oda med ulik mat/drikke i tillegg til en liten gave til de hver. De har alt og ønsker seg ingenting bortsett fra pappa som alltid ønsker seg bøker. I fjor fikk de også abb på Vi over 60

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 17:08   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg har noen ganger gitt bort hjemmebakt skikkelig godt brød, med digg pålegg.

Passer ikke helt i mitt tilfelle, men godt forslag for andre. Jeg tror at han forventer å få brød når han er her på besøk i flere dager.

Dere fikk meg inn på et bra spor. Jeg har nå invitert meg hjem til min far (uten at han foreløpig vet det) og så har jeg kjøpt billetter til en humorforestilling med en skuespiller/artist som jeg tror pappa liker. Min søster blir også med og pappa (og vi to) koser oss veldig når vi tre gjør noe sammen. Jeg regner ikke med at han har noen andre planer en helt vanlig søndag i februar.

Sist redigert av Pelen : 02-12-24 kl 18:26.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 17:46   #16
millact

millact sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Koselig, Pelen!

Gammel 02-12-24, 18:06   #17
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Helt perfekt gave!!

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 18:19   #18
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For en flott gave!

Om andre trenger råd kan jeg bidra med gavekort til fotpleier. Eldre (og ofte spreke) menn får ofte harde, sprø tånegler og hard, tørr hud. Svigerfar fnyste først av gavekortet han fikk til en bursdag, men nå går han fast til fotpleie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-24, 18:49   #19
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefin gave Pelen!

Gammel 02-12-24, 18:55   #20
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Fatter'n hadde ikke alt så han pleide å få en husleie eller to og mat. Mutter'n hadde alt, så hun ville ikke ha julegaver de siste åra før hun ble borte i demenståka.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.