Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Politikeres ektefeller og aksjehandel

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-11-23, 11:09   #561
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.219
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg tenker at etterlønnsordningen er noe vi må ha. Så må vi se på om/når den brukes riktig eller feil i hvert enkelt tilfelle.

Det må være greit at politikere etter et valg eller andre omrokkeringer i systemet, får litt tid på seg til å skaffe seg annen jobb, hvis de ikke går tilbake til en tidligere jobb.

Vi ønsker å ha gode politikere. Da må vi også ha gode ordninger. Men den reaksjonen til Raymond? Han har lenge vært en av mine favoritt-politikere. Jeg vurderte for første gang i mitt liv å stemme på Ap på grunn av ham i år. Men dette her? Slik jeg har forstått det, så har han valgt å starte senere i jobben hos Norsk Folkehjelp, slik at han kan få noen måneder uten å måtte jobbe.

Han har gjort en god jobb. Jeg er veldig fornøyd med det han har gjort for Oslo kommune. Men har den jobben han utførte virkelig vært så god at han fortjente opp mot tre måneder lønnet ferie etterpå? Virkelig? Jeg er ekstremt skuffet over hans reaksjon. Denne måten å berike seg selv på syns jeg er virkelig ulekker, og det passer ikke inn i hvordan jeg oppfatter at han er.

Jeg håper han skal komme med en beklagelse, jeg. Hvis ikke, så blir jeg fryktelig skuffet.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 11:13   #562
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.789
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Det er det at han har utsatt ny jobb oppstart for å få etterlønn som er forkastelig. Derav min kommentar om at han måtte ha 3 mnd fri først for å motta pengene.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 11:15   #563
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

Jeg synes Ernas (og Sindres) greier er noe helt annet enn at noen tar ut etterlønn.

Ja, helt enig. Politikere risikerer å måtte slutte på veldig kort varsel, og etterlønn er en rimelig ordning i denne typen jobber.

Og selv om man skulle være prinsipielt mot ordningen, er det uansett ikke noe lyssky eller umoralsk i å bruke en ordning som finnes.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 11:19   #564
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.154
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det er det at han har utsatt ny jobb oppstart for å få etterlønn som er forkastelig. Derav min kommentar om at han måtte ha 3 mnd fri først for å motta pengene.

Det jeg kan se, er at han søkte om etterlønn i tre måneder, og så snakket med den nye arbeidsgiveren og ble enig om at han skal begynne 1. januar, og så ba om å få etterlønnen avkortet tilsvarende (altså til to måneder). Det synes jeg virker veldig greit, uten at jeg selvsagt vet nøyaktig hvordan han har tenkt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 11:27   #565
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Det er det at han har utsatt ny jobb oppstart for å få etterlønn som er forkastelig. Derav min kommentar om at han måtte ha 3 mnd fri først for å motta pengene.

Han har utsatt oppstart av ny jobb for å avklare om han skal pålegges karantene, noe som kunne skjedd fordi Oslo Kommune gir penger til Norsk Folkehjelp. Det ville vært alvorlig om han brøt karantenereglene, og dette var ikke avklart før i går.

At det fremstilles som om Raymond Johansen gjør noe ugreit her, er helt absurd. Det var ugreit å svare sånn han gjorde, det har han jo også selv sagt i ettertid.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 11:34   #566
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.416
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Han har utsatt oppstart av ny jobb for å avklare om han skal pålegges karantene, noe som kunne skjedd fordi Oslo Kommune gir penger til Norsk Folkehjelp. Det ville vært alvorlig om han brøt karantenereglene, og dette var ikke avklart før i går.

At det fremstilles som om Raymond Johansen gjør noe ugreit her, er helt absurd. Det var ugreit å svare sånn han gjorde, det har han jo også selv sagt i ettertid.

At det var grunnen hans har ikke kommet fram i landsdekkende aviser (nei, Aftenposten kommer ikke i den kategorien hos meg), så jeg synes det er helt fair at det stilles spørsmålstegn om det er ugreit eller ikke all den tid det var kjent at han hadde en jobb å gå til.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 11:40   #567
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Det sto i Dagsavisen, er den landsdekkende? NRK skrev at han søkte om etterlønn "etter anbefaling fra Oslo kommune", og da ville det jo kanskje vært mer naturlig å spørre hva som var grunnen til den anbefalingen enn å spørre om etterlønnen i seg selv?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 11:45   #568
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.719
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Ja, helt enig. Politikere risikerer å måtte slutte på veldig kort varsel, og etterlønn er en rimelig ordning i denne typen jobber.

Og selv om man skulle være prinsipielt mot ordningen, er det uansett ikke noe lyssky eller umoralsk i å bruke en ordning som finnes.

De fleste er nok enige i at etterlønn for politikere er en god ordning, men blir den brukt eller utnyttet i dette tilfellet?

Disse sitatene fra Johansen er ikke forenelig med intensjonen bak ordningen:

Sitat:

– At man trenger noe tid mellom sånne oppdrag, det er veldig naturlig. Også for å gjøre en god jobb dit jeg kommer, sier Johansen.

Sitat:

– Du er ikke i stand til å begynne i en sånn jobb dagen etter å ha leda Oslo kommune i åtte år.

Kilde: https://www.nrk.no/osloogviken/raymo...une-1.16626295

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 11:49   #569
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.416
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 11:57   #570
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Det var sleivete svart, og han har beklaget det - men som andre skriver her - det måtte avklaringer til og de var ikke gjort på det tidspunktet han ble spurt.

Når alt har blitt avklart, er det også avtalt oppstart i den nye jobben.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 12:01   #571
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

(Sletter litt her, for det var en del jeg ikke hadde lest)

Finnes-saken er i en helt egen størrelsesorden, mest pga. omfanget.

Men jeg synes habilitetssakene til Trettebergsstuen og Tonje Brenna også er veldig alvorlige, og har blitt omtrent glemt i alt Finnes-kaoset. Og der var det faktisk statsrådene som hadde gjort noe galt - ikke ektefellen.

Huitfeldt-saken var også alvorlig, og hun valgte jo ikke selv å gå, for å si det forsiktig.

Så jeg syns den AP-kampanjen som durer på nå (man ser den spesielt på SoMe), er temmelig spesiell. Snakk om glasshus.


Og det aller mest irriterende er at Borten Moe har fått forsvinne helt fra søkelyset, den kjeltringen.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 12:09   #572
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Etterlønn er bra. Å bevisst velge oppstartsdato om 3 måneder, for å makse ut etterlønnen, er vel ikke i tråd med ordningens intensjon. Den er ikke ment for betalt ferie, samme hvor mye jeg unner Raymond det. Og reaksjonen hans var vel - umusikalsk, må man vel kunne si.

Men tror ikke han har gjort noe som ikke var lov. Og størrelselsordenen er noe helt annet enn Finnes.

Men jeg synes habilitetssakene til Trettebergsstuen og Tonje Brenna også er veldig alvorlige, og har blitt omtrent glemt i alt Finnes-kaoset. Huitfeldt-saken var også alvorlig, og hun valgte jo ikke selv å gå, for å si det forsiktig.

Så jeg syns den AP-kampanjen som durer på nå (man ser den spesielt på SoMe), er temmelig spesiell. Snakk om glasshus.

Jeg. har ikke fått med meg kampanje, så det må jeg sjekke ut. Trettebergstuen og Huitfeldt er jo ute, så det er vel ferdig og opp og avgjort?

Jeg er så LEI av politikk og politkere. (Det er jo litt dumt siden jeg faktisk må forholde meg til politikk/jobber med politikk hver eneste dag på jobb, men jeg tillater meg å si det her likevel.),

Jge digger politikk når det er konstruktivt og løsningsorientert. Når det er hyl, skrik, harmdirrende peking på den andre fløyen og stadige avbrytelser, -når ingen hører på hva de andre sier og påstår ting i beste fall er vridd og vrengt på og i verste fall rent oppspinn, da blir jeg drit sur og forbanna.

Abortdebattene som pleier å være hvert år i Arendalsuka, er et eksempel på BRA og kontruktiiv politisk debatt.
Når Terje Søviknes og Raymond Johansen diskuterte politikk og ideologi i en time i Arendal før pandemien - og lyttet engasjert til hva dem andre sa, ble jeg nesten euforisk og lykkelig av å se og høre en diskusjon hvor folkeskikk og logikk var en vesentlig del av innholdet. De fortalte både om hva de mente - og hvorfor de mente det og hvordan de var kommet frem til det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 12:12   #573
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

De fleste er nok enige i at etterlønn for politikere er en god ordning, men blir den brukt eller utnyttet i dette tilfellet?

Disse sitatene fra Johansen er ikke forenelig med intensjonen bak ordningen:



Kilde: https://www.nrk.no/osloogviken/raymo...une-1.16626295

Her er det jo åpenbart veldig mye som er blitt borte i kommunikasjonen, enten fra NRK sin side eller fra Raymond Johansen sin side.

Det stemmer at man ikke kan begynne i en slik jobb dagen etter at man slutter som politiker. Hvorfor ikke? Fordi man kan være pålagt karantene. Jeg lurer på hvorfor NRK sin artikkel ikke utdyper dette i sitatet fra Raymond Johansen? Jeg leste det et annet sted (kan det ha vært Aftenposten?), men nå finner jeg det ikke igjen fordi det er tusen artikler om dette i nettavisene.

Min oppfatning her er at R.J. har forsøkt å gjøre ting rett, i en tid der politiker etter politiker blir tatt i å gjøre det som passer dem best, later som habilitet ikke er et tema og bare durer på. Og så forsvinner det når det kommuniseres videre ut til publikum. Hvorfor?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 12:19   #574
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.806
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Selvfølgelig er det viktig og riktig med etterlønn, men at Raymond (jeg er også skuffa nettopp fordi det var Raymond) svarer på den måten viser at han lever i den politikerbobla som nettopp svekker tilliten ute blant oss vanlig folk (nå er det vanlig folk sin tur!), politikerne syns nemlig de fortjener å makse etterlønn, makse pendlergodtgjørelse og blir indignert når noen stiller spørsmål ved ordningene deres. Det er superviktig at nrk graver i dette, og at han blir forbanna er bare helt utrolig. At han i sin posisjon ikke godtar at det stilles spørsmål om dette, etter alle sakene om politikerordninger er urovekkende og jeg tror det sier noe om disse maktmenneskene. Og så er det spesielt umusikalsk i den tida vi lever i, hvor folk sliter med å få endene til å møtes og matkøene i Oslo er lange.

Edit: det er mulig det har kommet fram mer i pressen nå, jeg ble helt satt ut av den første saken og orket ikke grave videre


Sist redigert av Galathea : 24-11-23 kl 12:51.
Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 12:19   #575
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.186
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Veldig enig med deg, Pøblis.

Jeg blir matt av det når det kommer i eget parti også. Jeg ble for eksempel FLAU over hvor fort man kunne gå fra posisjon til opposisjon - "Dette er en skandale - dette er regjeringens ansvar å rydde opp i!!" 14 dager etter at du har forlatt regjeringskontorene.


Jeg har noen i FB-feeden min som er veldig lojale til å pushe videre diverse "kampanjer" som kommer fra sentralt hold. Nyhetssaker med syrlige kommentarer og sånn. Og det er litt frekkhetens nådegave når det er så mye grums i deres eget parti.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 12:20   #576
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.719
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Her er det jo åpenbart veldig mye som er blitt borte i kommunikasjonen, enten fra NRK sin side eller fra Raymond Johansen sin side.

Det stemmer at man ikke kan begynne i en slik jobb dagen etter at man slutter som politiker. Hvorfor ikke? Fordi man kan være pålagt karantene. Jeg lurer på hvorfor NRK sin artikkel ikke utdyper dette i sitatet fra Raymond Johansen? Jeg leste det et annet sted (kan det ha vært Aftenposten?), men nå finner jeg det ikke igjen fordi det er tusen artikler om dette i nettavisene.

Min oppfatning her er at R.J. har forsøkt å gjøre ting rett, i en tid der politiker etter politiker blir tatt i å gjøre det som passer dem best, later som habilitet ikke er et tema og bare durer på. Og så forsvinner det når det kommuniseres videre ut til publikum. Hvorfor?

24. oktober ble han sitert slik:

Sitat:

– Jeg trenger å roe kålrabien litt, som vi sier på Tveita. Jeg trenger å roe hodet litt og forberede meg på nye utfordringer, sier Raymond Johansen.

Det virker ikke som han har vært veldig opptatt av å rette opp det inntrykket før saken eksploderte.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 12:26   #577
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.416
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Gjelder karanteneloven og dens forskrift for politikere som på kommunal- og fylkesnivå? Trodde den bare gjaldt på statsnivå jmf https://lovdata.no/lov/2015-06-19-70/§1

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 12:29   #578
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.867
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Cauchy, her.

24. oktober ble han sitert slik:


Det virker ikke som han har vært veldig opptatt av å rette opp det inntrykket før saken eksploderte.

Hørte du hvordan han sa det?

Det med kålrabien var selvsagt sleivete, men jeg er også fra Tveita og tenker at dette ikke er verken konfronterende eller agressivt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 12:34   #579
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.601
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Gjelder karanteneloven og dens forskrift for politikere som på kommunal- og fylkesnivå? Trodde den bare gjaldt på statsnivå jmf https://lovdata.no/lov/2015-06-19-70/§1

Oslo kommune har i hvert fall et reglement på dette:

Sitat:

2. Karantene
Oslo kommunes karanteneutvalg kan i særlige tilfeller bestemme at politikere ikke kan tiltre stilling i, ha verv i, eller yte tjenester til virksomhet utenfor Oslo kommune i inntil seks måneder etter fratreden. Karantene kan kun ilegges der det foreligger en helt konkret forbindelse mellom politikerens tidligere ansvarsområder eller arbeidsoppgaver og den aktuelle virksomhets interesser. Det samme gjelder dersom det foreligger særegne forhold i tilknytning til politikerens tidligere ansvar og arbeidsoppgaver som har gitt eller kan gi virksomheten særlige fordeler, eller kan være egnet til generelt å svekke tilliten til Oslo kommune.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-11-23, 12:55   #580
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.416
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Politikeres ektefeller og aksjehandel

Og det reglementet er jo ikke gitt for oss som ikke bor i Oslo. Jeg kunne ikke finne noe for politikere fra mitt fylke og min kommune.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no