|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#22 |
|
can-jur
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Når jenter ned i 15 årsalderen selger sex for å få være med å kjøre russebuss så JA da bør russefeiringen i dagens form avsluttes.
|
|
|
|
#23 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Djeeez!
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Ja, jeg er ikke i tvil om at russefeiringens negative bidrag til samfunnet, er langt større enn eventuelle positive.
|
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Ja. Man kan fint ha en skikkelig heidundrandes feiring av 13 års skolegang, men jeg syns følgende rammer burde kunne gjelde:
|
|
|
#26 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Man kunne også hatt feiring 10. - 17. mai, og beholdt eksamener etter 17. mai. :raus:
|
|
|
#27 |
|
This is normal!
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?
Det synes jeg høres ut som et forslag som kan løse en del av problemene, men det er muligens vanskelig å gjennomføre?
|
|
|
|
#28 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Enig.
|
|
|
#29 |
|
|
Ja, kan vi snakke litt om det også? (Jeg vet hvor mora til den ene er, og vurderer å stikke innom henne og deklamere teksten til låta guttungen hennes har betalt for.) |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Det jeg lurer litt på, som kanskje flere her kan svare på, er hvor utbredt den feiringen vi ser i media virkelig er. Hvor vanlig er det med russebusser?
|
|
|
#31 |
|
Epikur
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?En jente i nabolaget (16) "ruller med russen" (Gådd, for et tåpelig uttrykk) og hun BETALTE for det. 1800,- kostet det.
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.” ― Dorothy L. Sayers Sist redigert av Harriet Vane : 20-05-16 kl 09:56. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Jeg tror man vil komme langt på vei om man avskaffer russebussene, noe jeg tror er et byfenomen og ikke så utbredt i distriktene.
Sist redigert av amo : 18-05-16 kl 13:35. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Egentlig tror jeg at russefeiringen i Oslo/akershus er i ferd med å utslette seg selv, fordi den har eskalert og inntatt et nivå som ikke er mulig å toppe.
|
|
|
#34 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Ja, en tre ukers russefeiring er unødvendig bruk av tid, penger og ressurser fra samfunnet ellers.
|
|
|
|
#35 |
|
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Her er en nettsider der busser annonseres;
|
|
|
#36 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?En ukes feiring, null russebusser, nulltoleranse mot støyforurensing. Det tror jeg vil hjelpe mye.
|
|
|
#37 |
|
Semiaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Begrenser de det til ei uke kan de godt få fri fra skolen, eller redusert undervisning også, denne uka. :raus:
|
|
|
#38 |
|
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Jeg får hver måned forespørsel fra minst et par, tre russebussdugnadsgreier, "hei, vi skal være russ i 2020 og har begynt å jobbe for å finansiere russetiden vår, og vil gjerne jobbe for dere, kan jobbe nårsomhelstoghvorsomhelstmedhvasomhelst" og så videre, og så videre. Vanligvis er det førsteklassingene på VGS som ringer/mailer, men vi har hatt et par ungdomsskoleelevansamlinger som har prøvd seg også. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Feiring: Ja. Idiotfeiring som nå? Nei! Her oppe eksisterer ikke russebusser, og det hele er ganske uskyldig, men her er det jo så kaldt i russetida at de blir syke og gjør det dårlig på eksamen.
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Bør russefeiringen i dagens form avskaffes?Toppsak på NRK nå: |
|
|
|
![]() |
|