Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Språkopplæring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-05-07, 22:24   #1
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Språkopplæring

Dårlig tittel men kommer ikke på noen bedre i farta.

Eldste gutten min starter på ungdomskolen til høsten, og i den anledning skal de enten lære et språk til eller ha fordypning i norsk eller engelsk.
De språkene han kan velge mellom er spansk, fransk og tysk.

Han har skrivevansker og vi har en pc søknad inne nå. (greit å ta med det med vanskene i denne anledning)

Så trenger jeg noen innspill om hva dere ville anbefalt av språk/fordypning.
Han vet ikke helt selv hva han vil og de får også forsøke seg fram fra skolestart fram til høstferien, men da tar de det endelige valget.

Jeg anbefalte spansk til han.
Fransk har en haug med unødvendige bokstaver.
Han sliter med å skrive og trenger da ikke velge et språk som er nesten umulig for vanlige folk uten problemer å skrive.
Hadde selv fransk og synes det var vanskelig, men hadde det bare 1 time i uka da.
Tysk har en gramatikk som er vanskelig nok i allefall. Ikke et lett språk og dessuten synes jeg det ikke er noe pent språk heller.
Spansk derimot er jo mere "internasjonalt" en de to andre, og jeg innbiller me at det ikke er sååå ille skriftlig (sammenlignet med fransk)

Engelsk fordypning virket ikke så ille som jeg først forestilte meg
For 8. klasse er hovedmålet: Britisk engelsk g deles inn i emnene. matkultur, sport. musikk, politikk, filmlitteratur, natur og dyreliv.
(det virket plutselig veldig omfattende da....)

Så også at det stod at fransk, tysk og spansk krevde like mye pugging av gloser og grammatikk, men uttale er litt vanskeligere på fransk.

Noen som har noen innspill?
FOrdeler og ulemper med de forskjellige språkene/fordypning?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:07.