Sv: Vet din partner ...
Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.
Min mann er lite pussywhipped, men han er altså barnas far og tar akkurat like mye av klesvask, sammenbretting, påkledning og innkjøp som meg. Eller kanskje jeg shopper litt mer? Men han har ikke noe problem med å orientere seg i en klesbutikk, han kan jo å lese.
Nå for tiden er det han som leverer og henter i barnehagen, ergo har han fullt ansvar for å ha oversikt over byttetøy og ekstratøy, og det går helt uetn å tenke over det en gang.
Jeg synes det er rart å ikke vite noe som helst om dette i fht egne unger.
Jeg vet når bilen bør på service eller når vi må kjøpe nye vinterdekk. Og jeg har ikke lappen en gang.
Det blir litt komisk når man må på død og liv må dele enhver oppgave helt likt for å kunne kalle seg likestilt, altså. Jeg mener det får holde at man deler arbeidsbelastningen likt, og ingen er helt hjelpeløse. For oss er det mer hensiktsmessig at hver velger sine ansvarsområder etter interesse og egnethet. Mannen klarer dette om han må, på samme måte som jeg sikkert ville greid å finne ut hva slags bensin bilen vår bruker, om jeg trengte å vite det. Som du sier, vi kan jo lese. Resonnere kan vi også.
Påkledning deler vi på. Alt det andre med klær er mitt ansvar. Han tar seg av kjøkkenet og niste.