Sv: What's your cultural dealbreaker?
Opprinnelig lagt inn av ming, her.
Jeg har ikke mange kulturelle dealbreakere, altså. Folk må gjerne elske DDE, ikke ha lånekort på biblioteket, mene at "Hjarte på rette staden" er tidenes TV-serie, dra på Alternativ-messe, spå i tarot, synes Alkymisten er stor litteratur osv osv. Men stemmer folk FRP, og syns det viktigste i verden er billigere bensin, billigere alkohol og færre bomveier, da skygger jeg banen. Jeg har prøvd. Jeg smiler og er høflig, prøver å unngå betente samtaleemner, men det varer ikke lenge.
Problemet er at det er jo en korrelasjon mellom hva man liker kulturelt og hvem man er - selvfølgelig er folk fulle av overraskelser og det er stor forskjell på å like ting på grunn av uttrykket heller enn innholdet (beste er jo når det er et samsvar da). Tror feks det var Tallulha som hadde et eksempel her opp med en rapper som hadde kvinnefientlige tekster. Jeg elsker mye musikk kun på grunn av uttrykket, og ikke fordi innholdet er noe å legge vekt på (eller jeg er helt uenig i). Så dette er ikke ett 1:1 forhold, men det er et forhold.
For å bruke Frp som eksempel: Jeg tror det er en sammenheng mellom det å ha lånekort på biblioteket og det å fortsatt ønske å ha denne tjenesten som et gratistilbud.