Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lasagne. Hva gjør jeg feil?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-11, 21:35   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lasagne. Hva gjør jeg feil?

Jeg kan ikke lage skikkelig perfekt lasagne. Den smaker godt, det er ikke det, og jeg kan lage både knallgod kjøttsaus og ostesaus. Men det er noe med konsistensen jeg ikke greier. Enten blir den næmest rennende (selv om jeg prøver å lage tykkest mulig sauser), eller så blir lasagneplatene nesten sprø i kantene, og det blir for lite pasta i den og, ja i det hele tatt.

Hvordan "bygger" man opp den perfekte lasagnen? Helst en som er litt kompakt, ikke veldig kompakt, men en man kan skjære stykker av, og så står den litt sånn på tallerkenen. Hvor mange lag med plater bør en ha, og er det nok saus til å ha mellom alle disse lagene (det sliter jeg nemlig også litt med)? Hva begynner man og avslutter med, og hvis man ikke har plater mellom de to saustypene, så renner de jo i hverandre? Jeg kan lage nydelig bechamelsaus, men den "forsvinner" liksom litt i alt det andre?

Med teskjeer, takk!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:49.