|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#2 |
|
Pauset
|
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg hadde blitt skuffa over en micro. Jeg hadde også sagt at jeg ville bruke tilsvarende beløp på meg selv i nærmeste fremtid, siden bursdagsbudsjettet ble slukt av en fellesutgift, som jeg anser kjøp av en micro å være. Tviler på at gubben din hadde blitt glad for en støvsuger i bursdagsgave... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg takker for alle svar!
|
|
|
#4 |
|
Det kommer seg
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?And for the record: Nei, ingen overraskelser i dag gitt.
|
|
|
#5 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Jeg fikk en gang et reisestrykejern til jul av en kjæreste. Jeg ble kjempeskuffet. Han ble lei seg da han skjønte at jeg ble det (ved at en venninne jeg hadde sutret til glapp det ut av seg
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?
Enig! Jeg har fått gaver jeg ikke akkurat har blitt råbegeistret over, men der jeg ser at giver faktisk har hatt omtanke for meg når han/hun har handlet, det ser jeg på med helt andre briller. Micro til en som ikke ønsker seg det eller bruker det er bare kjipt.
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Mannen hørte hva jeg ønsket meg, men var livredd for å gi "bestillingsgaver" så da fant han på noe som lignet. Sjeldent velykket. Vi er med årene blitt enig om at "bestillingsgaver" er bedre en kreativitet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Altså, jeg har ingen problemer med å skjønne at man blir mer skuffet over en gave fra kjæreste/partner som skriker "jeg orker ikke bruke tid på å finne noe du ønsker deg" enn over å få en stygg vase fra tante Olga, men jeg reagerte likevel på at såpass mange skrev at de ville blitt forbanna og sinte. For meg er ikke sint + gavemottaker ord jeg pleier å bruke i samme setning. Skuffelse derimot, det kan jeg i noen tilfeller forstå. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Og jeg tror ikke folk mener det så bokstavelig som det kan virke. Jeg kan ofte si "Jeg hadde blitt dritsur...", men i realiteten blir jeg veldig sjelden sur i det hele tatt. Det er vel en dårlig formulert måte å si at jeg hadde reagert på noe. Og noen ganger synes jeg det er lettere å si at jeg hadde blitt sur, enn å innrømme at jeg hadde blitt skuffet. For meg er skuffelse mye vanskeligere, mer personlig, og mer sårt.
|
|
|
|
#10 |
|
By the Sea
|
Eller på micro'n.
Jeg synes det er helt ok å "bestille" gaver, som du sier. Vi har helt standard økonomi, så om vi ønsker oss noe litt dyrere, kan både mannen og jeg bruke en anledning som bursdag/jul til å "bestille gave". En gang fikk jeg en iPad på denne måten. Vi kjøper ikke gaver til flere tusen uten å være enige på forhånd, all den tid vi har felles økonomi. Det er jo ikke bare med gaver til en bursdag en kan være en oppmerksom kjæreste som overrasker.
Det er vel "orker ikke bruke tid på å finne noe du ønsker deg" som er kjernen her. Jeg er også særdeles vennlig innstilt hva gjelder gaver, og er enig med deg i at man i utgangspunktet setter pris på gaver, punktum. Men av og til er selve gaven et skinnende bevis på lite omtanke, og da er det jo mangelen på omtanke som er sårende, ikke gaven i seg selv. Det synes jeg slett ikke er vanskelig å forstå, og det synes jeg heller ikke har noe med kravstorhet eller andre negative personlighetstrekk å gjøre.
|
|
|
#11 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Det var vel mer eller mindre nøyaktig det rine sa? Altså forståelse for at man blir skuffet over mangelen på omtanke.
|
|
|
#12 |
|
By the Sea
|
Re: Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?
Joda, men siden rine skriver at hun forstår at folk blir skuffet men samtidig synes at det ikke går an å bli sint for en gave, hadde jeg lyst til å poengtere at det ikke er gaven i seg selv man reagerer på men at det må være lov å bli både skuffet og sint (sinne er ganske ofte et uttrykk for at en er lei seg, forøvrig) over mangel på omtanke.
|
|
|
#13 |
|
Hertuginne
|
Det er i alle fall det som er kjernen for meg. Og jo nærmere en person er meg, jo mer sårende er det. Er det grandtante Olga som kjøper en gave som er et godt stykke unna å falle i smak eller være noe jeg kunne ønske meg eller ha bruk for så gjør det ikke så mye. Er det min kjære som gir en gave som skinner av manglende tanke bak så er det mye vondere og jeg kan bli skikkelig lei meg.
|
|
|
#14 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Det var det jeg også reagerte på.
|
|
|
#15 |
|
Det kommer seg
Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?Men se på denne herligheten da dere!
|
|
|
#16 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
|
|
|
#18 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Re: Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?
Bloppy er skikkelig flink til å kjøpe gaver, altså!
|
|
|
#19 |
|
Det kommer seg
Sv: Re: Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?
Jeg vet! Testet den ut på spilletime med privatlærer i går, og på fellesøvelse i dag samt at jeg fikk en proff til å teste den for meg først.
|
|
|
#20 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Re: Sv: Hvor fornøyd hadde du blitt?
Herlig! Jeg er på utkikk etter trompet til et av barna mine, som har et helt elendig instrument (lånt av korpset) i dag. Kan jeg få spørre om du har tips til kjøp? |
|
|
|
![]() |
|
|