Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Hva leser du for barnet ditt nå?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-10-09, 21:39   #1
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Ungene er 8, og vi er på Harry Potter-bok nr 5 (Føniksordenen). Vi begynte med nr 1 i fjor høst og de første tre gikk kjapt unna. Nr 4 tok mer tid å lese, både pga flere sider og pga mer komplisert handling. Nr 5 har vi holdt på med siden i april, tror jeg. Vi nærmer oss s 600, så nå ser jeg heldigvis slutten.

Tror jeg skal foreslå en HP-pause etterpå og heller lese Narnia. :sliten:

Vi er også på bok 5, og den har gått merkbart treigere enn de andre fire, som vi leste masse i hver dag. Jeg tror både sjuåringen og jeg syns den er kjedeligere enn de andre, selv om han nekter å innrømme det. Men det blir pause når vi er ferdige med denne.

Filifjonka er ikke aktiv  
Gammel 12-10-09, 22:56   #2
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Vi er også på bok 5, og den har gått merkbart treigere enn de andre fire, som vi leste masse i hver dag. Jeg tror både sjuåringen og jeg syns den er kjedeligere enn de andre, selv om han nekter å innrømme det. Men det blir pause når vi er ferdige med denne.

Jeg husker faktisk at jeg også syntes bok nr 5 var ganske tung å komme gjennom da jeg leste den første gang (på engelsk, da den var ny). Nr 6 og 7 var mye mer lettleste igjen, så det kan hende det tar seg opp for ungene også når vi bare er ferdige med denne. Men samtidig blir jo handlinga mer og mer komplisert, og mine er jo tross alt bare 8. Vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre.

Gammel 13-10-09, 10:28   #3
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Poden er helt oppslukt av Egypt, pyramider, og dertil mumier. Nå har han lånt seg en makaber bok på skolebiblioteket om mumier og fremgangsmåter ved mumifisering. Boken byr på detaljerte beskrivelser om hva balsamererne gjorde - skritt for skritt, for å preservere kroppene. Blant annet er det detaljerte beskrivelser om hvordan de tok ut hjernen og de indre organene, og lesingen blir for sterk kost for meg. Men poden insisterer på å få høre detaljene, og han er fascinert -veldig fascinert. Så jeg leser for ham, men unnlater de verste beskrivelsene.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 13-10-09, 10:31   #4
Teoretica
Aktiv

Teoretica sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
Teoretica er litt kul
Standard

"Knerten", inspirert av en nært forestående kinotur.

Teoretica er ikke aktiv  
Gammel 13-10-09, 21:19   #5
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teoretica, her.

"Knerten", inspirert av en nært forestående kinotur.

Vi også, til Poden på snart 5 år. Interessen er ikke veldig stor, tross mors iherdige innsats for å lese med innlevelse for å gjøre det spennende. Kanskje filmen vekker interessen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:20.