Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hva er build a bear-klær, og hvor får man kjøpt det?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-10, 20:37   #1
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er build a bear-klær, og hvor får man kjøpt det?

*uvitende tante studerer niesas ønskeliste*

Gammel 28-11-10, 20:38   #2
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er build a bear-klær, og hvor får man kjøpt det?

Er ikke build a bear en egen butikk på diverse senter?

Gammel 28-11-10, 20:38   #3
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er en butikk som heter Build a Bear, og der kan man lage sin egen bamse. De selger også klær som passer til alle bamsene, og det er det niesen din mener.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:40   #4
Beathe
thirtysomething

Beathe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Build-a-bear

Gammel 28-11-10, 20:40   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sandvika Storsenter har i hvert fall den butikken. Tusenfryd har vel også konseptet, men det er neppe særlig aktuelt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 20:43   #6
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Aha! Er dette kult, altså?

Gammel 28-11-10, 20:46   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempekult. Min datter fikk en slik bamse til 7-årsdagen. Det er kjempekoselig å lage en slik bamse. Man går inn, barnet får velge "skallet" til bamsen, så tar hun den med seg videre til "fyllbasen". Der finner hun et lite hjerte som skal ligge i brystet til bamsen, først må hun blåse på det og tenke fine tanker og så legges det inn sammen med fyllet. Så kan hun velge seg en lyd om hun vil det, da lager bamsen en lyd/sang eller lignende når man trykker den på feks. armen.
Så skal hun velge klær og sko til bamsen, og når den er ferdig, lager man en fødselsattest til den. Finner på navn osv. Jeg ble helt salig der inne.

Gammel 28-11-10, 20:47   #8
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Selv gutta her har en bamse derifra, kjøpte da vi var i Køben i 2009.
Nabojenta på 9,5 har flere sånne bamser og har de med på skolen og de har hatt build a bear-party med venninner.
Den siste, en hund, var utrolig nusselig, nesten så jeg fikk lyst på en selv..

Gammel 28-11-10, 20:54   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var nødt å få en sånn da vi var i Kongeparken for noen år siden. Det heter ikke Build-a-bear der da, men konseptet er det samme. Herlig konsept, jeg gleder meg til ungen min blir stor nok til å skjønne noe av det så hun kan få en også.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:28   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt hinsides priser på klær og utstyr til Build-a-bear bamsene. Det er ikke mye en får for pengene.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:33   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Noen er dyre, noen er billige. Vi betalte vel rundt 4-500,- kr for bamsen med lyd og klær og det var en helt grei pris for en bursdagsgave til syvåringen som ønsket seg så voldsomt en slik bamse og leker med den hele tiden. Man velger pris selv etter hvilken bamse og hvilke klær man velger. Ekstra klær kan kjøpes til bursdag/jul osv og man får ganske rimelige klær.
Nå har de også tilbud på valgfri bamse + valgfritt klesplagg til 299,- kr, det er jo helt utrolig billig i og med at den dyreste bamsen vel koster 3-400 kroner og det dyreste klesplagget enda mer.

Gammel 28-11-10, 21:35   #12
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En får sikkert gode pakketilbud og tilbud på diverse klær innimellom, men når vi har vært på de butikkene utenom den gangen vi kjøpte bamesene så er det gjerne rulleskøyter til bamsen og diverse annet som da har kostet neste. 200,- kr for et par sko liksom som de helst vil ha. Uaktuelt å kjøpe et par sko til en bamse som koster så mye.

Gammel 28-11-10, 21:36   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Ja, men man MÅ jo ikke velge det dyreste. Jeg fant fine sko til bamsen for en femtilapp eller noe sånt. Dessuten er jo 200,- kr for et par sko ikke så dyrt om det feks. er akkurat dét barnet ønsker seg til bursdagen.

Gammel 28-11-10, 21:39   #14
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, men man MÅ jo ikke velge det dyreste. Jeg fant fine sko til bamsen for en femtilapp eller noe sånt. Dessuten er jo 200,- kr for et par sko ikke så dyrt om det feks. er akkurat dét barnet ønsker seg til bursdagen.

Greit nok det hvis den ungen synes det er greit å "bare" få et par sko. Jeg synes det blir så lite i pakkene. Jeg liker at et blir større pakker.

Gammel 28-11-10, 21:42   #15
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Storesøs er 12 år, og elsker sin build-a-bear kanin høyere enn alt, kaninen har både badeball, bikini, brudekjole, skoleuniform og masse annet nyttig og simpelthen nødvendig utstyr. Hun (altså kaninen) har vært med på flere ferier og har derfor klær fra både Canada og USA. En smart forretningside er det ihvertfall.
Nå ser det ut til at storesøs blir med pappaen sin til N.Y. neste sommer og da er drømmen at kaninen skal få oppleve å spise på build-a-bear-cafeen på Manhattan.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:49   #16
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Greit nok det hvis den ungen synes det er greit å "bare" få et par sko. Jeg synes det blir så lite i pakkene. Jeg liker at et blir større pakker.

Må bare kommentere denne: Jeg har også endel familie som gjerne vil gi store gaver, og kjøper ofte noe som ikke nødvendigvis blir lekt så mye med eller holder så lenge. (Jeg sier ikke at det er det du gjør). Jeg har prøvd å selge inn at det er bedre å kjøpe en del til briotoget enn et togsett i plast, men det er ikke så lett å få det inn. Men når unger samler på noe på den måten der, er det helt fint å få "bare" et par sko. Da vet jo ungen også ofte hva utstyret koster.

Gammel 28-11-10, 22:00   #17
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Vi har forresten kjøpt noe tøy til kaninen på ebay til en veldig hyggelig pris. Bare vær sikker på at tøyet/utstyret virkelig er fra build-a-bear og ikke bare noe som til forveksling ser slik ut.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:01   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Må bare kommentere denne: Jeg har også endel familie som gjerne vil gi store gaver, og kjøper ofte noe som ikke nødvendigvis blir lekt så mye med eller holder så lenge. (Jeg sier ikke at det er det du gjør). Jeg har prøvd å selge inn at det er bedre å kjøpe en del til briotoget enn et togsett i plast, men det er ikke så lett å få det inn. Men når unger samler på noe på den måten der, er det helt fint å få "bare" et par sko. Da vet jo ungen også ofte hva utstyret koster.

Helt enig. Svigers kjøper ofte heller 10 pakker med ræl enn 1 pakke med en ting barna eller vi virkelig ønsker oss. Kjipe greier, egentlig.

Og om barnet virkelig ønsker seg 1 par bamsesko, hvorfor tror man at det ikke holder? Mine barn blir i hvertfall veldig glade for å få ting de ønsker seg, samme om det er en liten eller stor ting. Nå ble det jo en hel bamse med klær sist, så jeg kjøper sjelden gaver til "bare" 200,- kroner, men om barna ønsker seg veldig en ting tilden prisen så kjøper jeg det og muuligens en liten ting ekstra, men da også en ting jeg vet de vil ha.

Sist redigert av Dixie Diner : 28-11-10 kl 22:11.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 22:05   #19
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Dette er de 2 viktigste bamsene her i huset. (i tillegg til hundene - også fra build a bear, men bamsene er viktigst)
Her har bamsene egne pass til og med... Disse blir behørlig stemplet ved reiser. Så joda, de er endel av familien. Med fødselsattester og det hele. Ungene vet hva klærne koster. Og det er en møysom prosess og gå inn i butikken og finne det rette antrekket.
*gavekort er storstas her i huset* Og når vi er ute å reiser må vi innom de lokale butikkene, hvert land har sine egne kolleksjoner..

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.