|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?
|
|
|
|
#123 |
|
intro
|
Og så Lier, da!
|
|
|
|
#124 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ikke sant det er
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Jeg tror i hvert fall at ingen vil kalles hipster.
|
|
|
#126 |
|
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Og nå har jeg prøvd å skrive svar her siden i går, og bare blitt kastet ut. Og nå har jeg glemt hva det var jeg skulle si.
|
|
|
#127 |
|
Glamorøs
|
Hipster er egentlig et veldig gammelt utrykk, først brukt om jazzere på førtitallet. Det er jo et utrykk i bevegelse og betegner 20-30-somethings som er samfunnsbevisste, opptatt av mote, kunst og indiemusikk. Og i sin individualisme møter de jo likesinnede og det blir en ensartet trend. Men det vil de jo ikke innrømme selv.
|
|
|
#128 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Som jeg sa.
|
|
|
#131 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Forresten så er jeg uenig i at ikke det er bydelsskiller i Bergen også, altså. Kanskje ikke så tydelig Øst/Vest-skille; man bruker mest bydelsnavn i omtalen. Og det er fordommer så det holder - hvis du sier hvor du kommer fra er det alltid en eller mer eller mindre innsiktsfull kommentar. BTDT. Bergensere elsker å uttale seg om bydeler.
|
|
|
|
#132 |
|
maler
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Det er jo sånn det er her i byen også. Det er ikke klare skiller øst-vest-nord-syd, men det er ganske klare skiller mellom områder. Men det ligger mer som et lappeteppe enn i Oslo.
|
|
|
#133 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Sånn er det da i Stavanger også når jeg tenker etter.
|
|
|
#134 |
|
|
Ja, men jeg opplever det ikke på langt nær så voldsomt som i Oslo. Da jeg bodde der så tenkte jeg ikke så mye på det, men da jeg var der på besøk for en tid siden og tok masse bane både mot øst og vest. Da ble forskjellene så tydelig og ikke minst sammenlignet med Trondheim. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg bodde de fleste årene på østkanten så kan ikke si jeg har så mange fordommer. Det er stort mangfold, men opplevde kanskje at de forskjellige sosiale lagene levde mer side om side enn sammen. Jeg og de fleste jeg var sammen med bodde i oslo indre øst, hadde høy utdanning, lattedrikkende, samfunnsinteresserte fra sentrum mot venstre politisk og kjøpte gjerne second hand. Det skal sies at vi flyttet derfra da junior var ett år og kanskje hadde bekjentskapskretsen vår vært bredere med større barn. Jeg har bodd på grorud, ammerud, grønland og kampen. Det er rimelig stor forskjell på kampen og ammerud (bodde i de store blokkene). Jeg har bodd på sogn studentby og den eneste gangen jeg har opplevd noe ekkelt var faktisk på majorstua. Der ble jeg ranet i minibanken med pistol. Han ante lite at han sikkert traff den fattigste på hele masjostua den kvelden. Hadde sju hundre på konto så de fikk han. De brukte han til å ta taxi til smestad for å rane 7-eleven istedet. |
|
|
|
|
|
#136 |
|
maler
|
Nei, i forhold til Oslo er det ikke så markerte forskjeller, jeg tror det skyldes at de ulike områdene i stor grad deler skolekretser. Men du ser godt forskjell på skolekretser her i byen også.
|
|
|
#137 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Det første jeg tenker på når det gjelder oslo øst er blokker, t-bane/buss og høy innvandrerandel. Har aldri bodd i oslo og kjenner svært få som gjør det.
|
|
|
#138 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Helt sikkert.
|
|
|
#139 |
|
Ringskrømt
|
Dårlig med perleøredobber og merkerklær i mitt skap, men jeg har veldig spesifikke tanker om hvor jeg skal bo, hvordan jeg skal bo, musikken jeg hører på, litteraturen jeg leser og kulturen jeg fordyper meg i. |
|
|
|
![]() |
|
|