|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
maler
|
Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dagNår jeg argumenterer mot lekser er det de minste barna jeg tenker på, altså de som fortsatt går på SFO. De mener jeg får alt for lange dager når de skal begynne med lekser på toppen av det. Ja, SFO er fritid, men de er gjennomslitne når de kommer hjem, og det er ikke mye kapasitet igjen til læring da. Litt lesing er fint, kanskje litt pugging også, men der stopper det.
|
|
|
#2 |
|
I mål
|
Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Det er nok en veldig god presisering av hva jeg mener. Jeg er som deg, men det er ikke helt alle som er sånn, og litt færre enn før tror jeg, men det har nok også noe med at det er mange flere som går et teoretisk videregående løp nå. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
maler
|
Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dagMen jeg tenker jo at det gikk bra med meg også.
|
|
|
#4 |
|
Off the map.
|
Ja, jeg hadde en klassevenninne som måtte jobbe mye, hun jobbet veldig hardt for karakterene sine og fikk en lang og fin utdannelse. Skulle ønske jeg hadde det i meg å være sånn, men jeg virker rett og slett ikke på den måten.
|
|
|
#5 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dagMed eldste har lekser allid vært en kamp. Han har ikke hatt store problemer, men han har ikke villet gjøre det. Han er lat rett og slett. Jeg er glad for at han har passe med lekser. Noen ganger veldig mye, og sportsaktivieter må vike hvis han ikke har klart å fordele arbeidet sitt. Noe han som regel klarer med vår hjelp. Minsten er selvgående, og har alltid vært det. Men for han er alt lett. Jeg skulle ønske han hadde mer lekser, men der er det heller vår jobb å gi han litt ekstra. Men det er litt vanskelig å få samme status som læreren hans, selv om jeg også er lærer. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dagDet veldig fine med lekser er at jeg får luket bort vranglære. Som at gxh ikke er måten å regne ut omkrets for trekant, samme hvor mye læreren på leksehjelpen har påstått det. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Off the map.
|
Huff, ikke send barna på leksehjelp.
|
|
|
#9 |
|
Ikke altetende
Medlem siden: Jan 2008
Det var min reaksjon også, og det er bare oppvarmingen. Tilslutt måtte jeg bare le.
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dagJeg synes debatten blir litt ullen når man egentlig aldri vet om det er snakk om barneskole eller ungdomskole. Jeg mener det er ganske store forskjeller på hva man kan forvente. |
|
|
|
![]() |
|
|