|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg bor ikke i Oslo, og har ingen fordommer mot Østkanten. Jeg har lest at det er mer kriminalitet og flere innvandrer der enn på vest, og så mener jeg at jeg har sett statistikker på levekår, inntekt osv der øst kommer dårligere ut enn vest. |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Ingen. Jeg har sånn generelt svært få fordommer. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Dette er en tråd om fordommer mot østkanten, ikke enda fler "de på Vestkanten tror vi er dumme/slemme/udannete/hvahardu på Østkanten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?
Ha ha, ja jeg har nok litt den fordommen. (Bor på østkanten, oppvokst på "beste vestkant").
|
|
|
#26 |
|
Nek er allrighte dyr
Hvor: nær Oslo
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Bærum er ikke Oslo vest. Da må vi nesten inkludere flere nabokommuner også.
|
|
|
#28 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg har en del oppfatninger på populasjonsnivå, som jo bare stemmer for deler av Østkanten. At det er høyere andel personer med innvandringsbakgrunn, at det er høyere forekomst av hjerte-/karsykdommer og diabetes, større utfordringer på en del av skolene (primært språkrelaterte). At det er mindre ungdomsfyll og narkotikabruk hos unge, primært i miljøer med høy andel muslimske unge.
|
|
|
#29 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?At det står en narkoman øksemorder på hvert gatehjørne. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg har bodd i indre Oslo øst så lenge jeg har bodd i Oslo, og jobbet både indre og ytre øst. Så det er kanskje ikke så mye fordommer som empiri, egentlig: Det er større forekomst av en del sjangere sosial problematikk i øst, og i indre øst har man en artig, pågående gentrifiseringsprosess som gjør at noen bydeler har sånn roughly 50/50 "nøstebarnforeldre" og its exact opposite.
|
|
|
#31 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg har ingen fordommer mot Østkanten (som jeg vet om). Men jeg husker at ei venninnes søster hadde kjøpt seg leilighet på Romsås på midten av 90- tallet, og i det området (inkl. Stovner) var det visstnok litt skummelt å bo. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?Jeg vet ikke nok om hvilke deler av Oslo som hører til øst og vest til å ha noen så spesifikke fordommer. De fordommene jeg har gjelder nok heller folk på Østlandet generelt, selv om jeg er klar over at det egentlig er et altfor stort og uensartet område til å skjære alle over en kam.
|
|
|
#33 |
|
maler
|
Sv: Hvilke fordommer har du mot østkanten?"Østkanten" er ikke akkurat et ensartet område.
|
|
|
#34 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Hvilke? Bærum blir veldig ofte nevnt i denne sammenhengen. Bærum Øst og Oslo Vest er dessuten veldig like på mange områder.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Glamorøs
|
Joda, jeg tok meg en bitteliten pust i bakken da alt var over og så meg rundt.
Da måkke du fortsette avsporingen og gjøre det til en "forsvare meg mot alle fordommene mot vestkanten"-tråd da! Særlig ikke når jeg har vært så storsinnet at jeg innrømmer at østkantfolk kan være fordomsfulle. Gi og ta, pøblis, gi og ta.
|
|
|
#36 |
|
Nek er allrighte dyr
Østkanten og vestkanten er jo i Oslo. Bærum er Bærum, egen kommune utenfor Oslo. Jeg kan jo like godt si at østkanten da skal også ha med Lørenskog, Nittedal og Oppegård.
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Det er vel ingen fordom. Det er en sannhet.
|
|
|
|
#38 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Ja men, jeg er jo begge deler.
|
|
|
|
|
#39 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Demografisk sett er Oslo Vest og Bærum Øst relativt like. Mens de demografiske forskjellene mellom Groruddalen og Nittedal/Skedsmo/Oppgård er store.
|
|
|
|
#40 |
|
Nek er allrighte dyr
Ikke helt enig der altså.
|
![]() |
|
|