Er offentlig ansatte bortskjemte?
http://vgd.no/samfunn/politikk-norsk...mte-folk-fordi
Jeg er offentlig ansatt og føler meg definitivt ikke bortskjemt, og syns absolutt jeg fortjener en god pensjonsavtale som gjør at jeg ikke behøver å bli værende i jobben som "barnehagelærer" til jeg er 70 år for å ha en inntekt å klare meg på.
Lange pauser og lange helger ser jeg lite til. Derimot er det en overflod av gratisarbeid og gratismøter. Hvor mange andre er det som jobber på kveldstid for vanlig lønn pluss 26 kroner i kveldstillegg når man tidligere på dagen har vært på arbeid fra 0700-1600. Overtidstilleggene er borte, planlagt overtid er egentlig ikke tillat ergo har en eller annen gjøk bestemt at den skal bli enda dårligere betalt enn før. Jeg har jobbet i privat sektor, for bedre lønn enn den jeg har i dag. Hvorfor bytte? Jo fordi jeg i mitt enfold ønsket meg en mer interessant jobb og mer givende arbeid, og ikke minst ønsket meg langt bort fra "St.Claus" som dukket opp i begynnelsen av november hvert bidige år.
Mulig noen koser seg i offentlig sektor, men jeg tror de fleste av oss jobber ræva av seg, for en ikke særlig god lønn.
|