|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dag
Nei, ikke i seg selv, men om man så skal bruke minimum to timer på lekser, så synes jeg vel det begynner å bli en ganske lang dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
I mål
|
Med forberede seg mener jeg altså å forberede det som skal leveres inn da. Type rapporter og innleveringer.
Ja, det vil nok være veldig subjektivt. Jeg synes ikke akkurat det er en lang dag at en 18-åring er ferdig med alt av skolearbeid klokken 1700, hvis man tar utgangspunkt i tanken om å komme hjem klokken 1500. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Enda en som trener
Det blir nok fort subjektivt og preget av egne erfaringer ja |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
I mål
|
Eh ja. Ellers får man jo ikke gjort noe særlig hjemmearbeid? Sånn har det jo alltid vært (mener jeg da). Nå er jo også en vanlig arbeidsdag veldig relativt, kjenner ikke så mange som bare jobber 8 timer daglig heller.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Enda en som trener
Ok, da tror jeg vi kan enes om å ha en ganske forskjellig oppfatning av dette. Det er nok heller ikke så helt uvanlig å jobbe 8 timers dag. De aller, aller fleste får jo også overtidsbetalt dersom de jobber utover dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
I mål
|
Ja, eller kompensert, men det betyr jo ikke at man alltid har så mye valg. Men jeg tror også vi kan være enige om at vi ser dette meget forskjellig |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Tittel og tittel....
|
Nå også med avatar ![]() Sist redigert av polarjenta : 17-11-14 kl 09:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Elevene på min avdeling er på skolen ca. 32-33 klokketimer hver uke. Da er pauser/friminutt regnet med. Jeg jobber i videregående skole. Det vil si at de har 4-5 timer i uka til å gjøre lekser på før de jobber mer enn normalarbeidsdag. Jeg vil tro at 4-5 timer hjemmearbeid i uka mange ganger holder, men ikke hver eneste uke. For å gjøre det bra i de store fagene i alle fall, så må man nok legge ned mer arbeid innimellom. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kjetil Østli om lekser i A-magasinet i dagBare til info: Østli var på Debatten i går som handlet om lekser i skolen. Jeg ble overasket over at det faktisk var en god debatt som fikk frem både fordeler og ulemper ved lekser.
![]() |
|
|