Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke fordommer har du mot østkanten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-10-13, 20:19   #121
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?

Jeg har nettopp tatt bussen hjem fra byen og ettertrykkelig bevist at det finnes folk som snakker nedsettende om østkanten. Så mye edder og galle over hvor JÆVLIG det var i vårt nabolag og hvilken FAENS tulling var det som flyttet hit. Dette var voksne folk (i 40-årene) som snakket svært høyt, og de fleste på den bussen var på vei hjem. De skulle på fest til en kollega (og selv bodde de på Nesøya og Lier).

Igjen:

Gammel 19-10-13, 20:21   #122
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Så sjarmerende.

Gammel 19-10-13, 20:52   #123
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg har nettopp tatt bussen hjem fra byen og ettertrykkelig bevist at det finnes folk som snakker nedsettende om østkanten. Så mye edder og galle over hvor JÆVLIG det var i vårt nabolag og hvilken FAENS tulling var det som flyttet hit. Dette var voksne folk (i 40-årene) som snakket svært høyt, og de fleste på den bussen var på vei hjem. De skulle på fest til en kollega (og selv bodde de på Nesøya og Lier).

Igjen:

Og så Lier, da!

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 21:00   #124
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Igjen:

Ikke sant det er og og ? Sånn opplever jeg det når folk remjer ut av seg fordommer andre veien også. det er jo helt hjernedødt og idiotisk. Og trist.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 21:42   #125
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns hipster er et ullent begrep. Jeg har på følelsen at noen her inne mener jeg er en, men jeg føler meg absolutt ikke som en. Når jeg tenker på hipstere tenker jeg på menn med skjegg, skjorte kneppet helt opp i halsen, smale bukser som er rullet opp litt nederst, tversoversløyfe og single gear-sykler. Videreføringen av shoe gazers. De liker garantert ikke Iron Fist heller.

Jeg tror i hvert fall at ingen vil kalles hipster.

Nei, jeg forbinder det egentlig med Williamsburgtrendygutter fra 2010, det er vel der det kommer fra? Her i Norge er det vel mest brukt om hornbebrillede Natt og Dag-lesende som prøver å være Erlend Øie? Jeg brukte det egentlig her fordi du gjorde det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 21:54   #126
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Og nå har jeg prøvd å skrive svar her siden i går, og bare blitt kastet ut. Og nå har jeg glemt hva det var jeg skulle si.

Men tro meg, det var veldig innsiktsfullt (det er jeg helt sikker på).

Gammel 19-10-13, 22:05   #127
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg tror i hvert fall at ingen vil kalles hipster.

Nei, jeg forbinder det egentlig med Williamsburgtrendygutter fra 2010, det er vel der det kommer fra? Her i Norge er det vel mest brukt om hornbebrillede Natt og Dag-lesende som prøver å være Erlend Øie? Jeg brukte det egentlig her fordi du gjorde det.

Hipster er egentlig et veldig gammelt utrykk, først brukt om jazzere på førtitallet. Det er jo et utrykk i bevegelse og betegner 20-30-somethings som er samfunnsbevisste, opptatt av mote, kunst og indiemusikk. Og i sin individualisme møter de jo likesinnede og det blir en ensartet trend. Men det vil de jo ikke innrømme selv.

Jeg var nok i kategorien for 10-15 år siden, nå er jeg (nesten) for gammel.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 22:25   #128
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sitat:

20-30-somethings som er samfunnsbevisste, opptatt av mote, kunst og indiemusikk.

Som jeg sa. Natt og dag-leser som vil ligne Erlend Øie.

- No. 4 -
Gammel 19-10-13, 22:58   #129
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Som jeg sa. Natt og dag-leser som vil ligne Erlend Øie.

Men det var vel helst da vi var unge. Jeg kjenner at jeg syns Natt og Dag har mistet snerten. :knirk:

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 00:00   #130
Lenam
awesom

Lenam sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Freudian Kicks er litt hipster.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 00:54   #131
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Forresten så er jeg uenig i at ikke det er bydelsskiller i Bergen også, altså. Kanskje ikke så tydelig Øst/Vest-skille; man bruker mest bydelsnavn i omtalen. Og det er fordommer så det holder - hvis du sier hvor du kommer fra er det alltid en eller mer eller mindre innsiktsfull kommentar. BTDT. Bergensere elsker å uttale seg om bydeler.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 00:58   #132
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er jo sånn det er her i byen også. Det er ikke klare skiller øst-vest-nord-syd, men det er ganske klare skiller mellom områder. Men det ligger mer som et lappeteppe enn i Oslo.

Gammel 20-10-13, 01:09   #133
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sånn er det da i Stavanger også når jeg tenker etter.

Gammel 20-10-13, 08:29   #134
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det er jo sånn det er her i byen også. Det er ikke klare skiller øst-vest-nord-syd, men det er ganske klare skiller mellom områder. Men det ligger mer som et lappeteppe enn i Oslo.

Ja, men jeg opplever det ikke på langt nær så voldsomt som i Oslo. Da jeg bodde der så tenkte jeg ikke så mye på det, men da jeg var der på besøk for en tid siden og tok masse bane både mot øst og vest. Da ble forskjellene så tydelig og ikke minst sammenlignet med Trondheim.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 08:44   #135
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Jeg bodde de fleste årene på østkanten så kan ikke si jeg har så mange fordommer. Det er stort mangfold, men opplevde kanskje at de forskjellige sosiale lagene levde mer side om side enn sammen. Jeg og de fleste jeg var sammen med bodde i oslo indre øst, hadde høy utdanning, lattedrikkende, samfunnsinteresserte fra sentrum mot venstre politisk og kjøpte gjerne second hand. Det skal sies at vi flyttet derfra da junior var ett år og kanskje hadde bekjentskapskretsen vår vært bredere med større barn. Jeg har bodd på grorud, ammerud, grønland og kampen. Det er rimelig stor forskjell på kampen og ammerud (bodde i de store blokkene). Jeg har bodd på sogn studentby og den eneste gangen jeg har opplevd noe ekkelt var faktisk på majorstua. Der ble jeg ranet i minibanken med pistol. Han ante lite at han sikkert traff den fattigste på hele masjostua den kvelden. Hadde sju hundre på konto så de fikk han. De brukte han til å ta taxi til smestad for å rane 7-eleven istedet.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 12:14   #136
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Ja, men jeg opplever det ikke på langt nær så voldsomt som i Oslo. Da jeg bodde der så tenkte jeg ikke så mye på det, men da jeg var der på besøk for en tid siden og tok masse bane både mot øst og vest. Da ble forskjellene så tydelig og ikke minst sammenlignet med Trondheim.

Nei, i forhold til Oslo er det ikke så markerte forskjeller, jeg tror det skyldes at de ulike områdene i stor grad deler skolekretser. Men du ser godt forskjell på skolekretser her i byen også.

Gammel 20-10-13, 12:21   #137
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Det første jeg tenker på når det gjelder oslo øst er blokker, t-bane/buss og høy innvandrerandel. Har aldri bodd i oslo og kjenner svært få som gjør det.

Gammel 20-10-13, 12:22   #138
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Men det var vel helst da vi var unge. Jeg kjenner at jeg syns Natt og Dag har mistet snerten. :knirk:

Helt sikkert. Jeg leser veldig sjelden Natt og dag lenger. Det er jo bare musikk jeg ikke bryr meg om. : dobbeltknirk:

Jeg er altså da definitivt IKKE hipster, bare en god, gammeldags åndssnobb.

- No. 4 -
Gammel 20-10-13, 13:08   #139
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Snobbete folk finner du på alle kanter, men myten er jo at det er flest i vest aka perleøredobber og dyre merkeklær. Men jeg tror det kan være litt forskjellige typer snobberi.

Dårlig med perleøredobber og merkerklær i mitt skap, men jeg har veldig spesifikke tanker om hvor jeg skal bo, hvordan jeg skal bo, musikken jeg hører på, litteraturen jeg leser og kulturen jeg fordyper meg i.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 13:10   #140
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Hehe. Føyer meg inn i rekken med tidligere Natt og Dag-lesere.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.