|
Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Vi er også på bok 5, og den har gått merkbart treigere enn de andre fire, som vi leste masse i hver dag. Jeg tror både sjuåringen og jeg syns den er kjedeligere enn de andre, selv om han nekter å innrømme det. Men det blir pause når vi er ferdige med denne. |
![]() |
![]() |
#2 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg husker faktisk at jeg også syntes bok nr 5 var ganske tung å komme gjennom da jeg leste den første gang (på engelsk, da den var ny). Nr 6 og 7 var mye mer lettleste igjen, så det kan hende det tar seg opp for ungene også når vi bare er ferdige med denne. Men samtidig blir jo handlinga mer og mer komplisert, og mine er jo tross alt bare 8. Vet sannelig ikke hva jeg skal gjøre.
#3 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Poden er helt oppslukt av Egypt, pyramider, og dertil mumier. Nå har han lånt seg en makaber bok på skolebiblioteket om mumier og fremgangsmåter ved mumifisering. Boken byr på detaljerte beskrivelser om hva balsamererne gjorde - skritt for skritt, for å preservere kroppene. Blant annet er det detaljerte beskrivelser om hvordan de tok ut hjernen og de indre organene, og lesingen blir for sterk kost for meg. Men poden insisterer på å få høre detaljene, og han er fascinert -veldig fascinert. Så jeg leser for ham, men unnlater de verste beskrivelsene. |
![]() |
![]() |
#4 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?"Knerten", inspirert av en nært forestående kinotur. |
![]() |
![]() |
#5 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Vi også, til Poden på snart 5 år. Interessen er ikke veldig stor, tross mors iherdige innsats for å lese med innlevelse for å gjøre det spennende. Kanskje filmen vekker interessen.
|
|