|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Er offentlig ansatte bortskjemte?
Bullshit.
![]() |
#2 |
Ustabil
|
Veldig enig med deg. Det offentlige er preget av svake sjefer som til dels undertrykkes av "systemet". De har lite reell myndighet, og ansvarslinjene er ofte uklare. Disse tingene handler om system, og ikke om person. Udugelige sjefer tror jeg finnes også i privat næringsliv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Fartsfantom
|
Det samme kan man si for skoleverket. Jeg fikk et brev hjem fra min datters skole at de var såpass "heldige" at de slapp å la noen lærere gå pga naturlig avgang, dvs de ansetter ingen nye. Resultatet er det samme - færre lærere på samme/flere elever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ser dette så godt der jeg jobber også. Om noen går ut i sykemelding så forsøker man i det lengste å unngå vikar, selv om man utmerket godt vet at vedkommende blir borte ett år. (svangerskapspermisjon etterpå). Når noen går av med pensjon venter man i det lengste. Går noe av i januar blir det tidligst ansatt noen i august. Penger spart er penger tjent. Og kommunene sliter vel i de fleste tilfeller med dårlig økonomi. Så jeg skjønner godt hvorfor det gjøres sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|