Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-05-16, 14:56   #121
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Men hvor mange er det egentlig som står imot dette presset med å inngå avtaler om å være med på buss, månedlig nedbetaling på fremtidig buss osv.?

Tør man å stå imot eller blir man sett på som en taper da? Blir man utstøtt av gjengen??
Dette er (også) noe må snakke om.

Ikke sant, GinaK? Noen synes ikke det er et problem, men for andre så er det helt sosial krise.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 17:17   #122
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Tror dette er ganske forskjellig rundt omkring i landet. Har ikke sett mange tilfeller av busser her iallefall, for jeg er enig i at akkurat det opplegget er hinsides.

Jeg synes ikke den bør avskaffes, men endres, ja. Det som blir slått opp negativt i media er nok mest fra Oslo og omegn, ift busser og utgifter. Det samme med russelåter og store samlinger. Og da synes jeg det blir feil at alle russ i hele landet skal straffes for det.

Men jeg synes godt den kunne ha vært etter eksamensrushet, og helst regler for busser etc. Samtidig vet jeg ikke helt hvordan det skal gjennomføres.. Men. Jeg tenker like mye på foreldrene her, som er med på å finansiere galskapen!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-16, 18:26   #123
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor du drar sikkerhetssele fram som et argument når du er klar over at de ikke har selen på seg? Jeg synes heller ikke at sangene i seg selv er et argument for å avskaffe russebussene. (Jeg ønsker en slutt på bussene, ikke på russetiden), men det at det finnes sanger med like ille budskap på andre språk, er heller ikke et spesielt godt argument for at det er greit at de utgis.
Krona på taket av bussen fører til forandringer i kjøre-egenskapene og er derfor ulovlig. Mange busser får kjøretøyet godkjent og setter krone på etterpå.

Det med sikkerhetssele tok jeg med siden det ble nevn i tråden at det var grunn til avskilting, og det er det, derfor er det sikkerhetssele til alle plassene.

Gammel 19-05-16, 20:44   #124
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blogginnlegg: 228
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Her blir det i hvert fall færre rødruss.
Jentene velger å bli blåruss(de kan velge) fordi blått er mer kledelig!

Ja? All den tid det nå er valgfritt så er vel det grunn god nok som noen?

Gammel 19-05-16, 20:48   #125
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Ja? All den tid det nå er valgfritt så er vel det grunn god nok som noen?

Er det "valgfritt" over alt? Ingen tradisjoner om blå, røde og sorte linjer/skoler lengre?

Gammel 19-05-16, 20:53   #126
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Er det "valgfritt" over alt? Ingen tradisjoner om blå, røde og sorte linjer/skoler lengre?

Studiespesialisering kan velge rød eller blå.
Yrkesfag er svart.

Tror jeg....

Gammel 19-05-16, 20:55   #127
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Yrkesfag er svart.

Tror jeg....

Det er det jeg sier altså... INGENTING er som da jeg var ung! :sett inn gæmlissmiley her:

Gammel 19-05-16, 21:11   #128
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Man bestiller jo bare utstyr fra russeservice, og kan kjøpe hva man vil. Jeg kan like gjerne kjøpe meg russedress i rødt, svart eller blått jeg og. At noen følger tradisjonene og andre ikke, og at det noen steder er sterkere press om å følge tradisjonene enn andre steder, er vel helt normalt i dagens samfunn.

Gammel 20-05-16, 10:09   #129
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Det med sikkerhetssele tok jeg med siden det ble nevn i tråden at det var grunn til avskilting, og det er det, derfor er det sikkerhetssele til alle plassene.

Men de brukes ikke- det var mitt poeng. :teskje:

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 10:14   #130
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Russeservice har et valg med nedtrekksmeny - der velger man farge på dressen. Vi har hatt både svart, rød, blå, gul, rosa de siste årene. Noen steder er det mer konservativt ved at den tradisjonelle inndelingen følges, men det blir ikke overholdt her jeg bor hvertfall.

Gammel 20-05-16, 10:58   #131
Olvina
Gjer så godt eg kan

Olvina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 179
Olvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt liktOlvina er virkelig godt likt
Standard

Vi har akkurat avslutta ei russetid her i huset, og her i området er det heldigvis langt frå dei tilstandar vi høyrer om frå Oslo-området, og delvis Bergen. Her er det Caravelle-liknande bilar som gjeld og i Eldste si klasse gjorde jentene det enkelt. Dei fordelte seg på to bilar, som holdt akkurat, og begge bilane køyrde saman til og frå treff, så dei gjekk litt på kryss og tvers alt etter kva som passa. Bilen Eldste var på kosta kr 38 000, fordelt på 8 stk, dei hadde hettejakker med logo på, sponsa av ei mor med klesbutikk. Dei har jobba mykje dugnad og enda opp med å ha pengar nok til å dekke billettar til alle i eit par russetreff i tillegg. No er bilen lagt ut for sal til same pris som dei betalte.

Russetida starta 30.april med russedåp, og deretter har det vore treff rundt om i fylket i helgane, og eit par kveldar med "rulling" ellers. Dei var til landstreff i Kongeparken, der køyrde dei med privatbilar og budde i hytter. Det har vore fest og moro, men uskuldig moro. Det er fast opplegg at 10.-klasse på ungdomsskulen (nærmaste nabo til den vidaregåande skulen) møter russen til vannkrig ein avtalt dag i russetida. Då får stort sett alle spruta frå seg det dei orkar. Ellers er det russeknutar a'la stjele pult i eit anna klasserom midt i ein time, danse poledance (fullt påkledd) til ein lyktestolpe, ta vaksine mot hjernehinnebetennelse, kysse politimann/dame o.l. Dei var slitne 17.mai, hadde hatt ei super feiring og var eigentleg heilt fornøgde med at det var overstått. Og i dag var det to viktige prøver som stod på tapetet, så det var berre å kome seg tilbake i salen igjen. Eldste hadde også ei heildagsprøve midt inne i russetida, noko som var heilt ok.

Feiringa Eldste har hatt liknar mistenkeleg på den vi hadde (bortsett frå at vi hadde mykje meir i vekene, som medførte ein del døgn utan søvn), så eg tykkjer eigentleg at den form for feiring er heilt greitt, med unntak av at eg gjerne såg at dei var ferdig med alle eksamenar før dei starta feiringa. Galskapen med millionbeløp, bussar, betalte songar og det heile, ynskjer eg ikkje forsvare i det heile tatt. Det er berre fælt.

Olvina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-05-16, 11:18   #132
My
Semiaktiv

My sin avatar

Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Tror dette er ganske forskjellig rundt omkring i landet. Har ikke sett mange tilfeller av busser her iallefall, for jeg er enig i at akkurat det opplegget er hinsides.

Jeg synes ikke den bør avskaffes, men endres, ja. Det som blir slått opp negativt i media er nok mest fra Oslo og omegn, ift busser og utgifter. Det samme med russelåter og store samlinger. Og da synes jeg det blir feil at alle russ i hele landet skal straffes for det.

Jeg er også der. Dumt å straffe alle de som fortsatt feirer russ på "gamlemåten" ved å avskaffe hele russefeiringa. Jeg er muligens preget av å bo i en landsdel der problematikken rundt busser, utvelgelsesprosesser, pengebruk, forkastelige sangtekster etc ikke er like sterk, og det jeg ser i media kjenner jeg i svært liten grad igjen når jeg ser meg rundt blant russen jeg kjenner her, og snakker med foreldrene deres.

Når det gjelder å flytte russefeiringa etter eksamen er jeg litt delt. Fordelen nå er at det blir veldig begrenset i tid, og bråslutt på 17.mai. Hvis russefeiringa flyttes til etter eksamen er jeg redd for at den vil trekke ut i tid, og gli utover i sommerferien uten å få en definert avslutning, og at det kanskje tar enda mer av for mange, og fører til enda mer skulking, om man ikke har eksamensspøkelset hengende over seg.

Da vil det kanskje være et bedre kompromiss å utsette eksamen litt, slik at man har bedre tid til å lese etter 17.mai ... men konsekvensen blir selvsagt sensorarbeid enda senere.

Gammel 20-05-16, 11:22   #133
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Før i riktig gamle dager :knirk: hadde man skriftlig eksamen før russetiden og muntlig etter russetiden. Russetiden fikk altså sin avslutning før muntlig ble trukket.

I sin tid var jo flyttingen av eksamen et forsøk på å begrense russefeiringen.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 20-05-16, 11:23   #134
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Før i riktig gamle dager :knirk: hadde man skriftlig eksamen før russetiden og muntlig etter russetiden. Russetiden fikk altså sin avslutning før muntlig ble trukket.

I sin tid var jo flyttingen av eksamen et forsøk på å begrense russefeiringen.

Men den varte ikke i tre uker på den tiden, altså.

Gammel 20-05-16, 11:37   #135
Blondie
ctrl+z

Blondie sin avatar

Standard

Og her varte jo da i tillegg russetida i 6,5 uke. Jeg er egentlig litt fascinert over at de står oppreist. De har helt klart ikke bare festet i helgene.

Gammel 20-05-16, 12:16   #136
oslo78
Er frisk!

oslo78 sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olvina, her.

Vi har akkurat avslutta ei russetid her i huset, og her i området er det heldigvis langt frå dei tilstandar vi høyrer om frå Oslo-området, og delvis Bergen. Her er det Caravelle-liknande bilar som gjeld og i Eldste si klasse gjorde jentene det enkelt. Dei fordelte seg på to bilar, som holdt akkurat, og begge bilane køyrde saman til og frå treff, så dei gjekk litt på kryss og tvers alt etter kva som passa. Bilen Eldste var på kosta kr 38 000, fordelt på 8 stk, dei hadde hettejakker med logo på, sponsa av ei mor med klesbutikk. Dei har jobba mykje dugnad og enda opp med å ha pengar nok til å dekke billettar til alle i eit par russetreff i tillegg. No er bilen lagt ut for sal til same pris som dei betalte.

Russetida starta 30.april med russedåp, og deretter har det vore treff rundt om i fylket i helgane, og eit par kveldar med "rulling" ellers. Dei var til landstreff i Kongeparken, der køyrde dei med privatbilar og budde i hytter. Det har vore fest og moro, men uskuldig moro. Det er fast opplegg at 10.-klasse på ungdomsskulen (nærmaste nabo til den vidaregåande skulen) møter russen til vannkrig ein avtalt dag i russetida. Då får stort sett alle spruta frå seg det dei orkar. Ellers er det russeknutar a'la stjele pult i eit anna klasserom midt i ein time, danse poledance (fullt påkledd) til ein lyktestolpe, ta vaksine mot hjernehinnebetennelse, kysse politimann/dame o.l. Dei var slitne 17.mai, hadde hatt ei super feiring og var eigentleg heilt fornøgde med at det var overstått. Og i dag var det to viktige prøver som stod på tapetet, så det var berre å kome seg tilbake i salen igjen. Eldste hadde også ei heildagsprøve midt inne i russetida, noko som var heilt ok.

Feiringa Eldste har hatt liknar mistenkeleg på den vi hadde (bortsett frå at vi hadde mykje meir i vekene, som medførte ein del døgn utan søvn), så eg tykkjer eigentleg at den form for feiring er heilt greitt, med unntak av at eg gjerne såg at dei var ferdig med alle eksamenar før dei starta feiringa. Galskapen med millionbeløp, bussar, betalte songar og det heile, ynskjer eg ikkje forsvare i det heile tatt. Det er berre fælt.

Dette er sånn det burde være.

Gammel 20-05-16, 12:29   #137
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Det største problemet mitt med russefeiringa er vi midt oppi nå: De har festet og drukket i 17 dager i kaldt vårvær, og nå som de er ferdige er rett og slett store deler av avgangskullet vårt dausjuke! De hoster og harker og snufser og stiller på skolen med feberblanke øyne hvis de i det hele tatt kommer seg ut av senga. Sånn er det hvert år. Ikke akkurat ideell eksamensform (første eksamensdag i dag).

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Yrkesfag er svart.

Tror jeg....

Hos oss er studieforberedende (stud.spes, musikk/dans, idrett osv) rød, de fleste yrkesfag blå og et par yrkesfagprogram svart (type bilmekaniker og andre tungt guttedominerte program).

Gammel 20-05-16, 12:38   #138
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Men den varte ikke i tre uker på den tiden, altså.

Min mors russetid varte fra 17 mai til slutten av juni.

Gammel 20-05-16, 13:15   #139
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I min by er det russebuss som gjelder.
I år har det vært mindre støy for oss(bor ikke så langt unna en av plassene som har vært samlingssted for bussene) fordi russen har gjort avtaler med politiet. Men jeg leser at det har ført til store problemer andre steder.

Det høres enkelt ut å si at det bare er å gi de et sted å være, men ingen vil ha russen fordi de over mange år har tilgriset og forsøplet store områder, som de har fått lov til å bruke.
Jeg har vært med på å rydde glasskår, bokser, avføring, kondomer og annet griseri etter russefeiringer(russen er selv med og rydder, men det monner liksom ikke).

Jeg synes også at en inngangsbillett på 40000.- pr russ på en buss er "way over". 18.mai viser regnskapet rett under 100000.- for ekstra utlegg på bussen, klær, arrangementer, musikk, sjåfør osv.

Jeg håper virkelig at det blir noen endringer, men jeg tror at det er ungdommene selv som må initiere endringene og at regler for kjøretøyene blir etterfulgt av de som har myndighet til det.

Gammel 20-05-16, 13:25   #140
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det største problemet mitt med russefeiringa er vi midt oppi nå: De har festet og drukket i 17 dager i kaldt vårvær, og nå som de er ferdige er rett og slett store deler av avgangskullet vårt dausjuke! De hoster og harker og snufser og stiller på skolen med feberblanke øyne hvis de i det hele tatt kommer seg ut av senga. Sånn er det hvert år. Ikke akkurat ideell eksamensform (første eksamensdag i dag).

Jupp. Men det er jo ikke noe nytt, jeg hadde influensa i eksamensperioden jeg også. Det er derfor jeg syns man bør vurdere å flytte både eksamen og russetid - eksamen kan være i første halvdel av mai, så kan man være russ fra 17 mai.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.