|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Pauset
|
Sv: SnåsamannenAlle mennesker får selvfølgelig ikke hjelp. Første punkt for å motta hjelp er at man er litt åpen for at det kan være noe i healing. Alvorlig sykdom som har gått for langt kan de verken si at de kan hjelpe mot eller om de kan det. Men om de kan sitt så kan de lindre og hjelpe den syke psykisk, og gi litt energi så livskvaliteten blir bedre. Dette beskrev en av Snåsamannens "sannhetsvitner". Han nevnte i VG at da hans kone var kreftsyk så han hvordan hun fikk gnisten tilbake og litt overskudd slik at hun hadde bedre dager den siste tiden. Det har jeg selv opplevd så sterkt at det tror jeg fullt og helt på. For de som får hjelp er det akkurat det samme om det er psykiske årsaker som gjør at man har det bedre eller om det er healeren som har gjort noe. Det viktigste er at man har det bedre og at man kan få "fri" fra f.eks. dødsangsten. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Snåsamannen
Tror ikke det er uenigheten som føles som latterliggjøring, men måten det blir presentert på. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Medlem siden: Sep 2006
Sv: SnåsamannenEg trur ikkje på det "overnaturlege" i det, men har absolutt eit holistisk verdsbilde som opnar for at andre ting enn vestleg medisin kan fungere på kroppen. Det kjenner eg jo på kroppen kvar gong eg tek akupunktur. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
kåt vikingbrud
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SnåsamannenDere kan godt få latterliggjøre meg hvis dere vil. :uvitende og fordomsfull:
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Sv: SnåsamannenHar ikke lest tråden, men tror ikke på Snåsamannen og ville høyst sannsynlig heller ikke forsøkt Snåsamannen hvis jeg eller mine barn ble uhelbredelig syke. Ser at NRK har noen Snåsaplaner på gang. Det kan jo bli interessant (basert på at representanter fra Skepsis sitter i fagutvalget eller noe sånt).
|
|
|
#10 |
|
Erfaren nok
|
Sv: SnåsamannenJeg var hos en healer en gang. Eller. Hun drev med massasje da, og jeg skulle få massert rygg og nakke. Hun spurte om hun kunne få heale meg litt også, og mye av det hun sa synes jeg nesten var litt ubehagelig å høre, fordi det traff så godt. Og da tenker jeg på ting ift meg som person, hvordan jeg takler ting, hva som preget meg der og da etc.
|
|
|
#13 |
|
heimføing
|
Enig med disse to. Selv om jeg er en skeptiker. Min venninne sliter nå med kreft for ørtende gang, og hun har vært hos Snåsamannen nylig. I sommer kjørte jeg henne 50 mil til en annen "leser" en helg. Da hun ringte meg for omtrent ett år siden og fortalte at det var funnet kreft (igjen) og vi hadde en tretimers gråtesamtale på telefonen, der hun bl.a. forbannet Gud som hadde gjort dette mot henne, anbefalte jeg henne å ta kontakt med en prest for å snakke om de tingene. Fordi jeg ikke er den rette til å diskutere hva som er Guds mening, hedning og skeptiker som jeg er. Men hvis det hjelper henne å få snakke med en "ekspert", så anbefaler jeg gjerne en. Hvis det hjelper henne å dra til en healer en dagsreise unna, så kjører jeg henne gjerne. Hvis det hjelper henne å treffe Snåsamannen, så oppmuntrer jeg gjerne til det. Hva som helst som kan gi henne håp, og gjøre at hun blir mer avslappet og får færre bekymringsknuter i kroppen. Selv om jeg liksom ikke tror på noe av det. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Mother of Dragons
|
Joralf Gjerstad har en viktig egenskap som gjør at man ikke kan se ned på ham, han tar ikke penger for det han gjør. Når man holder på med alvorlige syke mennesker som får dårlig økonomi fordi de bruker mange penger på "behandlinger" som ikke virker, så blir man takknemlig for at det gjør nå Gjerstad ikke.
|
|
|
#15 |
|
Dukkar plutseleg opp ...
Men med all respekt, Esme, ein friskmelder jo sjuke pasientar kvar dag innanfor vestleg medisin også ... |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Mother of Dragons
|
Kreftpasienter pleier ikke å bli friskmeldt uten at det er gjort noen objektive målinger som støtter friskmeldingen. Jeg har ikke vært borte i leger som tør å si til en pasient at de har blitt kreften uten å støtte seg på undersøkelser.
|
|
|
#17 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Hvis en av dem da hadde blitt uventet friske, og slikt skjer jo også innimellom heldigvis, så kan vi vel være sikre på at vi hadde fått lese om miraklet.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities. Sist redigert av Ulvefar : 30-12-08 kl 00:27. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: SnåsamannenMange forskjellige meninger her. Og vi opplever ting og verden forskjellig. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Passiv
|
Jeg vil anta at med en slik alvorlig diagnose så fikk du massiv behandling i form av cellegift og stråling? Sist redigert av Skvetten : 28-12-08 kl 10:51. Årsak: Leifen hadde vært her |
|