|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Søt og rar
|
Sv: Vet din partner ...Men altså, selv om mannen min ikke nødvendigvis vet hvilken størrelse de ulike klærne eller skoene har, så klarer han jo å se hvilke klær som tilhører hvem.
|
|
|
#142 |
|
Glamorøs
|
Sv: Vet din partner ...
Hvem sier det?
Nettopp.
|
|
|
#143 |
|
Tidsklemma
|
Sv: Vet din partner ...Mannen min hater å gå i butikker som ikke inneholder tekniske duppeditter, han hater å handle klær til seg selv, så hvorfor i all verden skal jeg tvinge han ut på handleturer når han ikke må?
|
|
|
|
#144 |
|
Glamorøs
|
Alle barn passer ikke inn i standarden, gitt. Jeg er glad for at vår familie greier å huske litt mer enn alder, hvis ikke hadde ikke barnet vårt fått et eneste plagg som passer.
|
|
|
#145 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Vet din partner ...Jamen folk som har sett barnet og kjenner til det, ser og vet jo om barnet er veldig stort eller veldig liten for alderen? Man har da evnen til å tenke selv om man ikke kjenner til alle detaljer om barnet sitt? Jeg skjønner virkelig ikke problemet. Folk har kjøpt gaver til mine unger i mange år, og de kjøper stort sett litt større størrelser slik at det skal vare. Jeg spurte mannen om han kunne stikke innom PoP og kjøpe en vinterdress til mellomsøster, og til tross for at han ikke akkurat visste hvilken str. hun brukte da, kom han hjem med riktig størrrelse, gitt. Veldig flaksent og bra gjort for tilbakestående å være.
|
|
|
#146 |
|
Ringskrømt
|
Jepp, her er vi enige.
|
|
|
#147 |
|
Tidsklemma
|
Det er forskjell på å være i stand til og det å ha et ønske om å gjøre det. Mannen min er fullt i stand til å handle akkurat hva det måtte være, men han ønsker ikke, og ser helst at han kan slippe hvis han kan det. Og det kan han, fordi jeg ikke har den samme aversjonen som han mot å handle klær. Jeg liker det.
|
|
|
|
#148 |
|
Erfaren nok
|
|
|
|
#149 |
|
geskjeftig
|
Sv: Vet din partner ...Vi har det også sånn som dere, Glitter.
Jeg reagerte altså på dette:
Må partner gjøre alt det der siden han er barnas far, altså? For å vite hva som rører seg i familien? Det er jeg ikke enig i.
Dette stemmer jo bare dersom mannen virkelig var så evneveik at han ikke greide dette om jeg skulle bli syk eller borte.
|
|
|
#150 |
|
Ringskrømt
|
Jeg håper for guds skyld at mannen din holder seg hjemme, for jeg synes jeg ser deg der med voksende oppvask, men ingen såpe.
|
|
|
#151 |
|
geskjeftig
|
Ja, det ville rett og slett være et mareritt. Jeg ville jo bare stått der og sett apatisk på haugen.
|
|
|
#153 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Vet din partner ...For meg ville det blitt sånn krampaktig at vi MÅTTE gjøre alt likt. Dele 50/50 på absolutt alt. Når jeg liker å shoppe, og ikke han. Og når jeg handler mest, så er det jo jeg som har mest oversikt over størrelser og hva vi har også. Men det betyr jo ikke at mannen min er tilbakestående, og at jeg ville blitt bekymret for barna mine om jeg var bortreist over lang tid eller noe sånt. De ville hatt på klær.
|
|
|
#155 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Vet din partner ...Mannen min er den som vasker mest klær her i huset, han har god kontroll på hvilke klær som tilhører hvem. Minstejentas klær er jo ikke å ta feil av, men han blander av og til mine og eldstejentas. Hun er høyere enn meg, og bruker større sko/sokker, men i mannens hode er hun fremdeles liten, og han sorterer konsekvent de minste sokkene til henne, selv om de tilhører meg
|
|
|
|
#156 |
|
Glamorøs
|
Mannen min greier også det helt fint, i likhet med meg. Andre i familien, not so much.
|
|
|
#157 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet din partner ...Jeg antar min mann i nøden ville gjort noe så radikalt som å ta barna med og la dem prøve klærne i butikken, om han skulle handle selv. |
|
|
|
|
|
#158 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Vet din partner ...Jeg er ganske sikker på at min hadde klart å kle på ungene dersom jeg ble borte også. Akkurat som at jeg fint hadde klart å klippe gresset hvis jeg måtte. Men jeg gidder ikke klippe gress, han gidder ikke handle klær. Og klesvasken tas på ukedagene så langt det er mulig, og da ligger det jo ikke i en haug og venter på at han skal komme hjem i helgen og brette det. Det har han uansett ikke tid til, da skal han vaske bad og klipp gress |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Hehe ja du sier det fint. Jeg kunne ikke drømme om å la han kjøpe klær, han får jo vondt bare vi kommer i 2. etg på Lagunen. Jeg vil gjøre det selv, jeg elsker å handle.
|
|
|
#160 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Vet din partner ...Min mann har god kontroll faktisk, egentlig litt imponerende. Han roter dog en del med mine og snuppa sine sokker, og hva de trenger av utstyr og hva de har. |
|
|
|
![]() |
|
|