|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
På opplading
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser en stor bok om Emil for snart 5 åringen og snart 3 åringen. Storebror sitter musestille og følger nøye med, lillesøster kommer og kikker hver gang det kommer ett nytt bilde og følger ellers sporadisk med.
#2 |
godtemonster
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?For tiden er det samlebok om Ruffen - fenger både to- og femåringen. Og mamma med. Historiene er jo helt fantastiske, mye bedre enn jeg husker dem.
#3 |
...
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Spiderwick-krønikene for 2. gang. 4.5 åringen er mest opptatt av å se på bilder av trollet, men 7 og 9 åringen følger godt med. Jeg skal prøve på Harry Potter ganske snart nå, tror jeg - men da skal minstemann få egen lesestund. |
![]() |
![]() |
#4 |
Jazzbabe
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Akkurat nå leses det fra den store boka om Knerten
#5 |
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Roald Dahls Dustene. |
![]() |
![]() |
#7 |
X First Lady
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har også begynt på Harry Potter og snuppa er helt med |
![]() |
![]() |
#8 |
WF: BNBE
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Mormor og de åtte ungene.
#9 |
Sær og kresen
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Albert Åberg er barnevakt går på repeat om dagen. Flinke Albert. Bare 7 år, og sitter barnevakt for Nurket en hel kveld.
#10 |
godt brukt
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser "Elsker deg for alltid" av Robert Munsch. |
![]() |
![]() |
#11 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Rapport fra "SVK"-lesing med 4-åringen:
#12 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Leser Karsten og Petra hilser på kongen for 5,5 åringen. Ellers har vi nettopp lest litt om barna i Bakkebygrenda, samt lest litt i et leksikon om dinosaurer og sett i Lego-katalogen. Alt etter dagshumør. |
![]() |
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Her leser vio visst Knerten og lillebror for alle tre om dagen. De to eldste var på tur med bestemoren i høstferien på http://www.nfi.no/filmmuseet/_nyheter/vis.html?id=3511 så de valgte selv at de vill lese den. |
![]() |
![]() |
#14 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser SVK for fire- og seksåringen. Stor jubel!
#15 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser en del i/titter i "Den store ekle boka om blod, snørr, slim og gørr" for tiden
#16 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg har litt ambivalent forhold til Roald Dahl. Bøkene har slått veldig godt an hos alle guttene mine, så de er lest mange ganger. Filmene om Matilda, Charlie og sjokoladefabrikken og Danny og den store fasanjakten har også vært sett mange, mange ganger. |
![]() |
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Den der og "den store ekle boka om matens vei gjennom kroppen" (aka tungeboka) har jeg virkelig lest nok av ja....
#18 |
I tropene
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor har dere funnet disse bøkene? Vi kom over den om maten på fastlegekontoret, og nå vil småen bare til legen for å lese mer.
#19 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå har vi begynt på den store boken om Lotta (Astrid Lindgren) og storesøster (4) syns det er kjempegøy. Etterpå leser vi et avsnitt i den store boken om husdyrene før vi avslutter med en sang.
#20 |
flisespikker
|
Vi fant "den store ekle boka om snørr og gørr", eller hva den nå heter, på en bokhandel (den på Olaf Ryes plass, jeg husker ikke hva den heter), og jeg har sett den på flere bokhandler senere. Den om maten så jeg i går på en bokhandel vi gikk forbi i Bogstadveien, den stod i ett av stativene på fortauet. Lurer på om det var en Libris-butikk, men jeg husker ikke (det er i alle fall fire bokhandler på en ganske kort strekning deromkring).
|
|