Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke fordommer har du mot østkanten?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-10-13, 16:39   #7
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg bare synes det er pussig at noen tror at av noen 100.000 mennesker, så finnes det INGEN med jobb som barnehageassistent, dårlig råd, blokker, sosialboliger, integreringsutfordringer, ikke egen hytte osv.

Det var jo litt fordomsfullt å tro at alle øst for elva tror det.

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Hvor mange fra disse stedene har vært på Ris, Fossum eller Gullhaug, sånn "bare fordi"?

De har nok vært der for å rane noen.

Jeg tror i grunn ingen i Oslo bruker veldig mye mer av byen enn nærmiljøet sitt. Det jeg møtte på Oslo Handelsgym da jeg begynte der var ikke så mye fordommer mot meg som person, men veldig mange hadde ikke fått lov til å ta trikken lenger enn til Nationaltheatret, ever. Med grunnlag at det ble farlig jo lenger øst i byen man kom (også snakket de ikke pent om folk som bodde i blokkene på sin side av byen, men det var vel en mer generell fordom mot fattigfolk).

Vi fniste litt av dette, for på den tiden var vi ganske nomadiske på østkanten, mye på grunn av at det vekslet på hvilken ungdomsklubb som var kulest å henge på. Så ungdom fra hele Oslo øst hang på Sandakerklubben, Tøyenklubben, Trosterudklubben, Grünerklubben, Hasleklubben og Ellingsrudklubben. Men du har helt rett i at vi ikke beveget oss så mye vestover, bortsett fra til Colosseum for å gå på kino, og på diverse skoleturer oppover i marka.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.