|
|||||||
| Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
etterpåklokest
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg tror ikke jeg har noen sånne dealbreakere? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: What's your cultural dealbreaker?
Apropos det, hvordan sier man egentlig Coelho?
|
|
|
#3 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg har tenkt litt på denne og tror simpelthen ikke at jeg har en cultural dealbreaker. Jeg har i hvert fall aldri opplevd at jeg har reagert så negativt på noens kulturelle preferanser at det får meg til å se på dem annerledes, eller at det er mindre aktuelt å være venner med dem, eller omgås dem. Kanskje jeg bare har venner som er veldig like meg, jeg vet ikke. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg innrømmer å ha kjøpt Fifty shades bøkene. Men jeg har aldri fått lest de. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg har lest Fifty Shades, Isfolket (på ungdomsskolen) og Alkymisten (kjeeedelig) og sett nesten en hel sesong Paradise Hotel for noen år siden. Alt med passe mengde iråånisk distanse, selvsagt.
|
|
|
#6 |
|
Leser
|
Problemet er at det er jo en korrelasjon mellom hva man liker kulturelt og hvem man er - selvfølgelig er folk fulle av overraskelser og det er stor forskjell på å like ting på grunn av uttrykket heller enn innholdet (beste er jo når det er et samsvar da). Tror feks det var Tallulha som hadde et eksempel her opp med en rapper som hadde kvinnefientlige tekster. Jeg elsker mye musikk kun på grunn av uttrykket, og ikke fordi innholdet er noe å legge vekt på (eller jeg er helt uenig i). Så dette er ikke ett 1:1 forhold, men det er et forhold.
|
|
|
#7 |
|
i tåkeheimen
|
Ja, ikke sant? Og dermed har jeg ikke nære venner uten lånekort. Men da er det ikke mangelen på lånekort som er dealbreakeren, for å si det sånn.
|
|
|
#8 |
|
audio, video, disco
Sv: What's your cultural dealbreaker?Ekte dealbreaker: hun som synes biografien til Eli Hagen var en av de beste bøkene hun hadde lest.
|
|
|
#9 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: What's your cultural dealbreaker?Tja, jeg vet nesten ikke... Jeg tror egentlig at jeg generelt er rund som en ball (både i ført og overført betydning), og såpass sosial intelligent at jeg klarer meg godt i de fleste settinger. Jeg kjenner ingen som jeg UNNGÅR på grunn av noen konkrete holdninger eller politisk tilhørighet. De færreste driver jo og kontinuerlig fremhever de samme enkeltmeningene eller holdningene hele tiden, vi er gjerne mer komplekse enn det.
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg har ikke lånekort. Det eneste det betyr, er jo at jeg kjøper bøkene mine selv?
|
|
|
#12 |
|
audio, video, disco
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg har lånekort, men bruker det ikke, jeg kjøper bøkene eller låner av andre. Mest det første. Jeg
|
|
|
#13 |
|
Leser
|
Det er vel litt opp og ned i livet når man har råd til å prioritere bøker eller ikke? Jeg har kjøpt alle bøkene mine i ... tja, ca 4-5 år? Men da jeg var student hadde jeg ikke hatt råd til å lese uten biblioteket.
|
|
|
#14 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Eller, det er ikke sant, jeg HAR lånekort et eller annet sted.
|
|
|
#15 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg har heller ikke lånekort. Gutta har. Mannen har vel knapt hatt noen gang. Men så leser han ikke bøker heller. Dessverre. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
i tåkeheimen
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Det var ikke mangel på lånekort som var dealbreakeren, da. Jeg har virkelig ikke oversikt over hvorvidt alle i omgangskretsen min har lånekort. Jeg har ingen kulturelle dealbreakere jeg kommer på, men som him sier, kan man se enkelte sammenhenger mellom politiske dealbreakere og enkelte kulturelle ting - f.eks. lånekort eller ikke.
|
|
|
#18 |
|
By the Sea
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Jeg blir oppriktig glad av å snakke med folk som har en genuin litteratur-/kulturinteresse, Men om det glir over i utpreget kultursnobberi, merker jeg at interessen min for den personen fader litt ut. Det blir en blanding av kjedelig og pinlig. Om man er mer opptatt av hva som gir kulturell kred enn hva man genuint sett liker, mister jeg interessen (ikke at det på noen måte er gjensidig ekskluderende - det er som regel ikke så vanskelig å merke forskjellen mellom snobberi og genuin interesse).
|
|
|
#19 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: What's your cultural dealbreaker?Dealbreaker eller ei, jeg blir ganske obstfeldersk av å se feeden min en ESC-lørdag.
|
|
|
#20 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Var det meg? Det har jeg og spurt om en gang.
|
![]() |
|
|